close
ბიზნესი

როგორ ფასდება ბრენდის ფასეულობა?

 

,,Millward Brown Optimor –ი” ბრენდს სამ ეტეპად აფასებს :

დგინდება კომპანიის არამატერიალური მოგება და ნაწილდება ინდივიდუალური ბრენდებისა და იმ ქვეყნების მიხედვით, სადაც კომპანია ეწევა ბიზნესს. გაანგარიშებას საფუძვლად უდევს  საზოგადოებისთვის ხელმისაწვდომი ფინანსური მონაცემები ,,Bloomberg – ისგან”,,,Datamonitor–ისგან” და  ,, Millward Brown Optimor–ის” კვლევები.

განისაზღვრება არამატერიალური მოგების წილი, რომელიც ეკუთვნის მარტო ამ ბრენდს. ეს მაჩვენებელი ცნობილია , როგორც ბრენდის კონტრიბუცია და ასახავს იმ მოგებას, რომელსაც კომპანია იღებს პროდუქტის ან სერვისის ყველაზე ლოიალური მომხმარებლისგან. ამ მაჩვენებლის გასაანგარიშებლად ვიყენებთ კვლევის შედეგად დადგენილ ლოიალურობის მაჩვენებელს  ,,BrandZ–ის” მონაცემთა ბაზიდან.

ბრენდის ფასეულობის წინასწარიგათვლა ბრენდის საბაზრო შეფასების, რისკის პროფილისა და ზრდის პოტენციალის საფუძველზე ხდება. ზრდის ამ კომპონენტის გამოყენებით იქმნება ბრენდის მოკლევადიანი ზრდის პოტენციალის ინდექსი „Brands Momentum-ი “.

 

წყარო:  Harvard business review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

 

 

გაზიარება:
fb-share-icon0
Tags : slid