close

განათლება

გამოგონება - ინოვაციაგანათლებასაქართველოტექნოლოგიები

Braille Reader-ი – ინოვაციური მოწყობილობა უსინათლოებისთვის ქართველი ახალგაზრდებისგან

საქართველოში ერთ-ერთ უმწვავეს პრობლემად რჩება შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირებზე მორგებული ინფრასტრუქტურის არარსებობა. არაადაპტირებულ გარემოში, საზოგადოებისგან იზოლირებულნი, როგორც წესი, ვერ ახერხებენ თავიანთი თავის რეალიზებას.

 სწორედ შშმ პირების დასახმარებლად სტუდენტების ექვსკაციანმა გუნდმა შექმნა Braille Reader-ი, მოწყობილობა, რომელიც უსინათლოებისთვის სწავლის პროცესს მეტად მარტივსა და კომფორტულს გახდის.

 მიხეილ თექთუმანიძე, ვახტანგ კოსტავა, იოანე მარგიანი და საბა ფოჩხუა თავისუფალი უნივერსიტეტის მათემატიკისა და კომპიუტერული მეცნიერებების სკოლის სტუდენტები არიან, გურამ კაციაშვილი – აგრარული უნივერსიტეტის ელექტრო-ინჟინერიის სტუდენტი, ხოლო სანდრო მირიანაშვილი – თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის პროგრამირების სტუდენტია. გუნდის წევრებმა გადაწყვიტეს, უსინათლოებისთვის შეექმნათ სასკოლო მერხები, რომელიც ყველა სკოლისთვის იქნება ხელმისაწვდომი.

„რამდენიმე წლის წინ უსინათლოებისთვის შექმნილმა სმარტსაათმა საზოგადოებაში დიდი გამოხმაურება გამოიწვია, თუმცა, როგორც მოგვიანებით გაირკვა, ოთხი ასო არაა საკმარისი ინფორმაციის მისაღებად. ზუსტად ეს საათი იყო ჩვენი შთაგონების წყარო. იგი ინოვაციური თავისი მინიატურულობის გამო იყო, თუმცა ფასმა 600$-ს გადააჭარბა, შესაბამისად, მისი შეძენა ყველას არ შეეძლო. ჩვენ სრულიად საპირისპირო სტრატეგია ავირჩიეთ: სასკოლო მერხი, რომელსაც შეუძლია დიდი და შედარებით მძიმე მოწყობილობის ჩატევა. კიდევ ერთ მნიშვნელოვანი დეტალი ისაა, რომ მერხს ექნება ტექსტის რამდენიმე ხაზი, მანამდე ბრაილის ელექტრონულ ეკრანებს ტექსტის მხოლოდ ერთი ხაზი ჰქონდა, წარმოიდგინეთ, ფიზიკის ან მათემატიკის სწავლა წიგნიდან, რომლის თითო გვერდზე ამოცანის ერთი ხაზი წერია. ჩვენი მერხები სრულიად შეცვლის სწავლის პროცესს უსინათლოთა სკოლებში, თუკი მანამდე  ყველაფერი ვერბალურად ისწავლებოდა, ახლა თითოეულ მოსწავლეს წინ ჩვენი მერხი ექნება, რომელიც დაფის ფუნქციასაც შეითავსებს. მერხებში ჩაშენებულია უსინათლოებისთვის განკუთვნილი კლავიატურა. მოსწავლეების აკრეფილი ტექსტი მასწავლებელს კომპიუტერზე მოუვა,“ – აღნიშნავს პროექტის მენეჯერი – მიშო თექთუმანიძე.

ელექტრონული წიგნების წამკითხველი ნებისმიერ ტექსტს ეკრანზე გამოსახავს, მასწავლებლის აკრეფილი ტექსტი უსინათლოთა მერხებზე გამოჩნდება. აღნიშნულ მოწყობილობაზე საუბრისას აუცილებლად ხაზი უნდა გავუსვათ მის სიიაფეს, სიმარტივესა და კომფორტულობას.

