close

განათლება

ბიზნესიგანათლებაეს საინტერესოამსოფლიოტექნოლოგიები

,,Microsoft-ის” ხელოვნური ინტელექტის შემსწავლელი კურსები

.,Microsoft-ი” ახლა უკვე გთავაზობთ ხელოვნური ინტელექტის შემსწავლელ კურსებს, რაც თქვენი CV–ისთვის ძალიან ხელსაყრელი იქნება.
უკვე ყველა  ტექნოლოგიურ კომპანიას ესაჭიროება ხელოვნური ინტელექტის მცოდნე სპეციალისტები. ,,მაიკროსოფტმა” გადაწყვიტა ეს პრობლემა რამენაირად მოეგვარებინა და შექმნა შემსწავლელი კურსები ტექნოლოგიის კიდევ უფრო სწრაფი განვითარებისთვის.
კურსი შედგება 10 ეტაპისგან, თითოეულს დაახლოებით 8–16 საათამდე სჭირდება ინტერნეტის საშუალებით შესასწავლად. კურსი მოიცავს კომპიუტერული ხედვის, საუბრის მოსმენის, სპეციფიური ენის დაუფლების და კიდევ მრავალი კარგი თვისების შესწავლას.
გასაკვირი არ უნდა იყოს, რომ ყველა კომპანია რეკლამისთვის აკეთებს მსგავს ღონისძიებებს, მაგრამ მოსახლეობისთვის და ამ სფეროში დაინტერესებული პირებისთვის ძალიან ხელსაყრელია შეთავაზებული კურსის გავლა.

წყარო: Theverge.com
მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

პირველკლასელთა რეგისტრაციის ვადები და ეტაპები დადგენილია

2018-2019 სასწავლო წლისთვის პირველკლასელთა რეგისტრაცია 10 აპრილს დაიწყება. ვადებისა და ეტაპების შესახებ ბრძანებას განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა მიხეილ ჩხენკელმა ხელი მოაწერა.

ბრძანებით დადგინდა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში პირველ კლასში მოსწავლის ჩარიცხვის ეტაპები. edu.aris.ge-ს ცნობით, ეტაპები შემდეგნაირია:

I ეტაპი – რეგისტრაცია დაიწყება 2018 წლის 10 აპრილს და 27 აპრილის ჩათვლით გაგრძელდბეა. პირველ ეტაპზე რეგისტრაცია განხორციელდება სკოლაში, სადაც რეგისტრირდებიან ის მოსწავლეები: რომლის და-ძმაც სწავლობს ამ სკოლაში; რომლის მშობელიც სკოლის თანამშრომელია (მშობელი და არა ბებია ან ბაბუა); რომლის ოჯახიდანაც ერთდროულად ორი ან მეტი ბავშვი შედის პირველ კლასში.

ამასთან, I ეტაპზე რეგისტრირებული მოსწავლეების ჩასარიცხად შესაბამისი დოკუმენტები სკოლაში 30 აპრილიდან 7 მაისის ჩათვლით უნდა წარადგინონ.

II ეტაპი – საყოველთაო ელექტრონული რეგისტრაცია, რომელიც დაიწყება 8 მაისს და გაგრძელდება 8 ივნისის ჩათვლით.

ამ ეტაპზე შესაძლებელი იქნება იმ ბავშვების რეგისტრაცია, ვინც სკოლაში შესვლის ასაკს აკმაყოფილებს. რეგისტრაცია განხორციელდება განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის ოფიციალურ ვებგვერდზე WWW.EMIS.GE. რეგისტრირდებიან ის მოსწავლეები, რომლებიც ვერ დარეგისტრირდებიან I ეტაპზე. რეგისტრაცია უნდა გაიაროთ სსიპ განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის ვებგვერდზე ელექტრონულად.

II ეტაპზე რეგისტრირებული მოსწავლის ჩასარიცხად აუცილებელი დოკუმენტების 11 ივნისიდან 30 ივნისის ჩათვლით იქნება შესაძლებელი. (პირველ და მეორე ეტაპზე მოსწავლის ჩასარიცხად აუცილებელი დოკუმენტაციის წარუდგენლობის შემთხვევაში, რეგისტრაცია ავტომატურად უქმდება).

III ეტაპი – ეს ეტაპი II ეტაპის დასრულების შემდგომ გამოთავისუფლებულ ვაკანტურ ადგილებზე მოსწავლეთა რეგისტრაციას გულისხმობს. რა თქმა უნდა, მესამე ეტაპზეც მოსწავლის ჩასარიცხად აუცილებელია დოკუმენტაციის წარდგენაც. მესამე ეტაპზე დარეგისტრირების მსურველები დოკუმენტაციას წარადგენენ უშუალოდ სკოლაში მისვლის დროს. საბუთების წარდგენა იწარმოებს 2018 წლის 2 ივლისიდან 2018 წლის 16 ივლისის ჩათვლით.

 

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

2018 წლის ერთიან ეროვნულ გამოცდებში ცვლილებებია

2018 წლის ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე აბიტურიენტს საკუთარი კალმის გამოყენება შეეძლება, არჩევით საგნებში გამოცდა მხოლოდ ქართულ ენაზე ჩატარდება, ასევე, ზოგადი უნარების ტესტის ფორმატი მცირედ განსხვავებული იქნება. განხორციელებული ცვლილებების შესახებ სტატიას “სამხრეთის კარიბჭე” ავრცელებს.

