close

განათლება

განათლებასაქართველო

პროფესიული პროგრამებისთვის ტესტირება 6 მაისს ჩატარდება

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულმა ცენტრის ინფორმაციით, პროფესიულ პროგრამებზე ტესტირება 6 მაისს, 09 საათზე დაიწყება.

​პრეტესტი ჩატარდება 5 მაისს და მასში მონაწილეობა ნებაყოფლობითია.

პროფესიული ტესტირებისთვის საგამოცდო ბარათები გაიცემა სარეგისტრაციო ცენტრებში. ბარათის ამობეჭდვა ასევე შესაძლებელი ვებგვერდიდან www.vet.emis.ge

როგორც შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულმა ცენტრის ინფორმაციაში წერია, საგამოცდო ბარათის აღება შეგიძლიათ 5 მაისის ჩათვლით. უნიკალური კოდის დაკარგვის შემთხვევაში დარეკეთ ცხელ ხაზზე: (995 32) 2 200 220.

ბარათზე მითითებული იქნება:

აპლიკანტის პირადი ინფორმაცია;

რეგისტრაციის დრო;

საგამოცდო ცენტრის მისამართი;

ინფორმაცია პრეტესტის შესახებ.

საგამოცდო ბარათის მისაღებად თან იქონიეთ:

სარეგისტრაციო ფურცელი;

პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტი.

პროფესიული ტესტირება კომპიუტერულად ტარდება. ტესტი პროფესიული უნარებისა და საგნის/საგანთა ჯგუფის ნაწილისაგან შედგება. დაფინანსების მოპოვების მიზნით კონკურსანტმა ტესტირებაზე პროფესიული უნარებისა და საგნის ტესტის ჯამური მაქსიმალური ქულის 25 %-ზე მეტი უნდა დააგროვოს.

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულმა ცენტრმა პროფესიული განათლების სისტემისათვის მოამზადა ახალი საგამოცდო მოდელი, რომელიც კონკრეტული პროფესიის დაუფლებისთვის მნიშვნელოვანი, მინიმალური (საბაზო) ცოდნისა და სპეციფიკური უნარების შეფასებას ითვალისწინებს.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

პროფესიული განათლების ახალი სისტემა იქმნება

პრემიერ-მინისტრმა დღევანდელ მთავრობის სხდომაზე გააჟღერა ინიციატივა, რომელიც საქართველოში პროფესიული განათლების ახალი სისტემის შექმნას გულისხმობს.
აქვე, როგორც ცნობილი გახდა, პროფესიული განათლების შესახებ კანონში ცვლილებები შევა.
როგორც კვირიკაშვილმა განმარტა, ასეთ სისტემა ევროპაში, ძირითადად კი – გერმანიაში, ავსტრიასა და შვეიცარიაშია.
ცვლილებები შემდენაირია: ზოგადი განათლების საშუალო საფეხურის ინტეგრაცია ანუ ატესტატის მიღებისა და პროფესიული განათლებიდან უმაღლესი განათლების საფეხურზე გადასვლის შესაძლებლობა; ცვლილებები იქნება პროფესიული განათლების საფეხურზე მიღებული კრედიტების უმაღლესი განათლების საფეხურზე ჩათვლის შესაძლებლობის მხრივაც.
როგორც ირკვევა, იქმნება არაფორმალური და ფორმალური განათლების აღიარების შესაძლებლობა.
,,დაინერგება ინკლუზიური განათლების სისტემური მიდგომები, სახელმწიფო პროფესიულ საგანმანათლებლო დაწესებულებებს ეკონომიკური საქმიანობის განხორციელების, მათ შორის სწავლის პროცესში შექმნილი პროდუქციის რეალიზაციის მომსახურების გაწევის უფლება მიენიჭებათ, რაც ასევე ძალიან მნიშვნელოვანია, ჩამოყალიბდება მასწავლებლის მომზადების კარიერული წინსვლის სისტემა, იქმნება არაფორმალური და ფორმალური განათლების აღიარების შესძლებლობა, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია”, – განაცხადა კვირიკაშვილმა.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლებასაქართველოფიზიკა

23 წლის ქართველი ფიზიკოსის სამეცნიერო ნაშრომი საერთაშორისო ჟურნალში გამოქვეყნდა

23 წლის გიორგი ჭანტურია თავისუფალი უნივერსიტეტის ფიზიკის ფაკულტეტის კურსდამთავრებულია, რომელმაც მაგისტრატურის საფეხურზეც იმავე სპეციალობის გაგრძელება არჩია. ახალგაზრდა ფიზიკოსი უკვე შემდგარი ლექტორია და მისი სამეცნიერო ნაშრომი საერთაშორისო სამეცნიერო ჟურნალშიც გამოქვეყნდა, რის შესახებაც გიორგი თავად გვიამბობს.

-გიორგი, შენი სამეცნიერო სტატია ამერიკულ ჟურნალში გამოქვეყნდა, გვიამბე კონკრეტულად რას ეხება ის?