„ბაზარზე არსებული ბრაილის ყველა ეკრანი იყენებს სპეციალურ კრისტალებს, რომლებიც დენის გატარების შედეგად ოდნავ იღუნება, ფორმას იცვლის. ეს კრისტალები საკმაოდ ძვირადღირებულია, ჩვენი მერხი მათი გამოყენებით რომ აგვეწყო, მისი ფასი 55000$-ს მიაღწევდა. ჩვენი გამოსავალი არის ელექტრომაგნიტი, იგი ძალიან იაფია, თუმცა მძიმე და დიდ ადგილს იკავებს, მაგრამ პროდუქტის სპეციფიკის გამო ეს არ წარმოადგენს პრობლემას. როგორც უკვე აღვნიშნე, Braille reader-ის უპირატესობა მდგომარეობს მის ხელმისაწვდომობასა და სწავლისთვის ადაპტირებულობაში,“ – აღნიშნავს მიშო თექთუმანიძე.

გუნდი მერხის ვერსიის დასრულების შემდეგ გეგმავს პორტატული მოწყობილობის შექმნას, რომელიც მობილურს დაუკავშირდება და ხმოვანი ასისტენტის საშუალებით შეძლებს მოწყობილობიდან უსინათლოთათვის საიტერესო წიგნების არჩევასა და წაკითხვას, აგრეთვე, მესიჯების მიღებასა და ა.შ.

გუნდი ამჟამად მონაწილეობას იღებს ერთ-ერთ კონკურსში, მხარდასაჭერის სურვილის შემთხვევაში, გადადით მოცემულ ბმულზე: http://socialimpactaward.ge/?fref=gc&dti=1876587065906876

 

მასალა მოამზადა: ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველოტექნოლოგიები

შემეცნებითი და სახალისო სწავლის პროცესი – ახალი საგანმანათლებლო რესურსი საქართველოში

თანამედროვე ტექნოლოგიების როლი სწავლების პროცესში ნელ-ნელა იზრდება, იცვლება მეთოდოლოგია, მოსწავლეების სტიმულირებისთვის პედაგოგები სხვადასხვა ხერხს მიმართავენ. რასაკვირველია, სიახლე მუდმივად იწვევს ინტერესს, შესაბამისად, საგანმანათლებლო აპლიკაციები დადებით გავლენას ახდენს მათს მოტივაციაზე.

ასეთი აპლიკაცია შექმნეს თავისუფალი უნივერსიტეტის კომპიუტერული მეცნიერებების ფაკულტეტის მეორე კურსის სტუდენტებმა, მათს გუნდში სამი წევრია: ნიკა ლოსაბერიძე, ნიკა ონიანი და ლევან ტაბიძე. საგანმანათლებლო რესურსის შექმნის იდეა თავიანთი საქმიანობიდან გამომდინარე გაუჩნდათ.

,,სამივემ დავამთავრეთ ვ.კომაროვის სახელობის ფიზიკა-მათემატიკის სკოლა და ჩვენი ინტერესებიც გამომგონებლობასთან, პროგრამირებასთან და მეცნიერებასთან სწორედ ამ სკოლიდან დაიწყო. უშუალოდ იდეა მოგვივიდა საქმიანობიდან გამომდინარე,  ვამზადებთ სკოლის მოსწავლეებს მათემატიკასა და პროგრამირებაში, ხშირად მათთვის რთულია ამა თუ იმ ახალი მასალის აღქმა. ჩვენი სურვილი იყო, დავხმარებოდით მათ და უფრო ინტერაქტიული, შემეცნებითი და სახალისო გაგვეხადა სწავლის პროცესი, აქედან გამომდინარე მოგვაფიქრდა Book AR-ის კონცეფცია” – აღნიშნავს გუნდის ერთ-ერთი წევრი – ნიკა ლოსაბერიძე.

აპლიკაციის გამოყენება ძალიან მარტივია, მისი გახსნისთანავე ტელეფონის კამერის საშუალებით პროგრამა ამოიცნობს ამა თუ იმ გვერდს, შესაბამისად, მომხმარებელი შეძლებს, დაინახოს ტექსტის ძირითადი სათქმელი ორ ან სამ განზომილებაში, აგრეთვე, ვიდეოს, ანიმაციისა და 3Dმოდელების დახმარებით.