მიმდინარე წელს ცენტრი აპლიკანტებს საშუალებას აძლევს, სურვილის შემთხვევაში, საკუთარი გელიანი (ტუშის) კალამი შეიტანონ გამოცდაზე.

ასევე, აბიტურიენტებს პროგრამებზე განაცხადების რაოდენობის შესახებ ინფორმაციის გაცნობა სპეციალური სისტემის მეშვეობით შეეძლებათ – რეგისტრაციის დაწყებიდან მოქმედებს გვერდი, სადაც განთავსებულია ყოველდღიურად განახლებადი ინფორმაცია კონკრეტულ პროგრამებზე განაცხადების რაოდენობის შესახებ.

გარდა ამისა, არჩევით საგნებში გამოცდა, მხოლოდ ქართულ ენაზე ჩატარდება–აბიტურიენტები არჩევით გამოცდებზე ტესტირებას რუსულ ენაზე ვეღარ გაივლიან.

2018 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდებისათვის ზოგადი უნარების ტესტის ფორმატი მცირედით შეიცვალა. ტესტში ანალოგიები არა დამოუკიდებელი ბლოკის სახით, არამედ წაკითხული ტექსტის გააზრების დავალებების ბლოკთან ერთად იქნება წარმოდგენილი.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

თსუ-ის მეორე კორპუსის რეაბილიტაციისთვის 6 მილიონ ლარამდე დაიხარჯება

ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტმა ტენდერი გამოაცხადა, რომლის მიხედვითაც, მეორე სასწავლო კორპუსის რეაბილიტაციისთვის 5 829 877 ლარი დაიხარჯება.
ეს თანხა მოხმარდება ფასადის, ფანჯრების, გადახურვის, გათბობისა და სანიტარული კვანძების შიდა და-გარეგაყვანილობის სარემონტო სამუშაოებს.
სავარაუდოდ, მეორე კორპუსის სარეაბილიტაციო სამუშაოები ზაფხულში დაიწყება.

 

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაგანათლებასაქართველოტექნოლოგიები

კრიზისული სიტუაციების დისტანციურად მართვა – ქართველი მოსწავლეების პროექტი

17 წლის გიორგი ჯიქიძე 199-ე საჯარო სკოლის (კომაროვის) მეთორმეტე კლასელია. როგორც აბიტურიენტს, ეროვნული გამოცებისთვის მზადება უწევს, რაც ბევრ დროს და ენერგიას მოითხოვს, თუმცა ის მაინც ახერხებს საყვარელი საქმიანობისთვის დროის გამონახვას. აქტიურადაა ჩართული სამეცნიერო საქმიანობაში. თანაგუნდელებთან და თანამოაზრეებთან ერთად სხვადასხვა ინოვაციურ პროექტზე მუშაობს – ცდილობს საკუთარი ინტერესებიც დაიკმაყოფილოს და საკუთარი საქმიანობით სხვებსაც მოუტანოს სარგებელი.
აბიტურიენტ გამომგონებელს გარდა სამეცნიერო საქმიანობისა სპორტიც იტაცებს. აქტიური სპორტის სახეობებითაა დაკავებული- კარატე, ველო რბოლა მისი დაინტერესების სფეროებია და სამომავლოდ ამ საქმიანობების ყოველდღიურობად ქცევას აპირებს.
ახალგაზრდა გამომგონებელი თავის სხვადასხვა პროექტზე და მათთან დაკავშირებულ სირთულეებზე გვიამბობს.

-გამომგონებლობით და მეცნიერული საქმიანობით როდის დაინტერესდი და რამ განაპირობა ეს დაინტერესება?
-სკოლაში ჩაბარებამდე ვიცოდი რომ ტექნიკური მხარე ყოველთვის უკეთ გამომდიოდა ჩემ თანატოლებთან შედარებით. ჩემთვის ინტერესის საგანი გახლდათ სხვადასხვა დანადგარისა თუ ხელსაწყოს მუშაობის პრინციპი. რამაც საბოლოოდ მიმიყვანა არსებულ შედეგამდე. სხვადასხვა ფაქტორმა იმოქმედა ჩემზე, რომ დავახლოვებოდი ამ საქმიანობას. მაგალითად, თანაგუნდელები, რომლებსაც ასევე დიდი ინტერესი აქვთ არსებული საკითხის მიმართ, კერძოდ – ელექტრული ინჟინერიის განხრით.