–სტატია შარშან ივლისში გამოქვეყნდა „Physics of Plasmas“ ჟურნალის საიტზე. შინაარსს რაც შეეხება, ჩვენ ვარსკლავებს იმაზე დაყრდნობით შევისწავლით, რომ მათგან სხვადასხვაგვარი გამოსხივება მოდის, რომელიც ვარსკვლავის ზედაპირიდანაა წამოსული და სანამ ფოტონი ცენტრიდან ზედაპირამდე ამოვა, მთელი თავგადასავალი გადახდება ხოლმე თავს. პლაზმა, გეცოდინებათ, გახურებული აირია, რისგანაც ძირითადად ვარსკვლავები შედგება. ამიტომ, თუ გვინდა, ჩვენამდე მოსული ფოტონის თავგადასავალი გამოვიკვლიოთ, უნდა ვიცოდეთ, რა მოსდის მას პლაზმაში. და ამის შემდეგ გვეცოდინება, სინამდვილეში როგორი პლაზმიდან მოდის ეს გამოსხივება ანუ რისგან შედგებიან ვარსკვლავები. ჩემი კვლევა პლაზმისა და ფოტონების ურთიერთქმედებისას ერთ-ერთ კონკრეტულ ეფექტს ეხება, რომელსაც ჰქვია რამანის გაბნევა.

-რა გამოხმაურება ჰპოვა შენმა ნაშრომმა და ამჟამადაც ხომ არ მუშაობ რაიმე საკითზე?

-ამჟამად ერთი ციტირება უკვე მაქვს, რაც იმას ნიშნავს, რომ სხვა მეცნიერმა თავის სტატიაში გამოიყენა ჩვენი შედეგები. ისე კი, ძალიან სპეციფიკური თემაა და მაინც და მაინც ამ სფეროს ირგვლივ თუ არ ატარებს ვინმე კვლევას, დიდად არც ექნება შეხება ჩემს სტატიასთან. ეს არის უბრალოდ, ერთი ნაწილი იმ ფიზიკისა, რასაც დღევანდელი მეცნიერები იკვლევენ (და, მგონი უკვე უფლებაც მაქვს, ვთქვა, ვიკვლევთ). ამჟამად, გრაფიკიდან გამომდინარე, სამეცნიერო სტატიაზე ნამდვილად არ ვმუშაობ.

-როგორც ვიცი, ამჟამადაც ბევრი აქტივობით გამოირჩევი, მოგვიყევი – რას საქმიანობ?

-ამჟამად მაგისტრატურაზე ვსწავლობ და  ცოტა ხნის წინ DAAD-ის გრანტი ავიღე. პარალელურად, რამდენიმე ადგილას ვმუშაობ და დროს ძირითადად „ნიუტონის თავისუფალ სკოლაში“ ვატარებ, ფიზიკის მასწავლებელი ვარ, მეშვიდე კლასელებს ვასწავლი და პროცესში ძალიან ვერთობი. წინა სემესტრში „თავისუფალ უნივერსიტეტშიც“ ვასწავლიდი ფიზიკის სკოლის სტუდენტებს, ამასთანავე, მე და ჩემმა მეგობრებმა შევქმენით „ნებულას“ ფიზიკის კურსიც, რომელიც სულ მალე დაიდება განახლებულ საიტთან ერთად.

-საინტერესოა, სერიოზულად როდის დაინტერესდი ფიზიკის სფეროთი?

-ფიზიკით მეთორმეტე კლასის სულ ბოლო თვეებში დავინტერესდი, როცა სკოლის დამამთავრებელი გამოცდებისთვის ვემზადებოდი. ფიზიკა საერთოდ არ ვიცოდი და გადავწყვიტე, გამოცდისთვის ბატონ რამინ ჭელიძესთან მოვმზადებულიყავი, რომელიც კომაროვის სკოლაში ასწავლის. საოცარი ვინმეა რამინი, შეუძლია, ფიზიკა აიღოს და ისე მოგიყვეს, რომ არ გეყოს. ერთხელაც, ლირიკული გადახვევისას მითხრა, „ამას ხომ უნივერსიტეტში მაინც გასწავლიან და ჩვენ ჩვენს მასალას დავუბრუნდეთო“ ალბათ, არ ახსოვდა, რომ უნივერსიტეტში სულ სხვა ფაკულტეტს ვუმიზნებდი.  რეალურად, სწორედ მაშინ დავფიქრდი პირველად, ფიზიკაზე რომ ჩავაბარო, რა მაგარი იქნება-მეთქი. მაშინ გადავწყვიტე მართვა და სოციალური მეცნიერებები ფიზიკის სკოლით შემეცვალა, რაც დღემდე არ მინანია.

-საინტერესოა, როგორია შენი ცხოვრება სამეცნიერო სფეროს მიღმა.

-რამდენიმე ჰობი მაქვს – ვვარჯიშობ, ვხატავ, ვუკრავ. მე თუ მკითხავთ, როგორც არ უნდა გიყვარდეთ საკუთარი საქმე, თუ თქვენი ფხიზელი დროის 100%-ს უთმობთ, შედეგი ნამდვილად სავალალო იქნება. მე ძალიან მიყვარს ფიზიკა, მაგრამ ფიზიკითაც ხშირად „გადავმწვარვარ“. მახსოვს, მეოთხე კურსზე თითქმის ყველა საგანი ფიზიკას ეხებოდა. ერთადერთი დამატებითი საგანი მქონდა – ფრანგული ენა. უნდა გენახათ, როგორი ბედნიერებით შევდიოდი ფიზიკისგან გადაღლილი ფრანგულზე, სადაც განვიხილავდით, „მე რომ ხილი ვიყო, რომელი ხილი ვიქნებოდი“. ხანდახან, საყვარელი საქმისგანაც უნდა განვიტვირთოთ, რასაც პირნათლად ვასრულებ და ჯერჯერობით საწუწუნო არაფერი მაქვს.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

 

სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლებაპოლიტიკასაქართველო

8 უნივერსიტეტის 26 სტუდენტი მთავრობის ახალგაზრდულ მრჩეველთა საბჭოს შექმნას ითხოვს

სტუდენტებისგან შემდგარი საინიციატივო ჯგუფი კონკრეტული ინიციატივის საფუძველზე პრემიერ-მინისტრს ღია წერილით მიმართავს.