,,იმის ნაცვლად, რომ მოსწავლე დაკმაყოფილდეს მხოლოდ და მხოლოდ ტექსტითა და რამდენიმე სურათით, ჩვენ ვაძლევთ საშუალებას, მობილური აპლიკაციის დახმარებით მოცემული თემა უკეთესად გაიაზროს და წარმოიდგინოს ვიზუალურად. ჩვენი მიზანია, რომ მოცემული პროდუქტი დაინერგოს სწავლების სისტემაში, აღნიშნული აპლიკაცია საგრძნობლად აამაღლებს სწავლის დონეს საქართველოში. ამისათვის ჩვენ ვმუშაობთ, გვაქვს შეხვედრები ბევრ ბიზნესმენთან, რომელთაგანაც ვიღებთ რჩევებს, ასევე გვიტარდება ბევრი ტრენინგი და ა.შ.” – აღნიშნავს ნიკა ლოსაბერიძე.

გუნდი მიზნად ისახავს, ეფექტური მულტიმედიური რესურსების გამოყენებით მოსწავლეებს დაეხმაროს  შემოქმედებითი, კრიტიკული აზროვნებისა და სხვა უნარების განვითარებაში.

გუნდი ამჟამად მონაწილეობას იღებს ერთ-ერთ კონკურსში, მხარდაჭერის სურვილის შემთხვევაში, შეგიძლიათ ხმა მისცეთ მითითებულ ბმულზე: http://socialimpactaward.ge/

 

მასალა მოამზადა: ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველოტექნოლოგიები

შემეცნებითი და სახალისო სწავლის პროცესი – ახალი საგანმანათლებლო რესურსი საქართველოში

თანამედროვე ტექნოლოგიების როლის სწავლების პროცესში ნელ-ნელა იზრდება, იცვლება მეთოდოლოგია, მოსწავლეების სტიმულირებისთვის პედაგოგები სხვადასხვა ხერხს მიმართავენ. რასაკვირველია, სიახლე მუდმივად იწვევს ინტერესს, შესაბამისად, საგანმანათლებლო აპლიკაციები დადებით გავლენას ახდენს მათს მოტივაციაზე.

ასეთი აპლიკაცია შექმნეს თავისუფალი უნივერსიტეტის კომპიუტერული მეცნიერებების ფაკულტეტის მეორე კურსის სტუდენტებმა, მათს გუნდში სამი წევრია: ნიკა ლოსაბერიძე, ნიკა ონიანი და ლევან ტაბიძე. საგანმანათლებლო რესურსის შექმნის იდეა თავიანთი საქმიანობიდან გამომდინარე გაუჩნდათ.

,,სამივემ დავამთავრეთ ვ.კომაროვის სახელობის ფიზიკა-მათემატიკის სკოლა და ჩვენი ინტერესებიც გამომგონებლობასთან, პროგრამირებასთან და მეცნიერებასთან სწორედ ამ სკოლიდან დაიწყო. უშუალოდ იდეა მოგვივიდა საქმიანობიდან გამომდინარე,  ვამზადებთ სკოლის მოსწავლეებს მათემატიკასა და პროგრამირებაში, ხშირად მათთვის რთულია ამა თუ იმ ახალი მასალის აღქმა. ჩვენი სურვილი იყო, დავხმარებოდით მათ და უფრო ინტერაქტიული, შემეცნებითი და სახალისო გაგვეხადა სწავლის პროცესი, აქედან გამომდინარე მოგვაფიქრდა Book AR-ის კონცეფცია” – აღნიშნავს გუნდის ერთ-ერთი წევრი – ნიკა ლოსაბერიძე.

აპლიკაციის გამოყენება ძალიან მარტივია, მისი გახსნისთანავე ტელეფონის კამერის საშუალებით პროგრამა ამოიცნობს ამა თუ იმ გვერდს, შესაბამისად, მომხმარებელი შეძლებს, დაინახოს ტექსტის ძირითადი სათქმელი ორ ან სამ განზომილებაში, აგრეთვე, ვიდეოს, ანიმაციისა და 3Dმოდელების დახმარებით.