-რომელიმე შენთვის გამორჩეულ გამოგონებაზე ან პროექტზე გვიამბე.
-თითოეული გამოგონება გახლავთ არსებული დანადგარის გაუმჯობესება რომელიც შემდგომში ინოციურ სახეს მიიღებს. მე მინდა გიამბოთ ჩვენი ბოლო პროექტის„Auxilium-ის” შესახებ.
ჩვენ შევიმუშავეთ სისტემა, რომელიც მაშველებს საშუალებას მისცემს დისტანციურად ჩაატარონ საჭირო სამუშაოები. პროცესი შეიძლება წარმოვიდგინოთ შემდეგი სახით: სახიფათო სიტუაციებში, მაგალითად, როგორიცაა ხანძარი, დანაღმული გარემო და ა.შ., ადამიანის მაგივრად, ვაგზავნით შესაბამისად აღჭურვილ მექანიზმს, რობოტს, რომელსაც მართავს დისტანციურად მყოფი მაშველი. მაშველი ჩაფხუტისა და საჭირო სენსორების მეშვეობით ხედავს და ისმენს იმავეს, რასაც რობოტი. მას საშუალება აქვს თავის მობრუნებით ცვალოს ხედვის კუთხე, გადაადგილოს მაშველი რობოტი და განახორციელოს საჭირო სამუშაოები. ამის განსახორციელებლად ჩვენ ვიყენებთ ხელოვნურ კიდურებსა და კონკრეტულ პირობებში სამუშაოდ საჭირო ხელსაწყო-დანადგარებს (მაგალითად: ცეცხლმაქრი, პირველადი დახმარების ნაკრები, გეიგერის მთვლელი და ა.შ). ეს კი მაშველს საშუალებას აძლევს უსაფრთხო ადგილიდან განახორციელოს შესაბამისი სამუშაოები.
უნდა აღინიშნოს, რომ აღწერილი სისტემის გამოყენებადობა არ შემოიფარგლება მხოლოდ კრიტიკული სიტუაციებით. მოცემული მექანიზმის გამოყენებით ჩვენ შეგვიძლია ჩავატაროთ სამეცნიერო, სამედიცინო სამუშაოები და ექსპერიმენტები სხვა ქვეყანაში ან დედამიწიდან კოსმოსში.
ჩვენ სისტემაში გამოყენებულია რობოტის მართვის ტიპი, რომელიც ადამიანის თითოეული მოძრაობის ზუსტ გამეორებას გულისხმობს. შედეგად, დისტანციურად მყოფი რობოტი ზუსტად ასრულებს მაშველის ყველა ბრძანებას, რაც ამცირებს სამუშაოს შესრულების დროს და ზრდის ეფექტურობას.

-რა სირთულე ახლავს, ზოგადად, ინოვაციებისა და გამოგონების შექმნის პროცესს და რა არის ამ დროს ყველაზე მთავარი?
-ზოგადად სირთულეს ყოველთვის წარმოადგენს იდეის მოფიქრება, რომელიც სიტყვა ინოვაციას სრულიად დააკმაყოფილებს. ეს ერთ-ერთი მთავარი სირთულეა, რომელიც პროექტებთან მუშაობის დროს გვხვდება, ხოლო იდეის მოფიქრების შემდეგ, სხვა პრობლემებს ვაწყდებით. მაგალითად, პროექტის მუშაობაში მოყვა, რაც საკმაოდ რთული პროცესია. არის შემთხვევები როდესაც ჩვენი ცოდნა არაა საკმარისი გამოგონების გასამართავად. ამ სიტუაციებში ჩვენი მენტორი გვეხმარება რომელიც სხვადასხვა ვარიანტს გვთავაზობს.
ასევე მნიშვნელოვანი საკითხი გახლავთ ფინანსები. უმეტეს შემთხვევაში, ფინანსებს ჩვენ თვითონ ვაგროვებთ, მაგრამ არის შემთხვევები, როდესეც სხვადასხვა კომპანია გვაფინანსებს.

-ამჟამად რამე პროექტზე ხომ არ მუშაობ და რას გეგმავ სამომავლოდ? 
-ამჟამად ვხვეწავთ პროექტს „Auxilium-ს”. სამომავლოდ სხვადასხვა გეგმა გვაქვს, მათ შორის სტარტაპის დაწყება, რომელიც მოქალაქებს შესთავაზებს სასურველ პროდუქტს ყველაზე მისაღებ ფასად.

 

 

მასალა მოამზადა:  ანა ურუშაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

17 წლის ბათუმელი მოსწავლე საერთაშორისო კოლეჯების კონკურსის გამარჯვებული გახდა

მეგი დიასამიძე 17 წლის წარმატებული ახალგაზრდაა ქ. ბათუმის #15 საჯარო სკოლიდან, რომელიც კიდევ ერთ ქართველ მოსწავლესთან – ლუკა ჯაფარიძესთან ერთად, საერთაშორისო კოლეჯების კონკურსის გამარჯვებული გახდა და დღეს საყვარელ პროფესიას გერმანიაში ეუფლება, საინტერესო აქტივობებისა და უცხოეთში ადრეულ ასაკშივე მიღებული გამოცდილების შესახებ მეგი თავად გვიამბობს.