8 უნივერსიტეტის 26 სტუდენტი მთავრობის ახალგაზრდულ მრჩეველთა საბჭოს შეიქმნას ითხოვს. პრობლემად პოლიტიკურ პროცესებში ახალგაზრდების ნაკლებჩართულობა გამოიკვეთა და მათი მიზანი სწორედ ამ საკითხის მოგვარებაა.

ჯგუფი საქართველოს სახელმწიფო და კერძო უმაღლესი სასწავლებლების ბაკალავრიატის დამამთავრებელი საფეხურის, მაგისტრატურისა და დოქტორანტურის სტუდენტებითაა დაკომპლექტებული.

ისინი მზადყოფნას გამოთქვამენ იმუშაონ ეკონომიკის, განათლების, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის, საგარეო პოლიტიკის, ენერგეტიკის, გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის, იურისპრუდენციის, კულტურისა და ყველა იმ მიმართულებით, რომელიც ახალგაზრდულ ენერგიასა და იდეებს საჭიროებს.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”
სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლებასაქართველო

რესპუბლიკური კონფერენციის გამარჯვებული საბაუნის ბიზნესის ფაკულტეტის სტუდენტია

საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ორგანიზებით 14 აპრილს სტუდენტური კონფერენცია „ტურიზმის განვითარების პერსპექტივები საქართველოში და სტრატეგიული მიზნები” გაიმართა. 
საპრიზო ადგილები დაიკავეს:
I ადგილი – რევაზ წიკლაური;
II ადგილი – ქეთევან ჯალაღონია;
III ადგილი – თამარ გაბისონია.

კონფერენციაში მონაწილეობის მიღება შეეძლოთ საქართველოში აკრედიტებული უნივერსიტეტების ბაკალავრიატის, მაგისტრატურის და დოქტორანტურის სტუდენტებს. ასევე პროფესიულ სასწავლებლებსაც.

,,დოქტრინა“ 2018 წლის რესპუბლიკური კონფერენციის გამარჯვებულ საბაუნის სტუდენტ რევაზ წიკლაურს დაეკონტაქტა. გთავაზობთ ინტერვიუს:

-რა იყო თქვენი საკონფერენციო თემის სახელი და მისი არჩევის მიზეზი?

-საკონფერენციო თემის სახელი იყო „უცნობი კახეთი-სოფელი ახალსოფლის ტურისტული პოტენციალი“. პირველი მიზეზი იყო ის, რომ დავიბადე ახალსოფელში, ჩემი მიზანი ის არის, რომ გავაცნო ფართო საზოგადოებას ასეთივე დიდი პოტენციალის მქონე უცნობიკუთხეები ტურიზმის კუთხით. ჩემი მიზანი იყო გამოცდილების მიღება და ფართო საზოგადოებისთვის კახეთის კუთხის    ტურისტული პოტენციალის წარდგენა.

-რა გამოცდილება მიიღე ამ კონფერენციის საშუალებით და აქამდე თუ მიგიღია მონაწილეობა მსგავსი ფორმატის მქონე კონფერენციაში?

-უპირველეს ყოვლისა, ფართო აუდიტორიასთან კონტაქტი, რაც ამ ფორმატში ჩემთვის პირველი იყო, თუ არ ჩავთვლით იმას, რომ ჩვენს უნივერსიტეტში ჩატარდა კონფერენცია ანალოგიურ თემასთან დაკავშირებით.

ჩვენს უნივერსიტეტში ჩატარდა კონფერენცია ანალოგიურ თემასთან დაკავშირებით – „ბიზნესის გამოწვევები და მდგრადი ტურისტული განვითარების აქტუალური საკითხები საქართველოში“.

უნივერსიტეტში ჩატარებული კონფერენციის ჟიურის წევრების რჩევა-დარიგებებმა,  დიდი სტიმული მომცა.

-რეზი, შენს მოლოდინს რაც შეეხება – როგორი იყო?

-ვაღიარებ,რომ კონფერენციის ჩემმა შედეგებმა მოლოდინს გადააჭარბა.თუმცა, მე ძალა არ დავიშურე, იმისათვის რომ ეს თემა შესაფერისად გამეტანა აუდიტორიის წინაშე.

-მოგვიყევი შენი ფაკულტეტისა და კურსის შესახებ.

-მე ვარ საბაუნის ბიზნესისა და ტურიზმის ფაკულტეტის, ტურიზმის პროგრამის მესამე კურსის სტუდენტი. ჩემთვის ძალიან საინტერესოა ამ პროფესიაზე სწავლა, რადგან ეს ჩემთვის, ასე ვთქვათ, ახალი აღმოჩენა იყო. ამ ფაკულტეტზე სწავლა მმატებს მეტ მოტივაციას და სამომავლო გეგმებს მისახავს.

ჩემთვის, ასევე ძალიან სასიამოვნოა, რომ ამ ფაკულტეტზე არის თბილი და მეგობრული დამოკიდებულება  სტუდენტებს შორის, ხოლო ლექტორების მხრიდან იგრძნობა დიდი დაინტერესება და მოტივაციის გაღვივების მცდელობა სტუდენტებში.

