close

ავტომობილების მწარმოებელ კომპანია ,,BMW–ს” ყოველთვის ჰქონდა რაღაც ისეთი, რაც მომხმარებლის განსაკუთრებულ ყურადღებას იქცევდა. რამდენიმე წლის წინ კომპანიამ თავის ავტომობილებში MP3ფლეიერი ახლად გამოსული iPod-ით შეცვალა. მძღოლებს საშუალება ჰქონდათ iPodi-ის, როგორც საჭზე ფიქსირებული პანელის, ასევე სტერეო სისტემის საშუალებით მანიპულირება.

ავტომობილების სხვა მწარმოებლებმა, Volvo–მ, Ferrari–მ და Honda–მ მიბაძეს BMW–ს. Ford–მა და GM–მა კი ბევრი იფიქრეს, მოეწონებოდა თუ არა მათ მომხმარებელს ეს ინოვაცია და შემდგომში, მოგვიანებით, გადაწყვიტეს მიებაძათ მისთვის.

სიახლის დანერგვის ასეთი სხვაობა დროში, უპირველეს ყოვლისა, იმითაა განპირობებული, რომ იმპულსის არმქონე კომპანიები ყოველივე ახლის დანერგვისას სერიოზულ მარკეტინგულ კვლევას ატარებენ. ამ შემთხვევაში ისინი შემდეგ კითხვას დაუსვამენ მომხმარებელს: „გთხოვთ, შეაფასოთ ავტომობილში iPod-ის გამოყენების სარგებლიანობა 5–ბალიანი შკალის საშუალებით“. გადაწყვეტილების მიღება გაცილებით მალე და მარტივად მოხდებოდა, თუ ისინი დააკვირდებოდნენ მომხმარებლის ქცევას, რომლებიც ყურსასმენს მხოლოდ ავტომობილში ჩაჯდომისას თუ იხსნიდნენ.

 

წყარო: harvard business review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

გაზიარება:
fb-share-icon0
Tags : slid