-მეგი, რას გულისხმობდა საერთაშორისო კოლეჯების კონკურსი და რა ეტაპების გავლა მოგიწია, სანამ ფინალამდე მიხვიდოდი?
-თავიდან პროგრამის შესახებ ბევრი არაფერი ვიცოდი. მოგვიანებით, როცა პირველი ტური გადავლახე, წინა წლების გამარჯვებულთა ძიება დავიწყე რჩევების მისაღებად და სწორედ აქედან აღმოვაჩინე, რომ ჩემს სამეგობრო წრეში საკმაოდ ბევრმა ადამიანმა იცოდა ამ პროგრამის შესახებ. პირველი ტური ონლაინაპლიკაციაა, რომელსაც თან ერთვის 2 სავალდებულო სარეკომენდაციო წერილი, 2 ესე და კითხვები, რომელებიც ეხმარება კომიტეტს შენს უკეთესად გაცნობაში. მეორე ტური ონლაინგასაუბრებას გულისხმობს და თუ მას წარმატებით გადალახავ, უკვე მესამე ტურში წყდება საბოლოოდ შენი ბედი, რომელიც რამდენიმე ინტერვიუს, ესესა და ჯგუფურ სამუშაოს მოიცავდა.
-როგორც ვიცი, ყოველთვის გინდოდა გერმანიაში სწავლა სამედიცინო განხრით და დღეს ეს მიზანიც განახორციელე, რამდენად რთული იყო შენთვის ეს ყველაფერი?
-საქართველოში ყოფნის დროს გერმანიაში სწავლა წარმოუდგენელი მეჩვენებოდა და, შესაბამისად, ახლო მომავალში იქ წასვლას ნამდვილად არ ვგეგმავდი. კომიტეტმა გერმანიაში გამოყოფილ 1 ადგილში მე ჩამსვა და, შესაბამისად, სწავლის გაგრძელებაც იქ გადავწყვიტე. საზღვრებს მიღმა ცხოვრება ბევრი გამოწვევითაა სავსე. აქ IB-სისტემით ვსწავლობ, რომელიც ქართული საგანმანათლებლო სისტემისგან ძალიან განსხვავდება და ამასთანავე UWC (მსოფლიოს გაერთიანებული კოლეჯები) არ არის ორიენტირებული მხოლოდ განათლებაზე. ხშირად ისეთ თემებზეც გვიწევს საუბარი, რომლებზეც აქამდე არასდროს მიფიქრია. ჩემი აქაური ცხოვრება ცვალებადი ტალღასავითაა, საბოლოოდ მაინც ვაცნობიერებ, რომ ეს სირთულეები ამ ორწლიანი გამოცდილებისთვის ნამდვილად ღირს. ახლა, შემიძლია ვთქვა, რომ ბევრ რამეს სხვა თვალით ვუყურებ და ბედნიერი ვარ რომ ჩემი მომავალი ასე წარიმართა.

-მედიცინის გარდა, სხვა ბევრი სფეროთიც ხარ დაინტერესებული, გვიაბე თითოეული მათგანის შესახებ და რა ადგილი უკავია მათ შენს ცხოვრებაში?
-სკოლაშივე საკმაოდ აქტიური მოსწავლე ვიყავი და ჩემი ინტერესის სფერო არ შემოიფარგლებოდა მხოლოდ საგაკვეთილო პროცესით. გერმანიაში მოხვედრის შემდეგ გავაცნობიერე, რომ ჩემს წარმატებაში გარეაქტივობებს უდიდესი წვლილი მიუძღვის. 5 წლის ვიყავი როცა ბაღში პროდიუსერმა მუსიკალურ კონკურსში მონაწილეობა შემომთავაზა. წარმატებული გამოსვლის შემდეგ კი, კონსერვატორიაში საფორტეპიანო განხრით დავიწყე სწავლა, პარალელურად, კარატეზეც დავდიოდი 4-5 წლის განმავლობაში. მუსიკალური კარიერის განმავლობაში რამდენჯერმე საზღვარგარეთაც მომიწია წასვლა და, ვფიქრობ, სწორედ აქედან იწყება ჩემი პირველი დამოუკიდებელი ნაბიჯები. 2015 წელს იტალიაში ჯიფონის ფილმის ფესტივალს ვესწრებოდი ჟიურის წევრად. მოგვიანებით ევროპის ახალგაზრდულ პარლამენტს, BIAFF-ს, დებატების კლუბსა და გაეროს მოდელირებასაც შევუერთდი. ხშირად მეკითხებოდნენ რა მიზიდავდა მსგავს პროგრამებში და პასუხს მხოლოდ ახლა მივაგენი: სესიებზე ისეთ თემებს განვიხილავდით რაზეც საზოგადოებაში ღიად არ მსჯელობენ. აგრეთვე ხშირად ვმოხალისეობდი, ვღებულობდი მონაწილეობას ბანაკებში და სხვადასხვა ორგანიზაციას ვეხმარებოდი პროექტების განხორციელებაში.
-მეგი, სამომავლო გეგმების შესახებ გვიამბე.
-კოლეჯის გამოშვება 2019 წლის 26 მაისს მექნება, საქართველოს დამოუკიდებლობის დღეს და ვფიქრობ წინ დიდი დრო მაქვს საბოლოო პროფესიული არჩევანის გასაკეთებლად, რა თქმა უნდა, უნივერსიტში ჩაბარებასა და სამომავლო კარიერაზე ფიქრი უკვე დაწყებული მაქვს, თუმცა ამ ეტაპზე ჩემთვის რთულია საბოლოო გადაწყვეტილების შესახებ საუბარი.

 

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებაეს საინტერესოასაქართველო

charte.ge-ს საშუალებით, სოცდაუცველი მოსწავლეები ინტერნეტს უფასოდ მიიღებენ

საგანმანათლებლო ფონდმა Educare Georgia-მ საქართველოში მცხოვრები სოციალურად დაუცველი მოსწავლეებისთვის ახალი პროექტი Charte.ge დაიწყო. პროექტი სოციალურად დაუცველი მოსწავლეებისთვის ინტერნეტზე წვდომას გულისხმობს. ინფორმაციას Navigator-ი ავრცელებს.

charte.ge არის ონლაინპლატფორმა, სადაც ნებისმიერ ადამიანს შეუძლია დაუფინანსოს ყოველთვიური ინტერნეტის გადასახადი და კომპიუტერი სოციალურად დაუცველ უფროსკლასელებს.