აღსანიშნავია, აგრეთვე ის ფაქტიც, რომ ფაკულტეტზე გვაქვს როგორც შემეცნებითი, ასევე  პრაქტიკული აქტივობები.

-სამომავლო გეგმები ?

-უპირველეს ყოვლისა, ვაპირებ ამ სფეროში განვითარებას, ასევე მსურს განათლების მიღება საქართველოს ფარგლებს გარეთ, ასევე მაქვს ამ თემის განხორციელების სურვილი, მსურს შევკრა გუნდი და უფრო მეტი ადამიანი დაკავდეს მსგავს საკითხებზე მუშაობით, ასევე ვაპირებ განვითარებას მუსიკის მიმართულებით კონკრეტულად მყავს ბენდი  და მსურს ცნობადობის  გამოცდილების და  მაქსიმალური შედეგის მიღება, რადგან ყველაზე დიდ როლს ასრულებს მუსიკა ჩემს ცხოვრებაში. ასევე ვარ სპორტსმენი და მსურს და მაქვს პერსპექტივა  სწავლასთან ერთად სპორტშიც ვპოვო განვითარება საქართველოს ფარგლებს გარეთ.

 

-რას გვეტყვი შენს ჰობზე – სხვა აქტივობებსა და მიღწევებზე?

-მუსიკის წერა, მოსმენა, ხატვა და წიგნების კითხვა. 15 წლიდან ვარ საქართველოს ფრენბურთის ეროვნულ ნაკრებში. მონაწილეობა მიღებული მაქვს არაერთ ევროპულ და მსოფლიო დონის ჩემპიონატებში. მათ შორის, მონაწილეობა მაქვს მიღებული 2015 წელს თბილისში  ჩატარებულ ოლიმპიადაზე.

ვარ თვითნასწავლი მუსიკოსი, ვფლობ გიტარას და მყავს ახლად შექმნილი მეტალბენდი, რომელთან დაკავშირებითაც მაქვს სამომავლო გეგმები. აგრეთვე – ვარ გიტარის მასწავლებელი და მყავს ჩემი მოსწავლეები.

-თვისება, რომელიც გამოგარჩევს კონკურენტულ სიტუაციაში და ყველაზე დიდ როლს ასრულებს  შენი მიზნების მიღწევაში?

-ვარ მიზანდასახული, რაც ყველაზე მთავარია პიროვნებაში – ასევე, აღსანიშნავი არის ის ფაქტი, რომ ამ საქმის კეთება მანიჭებს სიამოვნებას. კონკურენცია დიდ გავლენას ვერ ახდენს ჩემზე და ვაკეთებ მაქსიმუმს, რომ მივიღო მაქსიმალური შედეგი. აგრეთვე მსიამოვნებს ყურადღების ცენტრში ყოფნა.

-დასკვნისათვის – შენ რა რჩევას მისცემდი სტუდენტებს ვინც მომავალში აპირებს მსგავს კონფერენციაში მონაწილეობის მიღებას?

-უპირველეს ყოვლისა, იყვნენ ჩართულები სხვადასხვა აქტივობაში გამოიყენონ სტუდენტური წლები, რათა უფრო მეტი ცოდნა და გამოცდილება დააგროვონ.

 

თინათინ მოსიაშვილი (ლექტორი/საკონფერენციო ნაშრომის ხელმძღვანელი): უკვე ოთხი წელია ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაცია ტურიზმის საერთაშორისო გამოფენის პარარელურად აწყობს სტუდენტურ კონფერენციას. პირადად მე დავსწრებივარ ოთხივე კონფერენციას და შემიძლია თამამად ვთქვა, რომ წელს განსაკუთრებით საინტერესო თემები იყო წარმოდგენილი. მიხარია ის ფაქტიც, რომ წელს ჩვენი უნივერსიტეტი ძალიან ფართოდ იყო წარმოდგენილი. რაც მე ვიცი, ოთხი ნამუშევარი გავაგზავნეთ და აქედან სამი გავიდა ფინალურ ეტაპზე.ეს ალბათ იმითაც არის განპირობებული, რომ ამ კონფერნეციას წინ უსწრებდა ჩვენი საუნივერსიტეტო ასეთივე ღონისძიება. წარმატებული ნამუშევრების ავტორებს ჰქონდათ დრო, რომ თემები დაეხვეწათ. წელს რესპუბლიკურ კონფერენციაზე ჟიურიმ უპირატესობა მიანიჭა არა აკადემიურ და კვლევით ნაშრომებს, არამედ სწორედ პრაქტიკულ პროექტებს. როგორც ჩანს, რეზის თემაც ამით იყო საინტერესო.

 

 

მასალა მოამზადა:  ნინო გიკაშვილმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებაეს საინტერესოასაქართველო

საქართველოში რომელ სკოლას ჰყავს ყველაზე მეტი წამყვანი მასწავლებელი?

ცნობილია საქართველოს 10 სკოლა, რომელსაც ყველაზე მეტი წამყვანი მასწავლებელი ჰყავს. ამის შესახებ ინფორმაცია გამოცემა edu.aris.ge-მ განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ მიწოდებულ სტატისტიკურ მონაცემებზე დაყრდნობით შეადგინა.