,,იმის ნაცვლად, რომ მოსწავლე დაკმაყოფილდეს მხოლოდ და მხოლოდ ტექსტითა და რამდენიმე სურათით, ჩვენ ვაძლევთ საშუალებას მობილური აპლიკაციის დახმარებით მოცემული თემა უკეთესად გაიაზროს და წარმოიდგინოს ვიზუალურად. ჩვენი მიზანია, რომ მოცემული პროდუქტი დაინერგოს სწავლების სისტემაში, აღნიშნული აპლიკაცია საგრძნობლად აამაღლებს სწავლის დონეს საქართველოში. ამისათვის ჩვენ ვმუშაობთ, გვაქვს შეხვედრები ბევრ ბიზნესმენთან, რომელთაგანაც ვიღებთ რჩევებს, ასევე გვიტარდება ბევრი ტრენინგი და ა.შ.” – აღნიშნავს ნიკა ლოსაბერიძე.

გუნდი მიზნად ისახავს, ეფექტური მულტიმედიური რესურსების გამოყენებით მოსწავლეებს დაეხმაროს  შემოქმედებითი, კრიტიკული აზროვნებისა და სხვა უნარების განვითარებაში.

გუნდი ამჟამად მონაწილეობას იღებს ერთ-ერთ კონკურსში, მხარდასაჭერის სურვილის შემთხვევაში, შეგიძლიათ ხმა მისცეთ მითითებულ ბმულზე: http://socialimpactaward.ge/

 

მასალა მოამზადა: ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველოტექნოლოგიები

NATO-ს კიბერპლატფორმა – სილიკონ ველი თბილისში შეიქმნება

 სილიკონ ველი თბილისის სივრცეში არსებულ კიბერუსაფრთხოების ლაბორატორიაში, ნატოს სამეკავშირეო ოფისის პროფესიული განვითარების პროგრამის ფარგლებში, კიბერპლატფორმა განთავსდება. 

პლატფორმის მიზანს კიბერუსაფრთხოების მიმართულებით ცნობიერების ამაღლება, კიბერშეტევებისა და თავდაცვის შესახებ განახლებული ინფორმაციის უწყვეტ რეჟიმში მიწოდების უზრუნველყოფა, არსებული რისკების პრევენცია და მიზნობრივი ჯგუფების გადამზადება წარმოადგენს.
პროექტის ფარგლებში მოხდება ნატოს სამეკავშირეო ოფისის პროფესიული განვითარების პროგრამის საგანამანათლებლო სრტუქტურებთან დაახლოება და ახალი თაობის ჩართულობის ამაღლება მომავლის პროფესიების განვითარებაში.

 იგეგმება საინფორმაციო ონლაინპლატფორმის შექმნა, იმისთვის, რომ ყველა დაინტერესებულმა მხარემ შეძლოს კიბერდანაშაულისგან თავდაცვის უნარიანობის ამაღლება და სატელეკომუნიკაციო საშუალებების მოხმარების დროს კიბერჰიგიენის დაცვა. 

პლატფორმის პრეზენტაცია 21 სექტემბერს სილიკონ ველი თბილისის სამუშაო სივრცის გახსნაზე გაიმართება.

 

წყარო:  ipn.ge

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველოტექნოლოგიები

NATO-ს კიბერპლატფორმა – სილიკონ ველი თბილისში შეიქმნება

 სილიკონ ველი თბილისის სივრცეში არსებულ კიბერუსაფრთხოების ლაბორატორიაში, ნატოს სამეკავშირეო ოფისის პროფესიული განვითარების პროგრამის ფარგლებში, კიბერპლატფორმა განთავსდება. 

პლატფორმის მიზანს კიბერუსაფრთხოების მიმართულებით ცნობიერების ამაღლება, კიბერშეტევებისა და თავდაცვის შესახებ განახლებული ინფორმაციის უწყვეტ რეჟიმში მიწოდების უზრუნველყოფა, არსებული რისკების პრევენცია და მიზნობრივი ჯგუფების გადამზადება წარმოადგენს.
პროექტის ფარგლებში მოხდება ნატოს სამეკავშირეო ოფისის პროფესიული განვითარების პროგრამის საგანამანათლებლო სრტუქტურებთან დაახლოება და ახალი თაობის ჩართულობის ამაღლება მომავლის პროფესიების განვითარებაში.