ამავე დროს, პროექტი ,,ჩართე“ ასწავლის ბავშვებს ინტერნეტის გამოყენებას განათლებისათვის და ხელშესახებს ხდის ქართული და უცხოენოვანი პლატფორმების გამოყენებას მომხმარებლისთვის. პროექტის მთავარი მიზანი განათლებაზე ხელმისაწვდომობის გაზრდაა.

პროექტის მხარდაჭერა ნებისმიერ მსურველს შეუძლია, რომელიც საბანკო ბარათის მონაცემების შეყვანით, მიუთითებს სასურველ თანხას (რა ოდენობითაც სურს, რომ დაეხმაროს). ამასთან, მონაცემები ბანკის დაცულ სერვერებზე შეინახება.

Educare Georgia აქართულებს მსოფლიოს ერთ-ერთ წამყვან და უფასო ონლაინსკოლას – ka.khanacademy.org-ს, რომელსაც 40 მილიონი მომხმარებელი ჰყავს მთელ მსოფლიოში და მსოფლიოს 30 ენაზე ითარგმნება. მათ შორის ქართულადაც. ამასთან, Educare Georgia-მ შექმნა ქართული Youtube-არხი Khan Academy Kartuli.

Khan Academy-ზე განთავსებულია ყველა ძირითად საგანში (მათ შორის კომპიუტერული პროგრამირება, ეკონომიკა, ხელოვნება და სხვა) მაღალი ხარისხის 6 500-მდე ვიდეოგაკვეთილი, 100 000-მდე პრაქტიკული სავარჯიშო და საკითხავი მასალა.

 

წყარო: imedinews

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლებასაქართველო

მერიკო კობერიძე – ტაქსისტი გოგონა ორი დიპლომითა და მცირე ბიზნესით

26 წლის მერიკო კობერიძე, როგორც საკუთარ თავს აღწერს – სვანეთში დაბადებული და თბილისში გაზრდილი რაჭველი გოგოა, რომელსაც უყვარს ცხოვრებისეული ექსპერიმენტები და, გარდა იმისა, რომ ჯანდაცვის სამინისტროში, ჯანმრთელობის დაცვის დეპარტამენტში მუშაობს, საქველმოქმედო საქმიანობითა და ტაქსისტობითაც არის დაკავებული, საკუთარ მოტივაციასა და ცხოვრების სტილზე მერიკო თავად გვესაუბრება.
-მერიკო, ქართულ რეალობაში საკმაოდ უცხო შემთხვევაა გოგო ტაქსისტი და ისიც, ორი დიპლომით, გვიამბე საკუთარი პროფესიის შესახებ.
-2009 წელს ჩავაბარე ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში, ხელოვნების და მეცნიერების ფაკულტეეტზე, სადაც დავამთავრე ფსიქოლოგიის ფაულტეტი. ჩემდა საბედნიეროდ, ილიას უნივერსიტეტმა პოლონეთის საელჩოსთან ერთად, გამოაცხადა კონკურსი და პოლონური ენის გამოცდის ჩაბარების შემდეგ, მოვხვდი ჩარიცხულთა სიაში, რის შემდეგაც სწავლა პოლონეთში, ქალაქ კატოვიცაში გავაგრძელე, იქ დაგროვილი და ილიას უნივერსიტეტში აღებული კრედიტების ჯამით აღმოვჩნდი მაღალრეიტინგული სტუდენტი სიაშიც და სტაჟირება განვაგრძე თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში. ამჟამად კი, ვმუშაობ ჯანდაცვის სამინისტროში, ჯანმრთელობის დაცვის პროგრამების დეპარტამენტში.
-პარალელურად, მეორეული ტანსაცმლის მცირე ბიზნესიც გაქვს, როგორ მიხვედი ამ იდეამდე?
-თავდაპირველად იმ საკუთარი სამოსის გაყიდვით დავიწყე, რომელიც კარგ მდგომარეობაში იყო და ხალხს მოეწონა ხარისხიანი სამოსის ძალიან დაბალ ფასად შეძენა, მას შემდეგ უკვე, მეორეულ მაღაზიებში ვყიდულობ, ვაწესრიგებ და ისე ვყიდი სოციალური ქსელის მეშვეობით, თუმცა დაბალ ფასებს ამჯერადაც ვინარჩუნებ. მინდოდა, ამ ყველაფერს ქვემოქმედების სახეც ჰქონოდა და საკუთარი პროფესიიდან გამომდინარე, შემოსული თანხის 10%-ს აუტისტური სპექტრის წარმომადგენელთა ფონდში ვრიცხავ.
-რამ გადაგაწყვეტინა ამ ყველაფერთან ერთად, ტაქსისტის საქმიანობის შეთავსებაც და როგორ შეხვდნენ შენს ამ ინიციატივას გარშემომყოფები?
-ჩემს სამსახურში სამუშაო საათები, როგორც სხვა სახელმწიფო დაწესებულებებში, 9 საათზე იწყება და 18:00 საათზე სრულდება, ჩემი მცირე ბიზნესისათვის დროს შაბათ – კვირას ვანაწილებ და შესაბამისად, მინდოდა სამუშაო დღეებში თავისუფალ საღამოს შევსება, მქონდა მართვის მოწმობა და ავტომობილი. ვიფიქრე და ასე შეიქმნა Merik’s Weekend Taxi.
გამიმართლა, რომ ოჯახის წევრებში, მეგობრებში და მგზავრებშიც მიმართლებს, მხარს მიჭერენ და ვგრძნობ მათ გვერდში დგომას, რადგან მათ აბსოლუტურად ადეკვატურად მიიღეს ჩემი გადაწყვეტილება, რისთვისაც მადლიერი ვარ. ხშირად ვიღებ კომპლიმენტებსაც, რაც ძალიან სასიამოვნო მოსასმენია.
-რამდენად რთულია ახალგაზრდა გოგოსთვის ამდენი საქმის ერთმანეთთან შეთავსება და როგორია შენი სამომავლო გეგმები?
-ვიტყოდი, რომ ჩემთვის რთულია უსაქმოდ ყოფნა, ბევრი საქმე კი, პირიქით, ბევრ ენერგიას მაძლევს, იძულებულს ვხდი საკუთარ თავს უფრო მობილიზებული ვიყო. ყოველ დილით ვწერ თუ რა მაქვს კონკრეტულ დღეს გასაკეთებელი და ეს საქმეს ამარტივებს. სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, ისინი ძირითადად ჩემს მცირე ბიზნესს „MERIK’S WEEKED TAXI-ისა“ და ჩემს განათლებას უკავშირდება, თუმცა, მივიჩნევ, რომ სამომავლო გეგმებზე საუბარი არ ღირს, სანამ რეალური საფუძველი არ ჩაეყრება მათ.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაგანათლებასაქართველო

შეეხე უჩინარს – ქართველი სტუდენტების საინტერესო გამოგონება

2014 წელს დაამთავრა კომაროვის სკოლა, ამჟამად ფიზიკის მიმართულებით თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში ბაკალავრიატის დამამთავრებელ კურსზე სწავლობს. გამომგონებლობით და მეცნიერებით ბავშვობიდან იყო დაინტერესებული, თავიდანვე აინტერესებდა სამყაროს და ბუნებაში მიმდინარე მოვლენების არსი და მათ მიზეზებს ფუნდამენტურად იძიებდა.
სიახლეების ძიება, რისკის სიყვარული, ახალი გამოწვევები და მუდმივი სწრაფვა განვითარებისკენ- ეს გიორგი მეშველიანის დახასიათებაში მისი თვისებების მცირე ჩამონათვალია.
ქართველი სტუდენტი აქტიურადაა ჩართული სამეცნიერო საქმიანობაში და თავის მეგობრებათან და თანაგუნდელებთან ერთად, უკვე წლებია სხვადასხვა საინტერესო თემასა და სტარტაპპროექტზე მუშაობს.
ზოგადად სამეცნიერო საქმიანობისა და გამომგონებლობის სირთულეებსა და მისი წარმატებული პროექტების მიღწევებზე “Doctrina” გიორგის ესაუბრა.
-გამომგონებლობით როდის დაინტერესდი და რამ განაპირობა ეს?
-ზოგადად, მეცნიერებით ბავშობიდან ძალიან დაინტერესებული ვიყავი და ყოველთვის მსურდა ღრმად შემეცნო ბუნება და ბუნებაში არსებული მოვლენები. ასევე ძალიან მიზიდავდა ,,ჩხირკედელაობა’’ და ახლის შექმნისა და აღმოჩენის სურვილი სულ მქონდა. რაც უფრო ვიზრდებოდი, ვხვდებოდი რომ მეცნიერება საშუალებას გვაძლევს, გარდა იმისა რომ უკეთ შევიცნოთ ჩვენი გარემო, ასევე – გვეხმარება ტექნოლოგიებისა და ინოვაციების განვითარებაში, რომელიც ჩვენს კომფორტს უზრუნველყოფს. ამ ყველაფრის წინა პირობა სწორედ გარემოს ფუნდამეტურად გააზრებაა.
კომაროვის სკოლაში გადასვლის შემდეგ საშუალება მომეცა უკეთ მესწავლა ზუსტი და ფუნდამენტური მეცნიერებები და სწორედ ამ დროს დავიწყე გარკვეულ პროექტებზე მუშაობა, ხელმძღვანელისა და ჩემი უფროსი მეგობრების დახმარებით 14 წლის ასაკში შევქმენი პირველი საინტერესო ნამუშევარი ,,სახლის სეისმოგრაფი’’. ამის შემდეგ კი ჩემს სკოლელებთან და მეგობრებთან ერთად შევქმენით სხვადასხვა ინოვაციური ტექნოლოგია, რომელმაც საერთაშორისო დონეზე მოგვიტანა წარმატება. სკოლის პერიოდში განსაკუთრებული იყო ლევან გაბისონიასთან, სიმონ ინვიასთან და დიმიტრი ცხოვრებაძესთან ერთად მუშაობა, რამაც დიდი გამოცდილება მომცა გუნდური მუშაობის თვალსაზრისით.