ეს სკოლებია:

1. სსიპ – ვლადიმირ კომაროვის თბილისის ფიზიკა-მათემატიკის №199 საჯარო სკოლა – 9 წამყვანი მასწავლებელი;

2. სსიპ – აკადემიკოს ილია ვეკუას სახელობის ფიზიკა -მათემატიკის ქალაქ თბილისის №42 საჯარო სკოლა – 7 წამყვანი მასწავლებელი;

3.სსიპ – ანდრია რაზმაძის სახელობის ქალაქ ქუთაისის №41 ფიზიკა – მათემატიკის საჯარო სკოლა – 5 წამყვანი მასწავლებელი;

4. შპს საერთაშორისო აკადემია ლოგოსი – 5 წამყვანი მასწავლებელი;

5. შპს ბრიტანულ ქართული აკადემია – 4 წამყვანი მასწავლებელი;

6. შპს საქართველოს სასწავლო ცენტრი ჯი-ელ-სი – 4 წამყვანი მასწავლებელი;

7. სსიპ – გენერალ გიორგი კვინიტაძის სახელობის კადეტთა სამხედრო ლიცეუმი – 4 წამყვანი მასწავლებელი;

8. სსიპ – ქალაქ თბილისის №171 საჯარო სკოლა – 4 წამყვანი

9. სსიპ – წყალტუბოს მუნიციპალიტეტის სოფელ გეგუთის №1 საჯარო სკოლა – 3 წამყვანი მასწავლებელი;

10. სსიპ – ქრისტეფორე III-ის სახელობის ხაშურის მუნიციპალიტეტის დაბა სურამის №4 საჯარო სკოლა – 3 წამყვანი მასწავლებელი.

ბოლო მონაცემებით,  საქართველოში, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების 67 342 მასწავლებლიდან უმაღლესი კატეგორიის მხოლოდ 9 პედაგოგია. 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

პროფესიული განათლების მიღების მსურველთა რეგისტრაცია 22 აპრილამდე იქნება

პროფესიულ პროგრამებზე სწავლის გაგრძელების მსურველთა რეგისტრაცია 10 აპრილს დაიწყება და 22 აპრილის ჩათვლით გაგრძელდება.
აპლიკანტებს საშუალება ექნებათ ასევე გამოიყენონ ელექტრონული (ონლაინ) რეგისტრაციის რეჟიმიც www.vet.emis.ge ვებგვერდის მეშვეობით.
დაინტერესებულ პირებს შეუძლიათ სახელმწიფოს სრული დაფინანსებით დაეუფლონ სასურველ პროფესიას ტურიზმის, მშენებლობის, სოფლის მეურნეობის, ტრანსპორტის, ინფორმაციული ტექნოლოგიებისა და სხვა მიმართულებებით.
რეგისტრაციის გავლა, პირადობის მოწმობით, შესაძლებელია საქართველოს მასშტაბით არსებულ საგანმანათლებლო რესურსცენტრებსა და პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების განმახორციელებელ დაწესებულებებში.
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”
სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

მანდატურების ფუნქციების გაუმჯობესებაზე 10.6 მილიონი ლარი დაიხარჯება

საქართველოს მთავრობის ინიციატივით მანდატურის სამსახური დაიხვეწება, შესაბამისი ცვლილებები კი ,,ზოგადი განათლების შესახებ“ საქართველოს კანონში შედის. კანონპროექტის ავტორები განათლების და შს სამინისტროები არიან.

edu.aris.ge წერს, რომ კანონპროექტით გათვალისწინებული ღონისძიებების ნაწილი წელსვე შესრულდება, რისთვის ფინანსური რესურსია საჭირო, ეს კი ბიუჯეტის ხარჯვით ნაწილზე გავლენას მოახდენს. კერძოდ, წელსვე უნდა დაიწყოს სკოლებში სათვალთვალო ვიდეოკამერების დამონტაჟება (2082 საჯარო სკოლიდან სათვალთვალო კამერები მხოლოდ 429 სკოლაშია), ასევე გაიზრდება მანდატურის გადამზადების კურსის ღირებულებაც (რადგან კურსი ფიზიკურ მომზადებასაც გულისხმობს).

დღესდღეობით 458 საჯარო სკოლაში დასაქმებულია 1300  მანდატური. 2018 წლის სექტემბრიდან 30 საჯარო სკოლაში 70 მანდატური დაემატება, ხოლო 2019 წლის იანვრიდან 100 საჯარო სკოლაში 200 მანდატური დაემატება.

საგანმანათლებლო რესურსცენტრებში ფსიქოლოგების შტატის დასამატებლად 446.4 ათასი ლარია გათვალისწინებული.

კანონპროექტით გათვალისიწინებული ღონისძიებებისთვის 2018-2019 წლებში 10.6 მილიონი ლარი დაიხარჯება.

განათლების კომიტეტზე კანონპროექტს 15 მაისამდე გაიტანენ, მანამდე კი დოკუმენტი ადამიანის უფლებათა, საფინანსო და იურიდიულმა კომიტეტებმა უნდა განიხილონ.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაგანათლებასაქართველოტექნოლოგიები

პირველი ქართველი ნასაში – ახალგაზრდა ფიზიკოსის საერთაშორისო წარმატებები

გზა ახალციხიდან ამერიკის შეერთებულ შტატებამდე საკმაოდ შორია, თუმცა მონდომება, შრომა და მუდმივი სწრაფვა განვითარებისკენ  ამტკიცებს, რომ მანძილი მხოლოდ რიცხვებია და ოცნების ასრულება ყველას შეუძლია.