 იგეგმება საინფორმაციო ონლაინპლატფორმის შექმნა, იმისთვის, რომ ყველა დაინტერესებულმა მხარემ შეძლოს კიბერდანაშაულისგან თავდაცვის უნარიანობის ამაღლება და სატელეკომუნიკაციო საშუალებების მოხმარების დროს კიბერჰიგიენის დაცვა. 

პლატფორმის პრეზენტაცია 21 სექტემბერს სილიკონ ველი თბილისის სამუშაო სივრცის გახსნაზე გაიმართება.

 

წყარო:  ipn.ge

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებამსოფლიოსამართალისაქართველო

თსუ-ის გუნდების წარმატება საერთაშორისო სასამართლოების იმიტირებული პროცესების საერთაშორისო რაუნდებში

ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტებმა სისხლის სამართლის საერთაშორისო სასამართლოს იმიტირებული პროცესების საერთაშორისო რაუნდში მიიღეს მონაწილეობა. თსუ გუნდის წევრმა – მარიამ ბეჟანიშვილმა შეჯიბრის საუკეთესო გამომსვლელის ტიტული დაიმსახურა. მისი გამოსვლა ჟიურის წევრებმა უმაღლესი ქულებით შეაფასეს, რის შედეგადაც მარიამი ინდივიდუალურ გამომსვლელთა საერთო რეიტინგის სათავეში მოხვდა, როგორც იმიტირებულ პროცესში მსხვერპლთა წარმომადგენელი.  
თსუ-ის გუნდის სხვა წევრები იყვნენ იურიდიული ფაკულტეტის სტუდენტები:გიორგი ნაკაშიძე, გიორგი ბაიძე და დავით ჯავახიშვილი, ხოლო გუნდის მწრთვნელი იურიდიული  ფაკულტეტის  საერთაშორისო სამართლის ინსტიტუტის ასისტენტი საბა ფიფია.
იმიტირებული პროცესების საერთაშორისო რაუნდი 2017 წლის მაისში ქ. ჰააგაში (ნიდერლანდებში) გაიმართა და მასში მსოფლიოს 50-ზე მეტი ქვეყნიდან  64 უნივერსიტეტის  გუნდი  იღებდა  მონაწილეობას.

ამავე პერიოდში ქ. ჰააგაში ტელდერსის სახელობის საერთაშორისო სამართლის საერთაშორისო იმიტირებული პროცესები გაიმართა, რომელშიც მონაწილეობდა ასამდე გუნდი. თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გუნდმა 4 თამაში ჩაატარა, აქედან 3 თამაში (ფინეთთან, თურქეთთან და საფრანგეთთან) თსუ სტუდენტების გამარჯვებით დასრულდა. თბილისის სახლმწიფო უნივერსიტეტის გუნდი შევიდა საუკეთესო ზეპირი არგუმენტაციის მქონე 10 გუნდში. გუნდი შედგებოდა 5 წევრისგან:თამთა შამათავა, ნანა ყურაშვილი, გვანცა ელგენდაშვილი, ნიკა ივანიძე და თამთა ზაალიშვილი (მწვრთნელი).

 

წყარო: TSU.GE

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი  ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებაკვლევებისაქართველო

თსუ „ტაიმსის“ 2018 წლის რანჟირებაში მსოფლიოს საუკეთესო უნივერსიტეტების 5 პროცენტშია

ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი „ტაიმსის“ (Times Higher Education World University Rankings) მსოფლიოს უნივერსიტეტების 2018 წლის რანჟირებაში მსოფლიოს საუკეთესო 1500-ზე მეტ გლობალურ-კვლევით უნივერსიტეტს შორის  1001+ ადგილს იკავებს, რაც იმას ნიშნავს, რომ ამ რანჟირების მიხედვით, ის მსოფლიოს  მსოფლიოს საუკეთესო უნივერსიტეტების 5 პროცენტშია.
რეიტინგი სხვადასხვა კომპონენტის საფუძველზე დგება – ყველაზე მაღალი შეფასება თსუ-მ საერთაშორისო ცნობადობის კუთხით მიიღო. სხვა კომპონენტები იყო – სწავლება, კვლევა (სამეცნიერო საქმიანობა),  კვლევების გავლენა და ინდუსტრიული შემოსავალი.