-სტარტაპებით და გამომგონებლური საქმიანობით რამდენი ხანი იყავი გატაცებული? რა შედეგებს მიაღწიე? რომელიმე შენთვის გამორჩეულ გამოგონებაზე ან პროექტზე გვიამბე.
-ჩვენი პროექტების სტარტაპებად გადაქცევის იდეა და შესაძლებლობა გაჩნდა ჩემი სკოლის დამთავრების შემდეგ, როდესაც არაბული ბიზნესინკუპატორი დაინტერესდა პროექტით ,,ინტერაქტიული ხელთათმანი”, ეს გამოგონება საშუალებას გვაძლევს სპეციალური ხელთათმნის დახმარებით შევეხოთ ვირტუალურ ობიექტებს და ვიგრძნოთ ისინი როგორც რეალურს ვგრძნობთ. მას ვიდეოთამაშების გარდა დიდი გამოყენება შეიძლება ჰქონდეს, ვირტუალურ კომუნიკაციაში, რობოტიკაში, განათლებასა და მედიცინაში. ვფიქრობ რომ ეს გამოგონება, რომლის იდეაც დიმიტრის გაუჩნდა და მის შექმნაში და განვითარებაში დიდი წვლილი მივიღეთ თანაგუნდელებმა, ჩვენი საერთო პროექტებიდან უნიკალურია, იმის და მიუხედავად, რომ ჩვენი სხვა ინოვაციებიც ორიგინალურია და წარმატებული. ჩვენმა სტარტაპმა დუბაიში აქტიურად თითქმის 6 თვე გასტანა, თუმცა მუშაობის პროცესი უფრო დიდხანს გაგრძელდა, შევიძინეთ საკმაოდ დიდი გამოცდილება და გავაკეთეთ რამდენიმე წარმატებული სეილი. უნივერსიტეტში სწავლის პერიოდშიც შევქმენი რამდენიმე პროექტი სხვა მეგობრებთან ერთად და მე და ბაქარ ჩარგეიშვილს(ჩემს კურსელს) გვქონდა სურვილი ერთერთი ინოვაციური იდეის სტარტაპად ქცევის, იყო ინტერესი, თუმცა არა ინვესტიცია, რის გამოც მასზე აქტიური მუშაობა შევწყვიტეთ.
-ამჟამად ასტროფიზიკით ხარ დაინტერესებული. კონრეტულად რამ განაპირობა ეს დაინტერესება და სამომავლოდ ხომ არ გეგმავ რამეს ამ კუთხით?
-ინჟინერია და ტექნოლოგიების განვითარება ძალიან საინტერესოა, როგორც იდეურად, ისე კომერციული თვალსაზრისით. თუმცა ჩემთვის გაცილებით საინტერესოა მეცნიერების ფუნდამენტური გაგება და ამ მიმართულებით მუშაობა, ამ შემთხვევაში, პროცესი უფრო გრძელვადიანია, მაგრამ შედეგი უფრო მასშტაბური და მნიშვნელოვანი, რადგან სწორედ ფუნდამენტურ მეცნიერებებზე დგას ყოველი შემდეგი წარმატება ინჟინერიისა და ტექნოლოგიების კუთხით. თქვენ წარმოიდგინეთ, ეკონომიკაშიც კი დიდი გამოყენება აქვს ფიზიკაში მიღებულ ფუნდამენტურ აღმოჩენებს. ფუნდამენტური მიმართულებით მუშაობა არ გამორიცხავს ინოვაციების შექმნის მიმართულებით ნებისმიერ დროს გადასვლასა და განვიათარებას, ის პირიქით, ხელშემწყობი ფაქტორია ამ ყველაფრის, თუმცა ამჟამად მირჩევნია ის ვაკეთო, რაც ყველაზე მეტად მიყვარს.
ამჟამად საბაკალავრო ნაშრომზე ვმუშაობ პროფესორ ნანა შათაშვილთან, ჯერ ძალიან ადრეა – რომ ვთქვა ატროფიზიკის მიმართულებით ვმუშაობ როგორც მეცნიერი, სინამდვილეში უფრო მეტად ვსწავლობ და იმისთვის რომ ჩემი სურვილები ავიხდინო ამ მიმართულებით ძალიან დიდი მონდომება და ბევრი შრომაა საჭირო მისი სირთულიდან გამომდინარე.
-რა სირთულე ახლავს ზოგადად ინოვაციებისა და გამოგონების შექმნის პროცესს და რა არის ამ დროს ყველაზე მთავარი?
-მნიშვნელოვანია ამოცანის საწყისი პირობების სწორად დასმა და ამ ამოცანის ამოხსნა. პროცესი შექმნის სირთულესთან არის დაკავშირებული, რაც უფრო კომპლექსურია ინოვაცია, მით უფრო რთულია მისი შექმნა. მთავარია ენთუზიაზმი, მონდომება და შრომა.
-ამჟამად რამე პროექტზე ხომ არ მუშაობ და რას გეგმავ სამომავლოდ?
-ამჟამად არ ვმუშაობ პროექტებზე, მაგრამ ვფიქრობ ძველი დროის გახსენებას და ჰაკათონზე გასვლას, თუ დრო გამოვნახეთ, შევქმნით ერთ კარგ პროექტს. ინოვაციების მიმართულებით განსაზღვრული გეგმა არ მაქვს, თუმცა რა იდეებიც მაწუხებს, იმედია მოვიცლი და რამდენიმეს მაინც განვახორციელებ ადრე თუ გვიან, თან ამ დროის განმავლობაში შეიძლება უკეთესი იდეებიც გამიჩნდეს.