მაშინ მეათეკლასელი იყო, საკუთარ მეგობართან ერთად ინოვაციური ხელსაწყო – მულტიკლიმატიზატორი შექმნა, რომელიც ფერმერებს საქმეს უადვილებს და საინტერესო პროგნოზების გაკეთების საშუალებას იძლევა. სწორედ ეს მრავალფუნქციური და ინოვაციური პროექტი აღმოჩნდა ახალგაზრდა ქართველი ფიზიკოსისთვის საერთაშორისო წარმატები საწინდარი.

19 წლის კარლო ხუციშვილი პირველი ქართველია, რომელმაც ფეხი დადგა ნასას – აშშ-ის კოსმოსურ ცენტრში. ქართველი მოსწავლეების გამოგონებამ ოკეანეებს გადაუფრინა და დიდი წარმატება და აღიარებაც მოიპოვა საერთაშორისო ასპარეზზე.

თუმცა ყველაფერი ბევრად ადრე დაიწყო, როდესაც კარლოს ყურადღება ელექტოლიტის დაშლისას მწვანე სქემამ მიიპყრო. მისი კომპონენტების შესწავლამ და მსგავს სქემაზე მუშაობამ საკმაოდ დიდი ხანი გასტანა, თავიდან წარუმატებლად, რადგან მსგავსი კომპონენტების მოპოვება შეუძლებელი აღმოჩნდა, თუმცა შემდეგ ერთმა მოულოდნელმა შემთხვევამ და მამაკაცმა, ტელევიზორების ტექნიკური მომსახურების ცენტრიდან,  ყველაფერი შეცვალა.

ნათურა აინთო და მისი აქტიური სამეცნიერო მოღვაწეობაც მწვანე შუქის ფონზე დაიწყო. მწვანე სქემით დაწყებული საქმე შემდგომში ,,ტესლას“ ტრანსფორმატორით გაგრძელდა. ეს არის მოწყობილობა, რომლის საშუალებითაც უკაბელოდაა შესაძლებელი რამდენიმე მეტრის დაშორებით ნათურის ანთება. ამ მოწყობილობას აქვს სპეციალური პლაზმა, რაც სხვადასხვა ცდის ჩატარების შესაძლებლობას იძლევა.

შემდეგ იყო უამრავი ადგილობრივი და საერთაშორისო კონკურსი, დამსახურებულად მოპოვებული საპირიზო ადგილები, მეტი აღიარება და სტიმული სამომავლო სამეცნიერო საქმიანობისთვის.

ახალგაზრდა ქართველ ფიზიკოსს დღეისთვის 10-ზე მეტი გამოგონება, კიდევ უფრო მეტი პრიზი და გამარჯვება აქვს მოპოვებული, თუმცა სამომავლოდ საკუთარი საქმიანობის დახვეწას და  გამოგონებების დაპატენტებას გეგმავს.

გარდა სამეცნიერო საქმიანობისა გატაცებულია სპორტით, უყვარს კლასიკური მუსიკის მოსმენა, თუმცა დაკვრით დასარტყამ ინსტრუმეტებზე უკრავს.

კარლო სამუშაო პროცესების სირთულეებსა და საკუთარ პროექტებზე გვიამბობს, რომელიც არა მხოლოდ სამეცნიერო, არამედ სოციალური მნიშვნელობისაცაა და მიზნად ისახავს, საზოგადოების წევრების საჭიროებების დაკმაყოფილებას და მათი ცხოვრების პირობების გაუმჯობესებას.

-გვიამბეთ თქვენს რამდენიმე პროექტზე, რაში მდგომარეობს მათი ინოვაციურობა?

-ერთ-ერთი ჩემი წარმატებული პროექტი არის ელექტრომაგნიტური იარაღი, რომელშიც მეტალი თავსდება და ეს მოწყობილობა მას საკმაოდ შორ მანძილზე ისვრის. ანუ აღარ არის საჭირო შესაბამისი ტყვია-წამალი. ეს გამოგონება მეგობართან ერთად წარვადგინე კონკურსზე და დიდი მოწონება დაიმსახურა.

ასევე ჩემი სასკოლო პროექტი იაკობის კიბე, რომელიც ასახავდა სხვადასხვა მოვლენას, სტატიკურ განმუხტვას, ასევე ნაპერწკლურ განმუხტვას და ა, შ. სწორედ ამ გამოგონებით კონკურსზე საპრიზო ადგილი დავიკავე და დიდ წარმატებას მივაღწიე.

-რას იტყვით მულტიკლიმატიზატორზე, რომელმაც უდიდესი საერთაშორისო წარმატება და ნასაში წასვლის შესაძლებლობა მოგიტანათ?

-ეს არის ინოვაციური ხელსაწყო, რომელიც გამოიყენება სასოფლო-სამეურნეო სფეროში და ძალიან სასარგებლოა ფერმერებისთვის. ძირითადად ამ ხელსაწყოს სწორედ ფერმერები იყენებენ. მისი საშუალებით ისინი იგებენ მიწის ტენიანობას, ტემპერატურას, კლიმატს, ასევე პროგნოზებს მოსალოდნელი ამინდის შესახებ. მულტიკლიმატიზატორი ასევე საშუალებას იძლევა ფერმერმა შეამოწმოს და აკონტროლოს მცენარეების შემადგენლობა. ის მრავალფუნქციურია და მზის ენერგიაზე იმუხტება.