,,თაიმსის” რანჟირება მსოფლიოში ერთ-ერთ პრესტიჟულ რანჟირებადაა მიჩნეული, რომელსაც 14-წლიანი გამოცდილება უდევს საფუძვლად.

აღსანიშნავია, რომ თსუ უკვე ზედიზედ მოხვდა ამ რანჟირებაში და ამ კუთხით, საქართველოსა და რეგიონში ერთადერთი უნივერსიტეტია.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

თსუ „თაიმსის“ 2018 წლის რანჟირებაში მსოფლიოს საუკეთესო უნივერსიტეტების 5 პროცენტშია

ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი „ტაიმსის“ (Times Higher Education World University Rankings) მსოფლიოს უნივერსიტეტების 2018 წლის რანჟირებაში მსოფლიოს საუკეთესო 1500-ზე მეტ გლობალურ-კვლევით უნივერსიტეტს შორის  1001+ ადგილს იკავებს, რაც იმას ნიშნავს, რომ ამ რანჟირების მიხედვით, ის მსოფლიოს  მსოფლიოს საუკეთესო უნივერსიტეტების 5 პროცენტშია.
რეიტინგი სხვადასხვა კომპონენტის საფუძველზე დგება – ყველაზე მაღალი შეფასება თსუ-მ საერთაშორისო ცნობადობის კუთხით მიიღო. სხვა კომპონენტები იყო – სწავლება, კვლევა (სამეცნიერო საქმიანობა),  კვლევების გავლენა და ინდუსტრიული შემოსავალი.

,,თაიმსის” რანჟირება მსოფლიოში ერთ-ერთ პრესტიჟულ რანჟირებადაა მიჩნეული, რომელსაც 14-წლიანი გამოცდილება უდევს საფუძვლად.

აღსანიშნავია, რომ თსუ უკვე ზედიზედ მოხვდა ამ რანჟირებაში და ამ კუთხით, საქართველოსა და რეგიონში ერთადერთი უნივერსიტეტია.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლება

მშვიდობის კორპუსი საქართველოში განათლებისა და მეცნიერების მხარდასაჭერად

 2001 წლიდან მოყოლებული, საქართველოში მშვიდობის კორპუსი (ინგ. Peace Corps) მუშაობს,  რომლის მიზანიც მსოფლიოში მშვიდობისა და მეგობრობის ხელშეწყობაა.

მშვიდობის კორპუსმა საქმიანობა საქართველოში პირველად ინგლისური ენის სწავლების პროგრამით დაიწყო, რომლის ფარგლებშიც ამერიკელი მოხალისე პედაგოგები რეგიონების საჯარო სკოლებში წყვილში ასწავლიან ინგლისურ ენას. ეს პროგრამა დღესაც წარმატებით მუშაობს და ჯამში 2 000-მდე მოხალისემ შეიტანა წვლილი ქართველი მოზარდებისა და მასწავლებლების საკომუნიკაციო ინგლისური ენისა და სწავლების მეთოდების გაუმჯობესებაში და რესურსების განვითარებაში.

გარდა ამისა, მშვიდობის კორპუსი სხვა ორ პროგრამასაც განახორციელებს საქართველოში. ამ თემებზე სასაუბროდ ,,დოქტრინა“ საქართველოში მშვიდობის კორპუსის დირექტორს – სტეფ სმიტს დაუკავშირდა.

-უპირველეს ყოვლისა, ზოგადად, ორგანიზაციის მიზნებსა და მისიაზე რომ ვისაუბროთ – კონკრეტულად რა მიმართულებებით ხართ დაინტერესებული?