მასალა მოამზადა: ანა ურუშაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლებასაქართველოტექნოლოგიები

პირველკურსელი ქართველი ახალგაზრდა, რომელიც ხელოვნური ინტელექტის განვითარებაზე მუშაობს

ლევან აბულაძე ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტის ბიზნესადმინისტრირების პირველი კურსის სტუდენტია და უნივერსიტეტის გუნდთან ერთად ხელოვნური ინტელექტის პროექტზე აქტიურად მუშაობს. პროექტის დეტალებისა და სამომავლო გეგმების შესახებ ის თავად გვიამბობს.

-ლევან, კონკრეტულად რაში მდგომარეობს პროექტი ხელოვნური ინტელექტის შესახებ, რომელზეც მუშაობ?
– 2017 წლის სექტემბრიდან ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტის რექტორმა, მიხეილ ბატიაშვილმა დაიწყო პროექტი, რომელიც მიზნად ისახავს განათლებაში ინტეგრირებული ხელოვნური ინტელექტის შექმნას. მე და მიხეილ ბატიაშვილმა გავაგრძელეთ პროექტზე ერთობლივი მუშაობა და „HP-ის“ მაღალტექნოლოგიური ლაბორატორიის დახმარებით, შევქმენით ხელოვნური ინტელექტი, რომელსაც ვასწავლეთ სხვადასხვა ბიზნესმიმართულება. ინტელექტის მიზანი იყო ლექტორისთვის ასისტირების გაწევა, შედეგად ჩავრთეთ სწავლების პროცესში, სადაც წარმატებით გაართვა თავი საკუთარ მოვალეობებს.
-რა გამოხმაურება მოჰყვა თქვენ მიერ შექმნილ ხელოვნურ ინტელექტს?
-2018 წლის იანვარში ჩვენი ხელოვნური ინტელექტი წარვადგინეთ ლონდონის განათლებისა და ტექნოლოგიების გამოფენაზე, სადაც ექსპერტების მაღალი შეფასება დაიმსახურა. ეს არის ხანგრძლივი პროექტი, რომელიც მიზნად ისახავს ხელოვნური ინტელექტის მაქსიმალურ ინტეგრირებას ადამიანის საქმიანობაში. იგი ადამიანთან ინტერაქციით გაამარტივებს განათლებასა და ბიზნესსაქმიანობას.
ამ მომენტისთვის დაინტერესება დიდია და ‘,,განათლების ეროვნული ცენტრისთვის’’ ვქმნი ხელოვნურ ინტელექტს, რომელიც აბიტურიენტებს გაუმარტივებს ინფორმაციის მოპოვებას გამოცდების შესახებ. ასევე, აპრილის თვიდან ვიწყებ მუშაობას ერთი ძალიან მნიშვნელოვანი განხრით. შეიქმნება ხელოვნური ინტელექტი, რომლის მიზანიც იქნება ადამიანების გათვიცნობიერება სამედიცინო საკითხებში, ჯანსაღი ცხოვრების წესის დანერგვა და დახმარების გაწევა დიაგნოსტიკისა და მკურნალობის სწორად წარმართვაში. -როდის და რატომ დაინტერესდი აღნიშნული სფეროთი?
-ჯერ კიდევ ადრეული ასაკიდან დიდი ინტერესი მქონდა ტექნოლოგიებისადმი. ყოველდღიურად ვაკვირდებოდი მის განვითარების პროცესს, რის შედეგადაც დავინტერესდი ხელოვნური ინტელექტის სფეროთი და დავიწყე მისი შექმნის შესწავლა.
ხელოვნური ინტელექტი, ეს არის მომავლის ტექნოლოგია. ზოგადად, როდესაც ხელოვნურ ინტელექტზე ვსაუბრობთ, შეგვიძლია განვიხილოთ, როგორც ,,ციფრული უკვდავება’’, რომელიც აზრებსა და ცოდნას აძლევს მუდმივად არსებობის საშუალებას. დღესდღეობით, მას არ შეუძლია კომპლექსური საკითხების გადაჭრა, თუმცა აქვს კონკრეტული პრობლემის მოგვარების უნარი. რეალურად, ხელოვნური ინტელექტი არის ადამიანის მომავლის ტექნოლოგია, რომელსაც დიდი როლი უკავია კაცობრიობის განვითარებაში.
-საინტერესოა, შენი სამომავლო გეგმები.
– სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, იგეგმება ,,თი ბი სი’’ ბანკთან თანამშრომლობა, შეიქმნება ხელოვნური ინტელექტი, რომელსაც უამრავი საფინანსო თუ ბიზნესტერმინი ეცოდინება და რომელსაც შეეძლება შიდათანამშრომლების გადამზადება. ეს ყველაფერი წინ გადადგმული დიდი ნაბიჯი იქნება. ზოგადად, მაქვს სურვილი ხელოვნური ინტელექტი დავნერგო ყველა სფეროში და დაგეგმილი მაქვს ამ ყველაფრის გლობალურად გატანა. მიმაჩნია, რომ ჩემი ამ საქმიანობით საკუთარ წვლილს შევიტან კაცობრიობის განვითარებაში.

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 14 15 16 17 18 28
Page 16 of 28