BAE ინვესტიციას დებს სივრცული ძრავების ფირმაში „რეაქტიული სისტემები“
BAE-მ შეიძინა რადიკალური სისტემის განმავითარებელი კომპანიის 20%, რათა მოამზადონ საჰაერო ხომალდი კოსმოსში გაშვებისთვის.
BAE 20.6 მილიონ დოლარად ყიდულობს „რეაქტიული ძრავების“ წილს, რომელიც ანვითარებს ჰიბრიდულ სარაკეტო/რეაქტიულ ძრავას, სახელად საბრე.
კომპანია ამბობს, რომ ტექნოლოგია თანამგზავრების კოსმოსში გაშვების საშუალებას იძლევა, რომელსაც შეეძლება ოთხი საათში მგზავრების გადაადგილება მთელი მსოფლიოს მასშტაბით.
ბრიტანეთის მთავრობა ასევე ახდენს 60 მილიონი დოლარის ინვესტირებას კომპანიაში.
იგი ეფუძნება კალჰემის მეცნიერების ცენტრს აბინგდონთან ახლოს, ოქსფორდშირში. კომპანია იმედოვნებს, რომ შეიმუშავებს ზედაპირზე დამაგრებად ძრავას ათწლეულების მუშაობის შედეგად და უპილოტო საცდელი ფრენები დაიწყება 2025 წლისთვის.
სარაკეტო რეჟიმი
„რეაქტორის“ მიხედვით, საჰაერო ხომალდი გამოიყენებს ისეთ ძრავას, რომელსაც შეეძლება ასაფრენი ბილიკიდან აფრენა და ბგერის გავრცელების სიჩქარეზე 5-ჯერ უფრო მეტად აჩქარება, სანამ გადავა სარაკეტო რეჟიმში, რომელიც მოძრაობაში მოიყვანს საჰაერო ხომალდს ორბიტაზე.
„რეაქტორმა“ შექმნა ასეთი თვითმფრინავი, რომელსაც skylon უწოდა.
„დღევანდელი განცხადება წარმოადგენს მნიშვნელოვან ეტაპს „რეაქტორი ძრავების“ ფორმირებისთვის კომპანიიდან, რომელიც ფოკუსირებული იყო კვლევაზე და ახალი ტექნოლოგიების გატესტვაზე, ხოლო ახლა ფოკუსირებულია მსოფლიოს პირველი საბრეს ძრავის განვითარებასა და ტესტირებაზე.“ განაცხადა მარკ ტომასმა, რეაქტორი ძრავების დირექტორმა.
გამოწვევა
რეაქტორის ინჟინრებისთვის ყველაზე დიდი გამოწვევაა მართონ ძალიან ცხელი ჰაერი, რომელიც შედის ძრავაში დიდი ხიჩქარით.
ეს ჰაერი უნდა გაგრილდეს, რათა შეიკუმშოს და დაიწვას საბორტო წყალბადით.
რეაქტორის ინჟინრებმა შეიმუშავეს მოდელი, რომელიც შეიცავს მილის კოლექტორებს და გულისხმობს სითბო განადგურებას და უზრუნველყოფს ჰაერის გაგრილებას 140 გრადუსამდე 1/100 წამში.
ნაიჯელ ვაიტჰედი, BAE-ს სისტემის პროგრამირებისა და მხარდაჭერის ჯგუფის დირექტორი ამბობს: „რეაქტიული ძრავები არის უაღრესად ინოვაციური ბრიტანული კომპანია, ხოლო BAE-ს სისტემას აქვს ჰაერის გარღვევის და სივრცული ტექნოლოგიის განვითარების სტრატეგიული ინტერესი და მნიშვნელოვანი პოტენციალი.“
ბაზარზე რაკეტის გაშვების მხრივ კონკურენცია მატულობს. SpaceX, მხარდაჭერილი მილიარდელი ელონ მუსკის მიერ, იყენებს კონვენციურ რაკეტებს სატელიტების სივრცეში განსათავსებლად.
Blue Origin, რომელიც დაფინანსებულია ამაზონის დამფუძნებლის ჯეფ ბეზოს მიერ, მუშაობს სივრცეში მრავალჯერადი მანქანის გაშვებისთვის. ამასობაში რიჩარდ ბრენსონის Virgin Galactic-მა გაუშვა სისტემა, რომელიც მოიცავს თვითმფრინავების მართვას მაღალ, სარაკეტო სიმაღლეზე.
წყარო: BBC
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”