-მშვიდობის კორპუსი 1961 წელს აშშ-ის პრეზიდენტმა – ჯონ კენედიმ დაარსა. დღევანდელ დღეს, ჩვენ მსოფლიოს 64 ქვეყანაში ვმუშაობთ მშვიდობის დამყარების, ტექნიკური დახმარების, სწავადასხვა პარტნიორი ქვეყნის კულტურის გაცნობის და ამერიკული კულტურის გაზიარების მიმართულებით, საქართველოში უკვე 16 წელია  ვართ. მშვიდობის კორპუსი ქვეყანაში მთავრობის მოწვევით იწყებს მუშაობას და მის საქმიანობაში ძალიან დიდი წვლილი მიუძღვის თავად სახელმწიფოს ნებას. ამ კუთხით, ჩვენ ხშირად ვთანამშრომლობთ განათლებისა და მეცნიერების და სპორტისა და ახალგაზრდობის საქმეთა სამინისტროებთან. ჩვენი ერთ-ერთი  მიზანია, ინგლისური ენის უნარ-ჩვევების გაუმჯობესება, სწავლების გაუმჯობესებული მეთოდებისა და პრაქტიკის  დანერგვა, რესურსების განვითარება და განათლების შესაძლებლობებისადმი ხელმისაწვდომობა. ყველაზე დიდი პროექტიც ესაა – ინგლისური ენის სწავლების პროგრამა. გარდა ამისა, სხვა პროგრამებიც გვაქვს, რომლებიც, საბოლოო ჯამში, მოზარდების განვითარებაზე, ორგანიზაციულ განვითარებაზე, ცნობიერების ამაღლებაზე და სხვა მიმართულებებზეა ორიენტირებული. მშვიდობის კორპუსის მიზანია დაინტერესებული ქვეყნების კვალიფიკაციური ადამიანური რესურსებით უზრუნველყოფა. საქართველოში ჩვენი გუნდი დაკომპლექტებულია ქართველი და ამერიკელი თანამშრომლებით.

-ძირითადად სამი მიმართულებით მუშაობთ – რომელია ეს მიმართულებები და რა სურათს იძლევა მუშაობის შედეგები?

-ჩვენ ყოველწლიურად ვაკეთებ შემაჯამებელ კვლევებს და ვცდილობთ, შევისწავლოთ ჩვენი გავლენა და შედეგი, რათა მეთოდები და მიდგომები გავაუმჯობესოთ. კვლევების შედეგები დადებით სურათს იძლევა. ამჟამად, ,,საქართველოში მშვიდობის კორპუსის“ მოხალისეები მუშაობენ სამი მიმართულებით: ინგლისური ენის სწავლება, ინდივიდუალური და ორგანიზაციული განვითარება, მოკლევადიანი მხარდაჭერის პროგრამა. ძირითადი მოხალისეების განთავსება ხდება რეგიონებში. 2001 წლიდან ვმუშაობთ ქართველ პარტნიორებთან ერთად სკოლებში, ორგანიზაციებსა და თემებში, მთელი ქვეყნის მასშტაბით.

-რაც შეეხებათ უშუალოდ ამერიკელ მასწავლებლებს, როგორია მათ გადამზადებისა და შერჩევის ეტაპები?

-არ არის აუცილებელი, რომ ეს ადამიანები პროფესიონალები იყვნენ, გვაქვს თითოეული პროგრამის ფარგლებში შერჩევისთვის განსაზღვრული გარკვეული კრიტერიუმები, მაგრამ გარდა ამისა მთავარია, რომ მათ ჰქონდეთ ენთუზიაზმი და დახმარების უანგაროდ გაწევის სურვილი. საინტერესოა, რომ განაცხადის გაკეთების ეტაპზე მოხალისეებმა ზუსტად არ იციან, თუ რომელ ქვეყანაში მოხვდებიან. შერჩევისა და  კონკრეტულ ქვეყანაში გადანაწილების შემდეგ, მათ სამი თვის განმავლობაში უტარდებათ სხვადასხვა სახის ტრენინგი, ეცნობიან ქართულ კულტურას, სწავლების სპეციფიკას, სწავლობენ ქართულ ენას. უფრო მეტად, მოხალისეები გადანაწილებულები არიან პატარა სოფლებში, სადაც ასეთი მხარდაჭერის მეტი საჭიროებაა. ორი წელი რჩებიან და ცხოვრობენ ქართულ ოჯახებში. მოხალისეები შესაძლებელია  ამერიკის ნებისმიერი შტატიდან ჩამოვიდნენ. წლევანდელ ჯგუფში 32 შტატია წარმოდგენილი და ყველაზე მეტად – კალიფორნია. რაც შეეხება ასაკს, ზოგადად, უმეტესობა ახალგაზრდაა – 20-დან 29-წლამდე, თუმცა არიან ხანდაზმული მოხალისეებიც, მაგალითად – 75 წლის. 2016 წლის სტატისტიკის მიხედვით, საქართველოს 10 რეგონში, ჯამში, 179 მოხალისე მსახურობდა.