სწორედ ამ გამოგოგნებით მე და ჩემმა მეწყვილემ გავიმარჯვეთ ათასწლეულის ინოვაციის კონკურსში საქართველოს მასშტაბით, რის შემდეგაც გავემგზავერთ ნასას კენედის ცენტრში. იქ ბევრი მეცნიერ გამომგონებელი და ასტრონავტი გავიცანი და მივიღე საკმაოდ დიდი გამოცდილება, რამაც მომცა უფრო მეტი მოტივაცია ჩემი სამეცნიერო საქმიანობისთვის.

-გვიამბეთ, სხვა საერთაშორისო წარმატებაზე  და რამდენად მნიშვნელოვანი იყო ეს თქვენი კარიერული წინსვლისთვის ?

-საერთაშორისო ოლიმპიადებში მონაწილეობას საკმაოდ ხშირად ვიღებდი და უმეტესად წარმატებით ვასპარეზობდი.

ერთერთი ასეთი გამოგონება იყო „ აქსერო ხელთათმანი“, რომლის მეშვეობითაც სხვადასხვა ხელსაწყოს სურვილისამებრ მართვაა შესაძლებელი. ამ პროექტით საერთაშორისო ოლიმპიადაზე წარმატებით გამოვედი და წარვადგინე ჩემი ქვეყანა.

ასევე ჩემ დასთან – ანა ხუციშვილთან ერთად გავაკეთე ინოვაციური პროექტი- უპილოტო გამნაღველი, რომლის სახელწოდებაცაა „ლაიფ სეივერი“. ეს არის აიპედში ჩაწერილი სპეციალური პროგრამა, რომელზეც რუკაა დატანილი და სხვადასხვა ტერიტორიაზე ნაღმის არსებობის შესახებ იძლევა ინფორმაციას. გვაქვს ორი დრონი, ერთი, რომელიც უშუალოდ ამოწმებს ტერიტორიას და ნიშნავს იმ ადგილებს, სადაც ნაღმია აღმოჩენილი და მეორე, რომელიც უკვე სხვადასხვა საშუალებით ამ კონკეტული დანაღმული ადგილების განეიტრალებას ახერხებს. სწორედ ამ გამოგონებით გავიმარჯვეთ იპოს საერთაშორისო ოლიმპიადაზე, სადაც  დავიკავეთ პირველი ადგილი და მივიღეთ უამრავი პრიზი.

სწორედ ამ წარმატების შემდეგ მიმიწვიეს კომაროვის სკოლაში, სადაც შემომთავაზეს რობოტექნიკის მასწავლებლობა.

-გარდა სამეცნიერო  მიზნებისა, ასევე თქვენი გამოგონებები ხშირად სოციალურადაცაა მნიშვნელოვანი. გვიამბეთ ამის შესახებ.

-ბავშვობიდან მაინტერესებდა ეტლით მოსარგებლე ადამიანების ცხოვრება და ის კონკრეტული პრობლემები, რაც ამ ადამიანებს აწუხებთ. მყავს ეტლით მოსარგებლე მეგობრები, რომლებთან ერთადაც შევქმენი ელექტრო ეტლი, რომელიც ბევრად მსუბუქია , ვიდრე სხვა ეტლები და შესაბამისად იძლევა უფრო სწრაფად და მარტივად გადაადგილების საშუალებას.  ასევე ამ ეტლს აქვს სენსორული სისტემა, რომ მისი გამოყენება უსინათლო ადამიანებისთვისაც იყოს შესაძლებელი.

პრობლემაა ასევე გარემოში, რომელიც არაა ადაპტირებული ეტლის მოსარგებლეებისთვის. ხშირად ვხედავთ პანდუსებზე გაჩერებეულ მანქანას ან ეტლის მოსარგებლეთა ადგილებს, რომელიც სხვა არაკონკრეტული საჭიროების მქონე ადამიანებს უკავია. ამ პრობლემის მოსაგვარებლად შევქმენი სპეციალური მოწყობილობა, რომელიც ერთგვარად წინაღობააა ავტომანქანებისთვის და მათ ხელს უშლის დაიკავოს ეტლის მოსარგებლეთა კონკრეტული სადგომები. სპეციალური ბარათის საშუალებითაა შესაძლებელი მხოლოდ ამ წინაღობის დაძლევა.

-ამჟამად რას საქმიანობთ ?

ამჟამად მყავს მოსწავლეები, რომლებსაც ვასწავლი ინოვაციური მეთოდებით. მათთან ერთად ვმუშაობ სხვადასხვა პროექტზე და გამყავს ისინი ოლიმპიადებზე.

მიმაჩნია რომ ჩვენ ქვეყანაში სამეცნიერო სფეროს ნაკლებად ექცევა ყურადღება, რაც ძალიან ცუდია. ვცდილობ,  ჩემი აქტიური საქმიანობით ამ სფეროს განვითარებას შევუწყო ხელი და მეტი დაინტერესება გამოვიწვიო.

-თქვენი წარმატების ფორმულა:

-ყველა ჩემი წარმატების მიღმა არის ჩემი ცხოვრებისეული დევიზი, რომელიც მეხმარება ყველა სირთულის დაძლევაში – შეუძლებელი არაფერია !

 

 

მასალა მოამზადა:  ანა ურუშაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
განათლებაეს საინტერესოასაქართველო

17 წლის ლუკა ჯაფარიძე ბათუმიდან საერთაშორისო კოლეჯების კონკურსის გამარჯვებული გახდა

ლუკა ჯაფარიძე 17 წლის ახალგაზრდაა ბათუმიდან, რომელმაც სკოლა-ლიცეუმ ,,მასტერკლასში” სწავლის ბოლო ეტაპზე საერთაშორისო კოლეჯების ერთ-ერთი გამარჯვებული გახდა და დღეს განათლების მიღებას კოლეჯ UWC Dilijan-ში“ აგრძელებს, პარალელურად კი, არ არღვევს ტრადიციას და ბევრი საინტერესო აქტივობითაც გამოირჩევა, რომელთა შესახებაც თავად გვიამბობს.

-ლუკა, როგორ გაიგე მსოფლიოს გაერთიანებული კოლეჯების UWCკონკურსის შესახებ და რამდენად მოელოდი ამ წარმატებას?

-UWC–ის სომხეთის ფილიალის შესახებ რამდენიმე წლის წინ გავიგე, თუმცა მასზე დეტალური ინფორმაცია არ მქონდა და არც მიფიქრია კონკურსში მონაწილეობის მიღება. 2016 წლის სექტემბერში მეგობრებისგან მივიღე რჩევა, რომ ბედი მეცადა UWC–ის შესარჩევ პროგრამაში. შესარჩევი კონკურსი სამი ეტაპისგან შედგება და ბევრ ისეთ ეტაპს დეტალს მოიცავს, როგორიცაა ონლაინაპლიკაცია, ონლაინგასაუბრება და უშუალოდ ფინალურ ეტაპს. მოგატყუებთ, თუ გეტყვით, რომ 100%–ით ვიყავი დარწმუნებული  გამარჯვებაში, მაგრამ ზოგადად ოპტიმისტურად ვიყავი განწყობილი.

-რა მიმართულებით გააგრძელე კოლეჯში სწავლა?

-UWC საქართველოს შემრჩევმა კომისიამ UWC Dilijan–ის კოლეჯისთვის შემარჩია, რომელიც 2014 წელს გაიხსნა ქალაქ დილიჟანში, სომხეთში. ამ კოლეჯში ყოველწლიურად იღებენ ქართველ მოსწავლეებს. აქ IB (International Baccalaureate) სისტემით ვსწავლობ, რომლის  IB-სტანდარტების მიხედვით, ექვს საგანს გავდივარ, ესენია – გლობალური პოლიტიკა, ინგლისური ენა და ლიტერატურა, გეოგრაფია, მათემატიკა, ბიოლოგია და ესპანური.

ჩვენს კოლეჯში გავლილი ორწლიანი კურსის შემდეგ სტუდენტი იღებს დიპლომს, რომელსაც 90–მდე ქვეყანა აღიარებს და მისი მეშვეობით იოლად შეგიძლია მოხვდე სხვადასხვა ქვეყნის მაღალი დონის უნივერსიტეტებში.

-გარდა სწავლისა, რა აქტივობებით ხარ დაკავებული?

-IB კურსისთვის ასევე მნიშნელოვანია სკოლის გარეაქტივობები და კოლეჯში ამის საკმაოდ დიდი არჩევანი გვაქვს. ჩემი გრაფიკი საკმაოდ დატვირთულია, რადგან გაკვეთილების გარდა სკოლის გარეაქტივობებში ვარ ჩართული. როგორიცაა – წყალბუთი, გაეროს მოდელირების კლუბი და ა.შ. სულ ცოტა ხნის წინ კოლეჯში მოვაწყვეთ სომხეთში პირველი საერთაშორისო გაეროს მოდელირება, სადაც მე საორგანიზაციო გუნდის წევრი ვიყავი. აქაური განათლების სისტემაში ძალიან მომწონს ის, რომ სწავლა უფრო მეტად კონცენტრირებულია ანალიტიკურ აზროვნებაზე და არა ფაქტობრივ ცოდნაზე.

-როგორც ვიცი, ყოველთვის აქტიური მოსწავლე იყავი, გვიამბე შენი გამოცდილების შესახებ.

-დიახ, საქართველოშიც საკმაოდ აქტიური მოსწავლე ვიყავი და ყოველთვის აქტიურად ვიყავი ჩართული სხვადასხვა აქტივობაში, იქნებოდა ეს სკოლაში თუ სკოლის გარეთ. მეექვსე და მეშვიდე კლასში კი, ორჯერ გავხდი მშვიდობის კორპუსის მიერ ორგანიზებულ კრეატიული წერის კონკურსის გამარჯვებული. 2015 წლის ზაფხულში აჭარის განათლების სამინისტროს ინიციატივით NASA-ს კოსმოსურ ბანაკში გავემგზავრე თურქეთში, ქალაქ იზმირში. ვიყავი სკოლის „რა?სად?როდის?“ კონკურსის გუნდის წევრი, ბოლო წლებში აქტიურად ვიღებდი მონაწილეობას ევროპის ახალგაზრდული პარლამენტის სესიებში, ბევრი საერთაშორისო პროგრამაში მიმიღია მონაწილეობა და მოხალისეც ვიყავი სხვადასხვა ბანაკსა და ბათუმის ამერიკულ კუთხეში.

საქართველოში დაბრუნების შემდეგ რა გეგმები გაქვს?

-მაისში პირველ წელს ვასრულებ და კიდევ ერთი სასწავლო წელი მაქვს აქ დასამთავრებელი,  სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, ჯერჯერობით არ ვარ ზუსტად ჩამოყალიბებული, მაგრამ  უმაღლესი განათლების მიღებას ევროპაში ან ამერიკაში ვაპირებ.

 

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 13 14 15 16 17 28
Page 15 of 28