-რამდენად არიან საქართველოში ყოფნის პერიოდში მოხალისეები საზოგადოებრივ ცხოვრებაში ჩართულები?

-საქართველოში ყოფნის მანძილზე, მოხალისეები აქტიურად არიან ჩართული საზოგადოებრივ ცხოვრებაში, ნაწილი ქართულადაც საუბრობს. ეცნობიან საქართველოს ისტორიას, კულტურას, აღნიშნავენ დღესასწაულებს. აქ ყოფნის პერიოდში ისინი საქართველოს კეთილი ნების ელჩები ხდებიან იმით, რომ საქართველოს მიმართ სიყვარულსა და ქართულ კულტურას უზიარებენ ამერიკელებს ელექტრონული ფოსტების, ბლოგებისა და ვებგვერდების საშუალებით.

ჩვენმა ერთ-ერთმა მოხალისემ იმერეთიდან ქართული კულტურის უკეთ გასაცნობად, გალაკტიონის ლექსების შესწავლა დაიწყო.

-უშუალოდ სწავლების მეთოდიკა როგორია და რამდენად ითვისებენ ქართველი მოსწავლეები და მასწავლებლები მასალას?

-ინგლისური ენის სწავლების პროგრამის მოხალისეები ქართველ კოლეგებთან ერთად ცდილობენ ახალგაზრდებში კომუნიკაციისთვის საჭირო ინგლისური ენის უნარ-ჩვევების განვითარებას. მოხალისეები და მათი პარტნიორები მოსწავლეებში ავითარებენ კრიტიკულ აზროვნებას, ასევე, ხელს უწყობენ გენდერულ საკითხთა შესახებ ცნობიერების ამაღლებას. აღსანიშნავია რომ, ხშირია კლასგარეშე აქტივობებიც, საზაფხულო ბანაკები, სხვადასხვა შეჯიბრებები, ყალიბდება კლუბებიც.

2016 წელს 7940 მოსწავლე ჩაერთო ინგლისური ენის ფორმალურ გაკვეთილებში, აქედან 5 655-მ-მა გაიუმჯობესა საუბრის, სმენის, წერისა და კითხვის უნარები ინგლისურ ენაში. რაც შეეხება მასწავლებლებს, ამ კუთხით, 189 პედაგოგმა გაიუმჯობესა ინგლისურ ენაზე კომუნიკაციის უნარები.

-ერთ-ერთი მიმართულება ორგანიზაციების მუშაობის ხელშეწყობაა, რას ითვალისწინებს კონკრეტულად ინდივიდუალური და ორგანიზაციული განვითარების პროექტი?

-ეს პროექტი 2004 წელს დაიწყო და მხარს უჭერს ინდვიდუალური პირებისა და ორგანიზაციების განვითარებას, მათ ჩართულობას სხვადასხვა აქტივობებში მთელი ქვეყნის მასშტაბით. პროექტი საქართველოს მოქალაქეებს, განსაკუთრებით, ახალგაზრდებს, ქალებსა და სოციალურად დაუცველ მოსახლეობას სოციალური და ეკონომიკური კეთილდღეობის გაუმჯობესებაში ეხმარება. მოხალისეები ქართველ კოლეგებთან ერთად მუშაობენ არაკომერციული, არასამთავრობო და სამთავრობო ორგანიზაციების, ასევე, სათემო ჯგუფების მხარდასაჭერად, მდგრადი პროექტებისა და პროგრამების განვითარების ხელშესაწყობად, ფინანსური ცოდნის გასაუმჯობესებლად და ა.შ.მოხალისეები და მათი კოლეგები, ამ კუთხით, სხვადასხვა ტრენინგსა და სემინარს ატარებენ. 2016 წელს, ამ პროგრამის ფარგლებში, 45-მა მოხალისემ იმსახურა საქართველოში.

-რას ითვალისწინებს მოკლევადიანი მხარდაჭერის პროგრამა?

-ამ პროგრამის ფარგლებში საქართველოში მნიშვნელოვანი გამოცდილებისა და გამორჩეული ტექნიკური უნარების მქონე მოხალისეები ჩამოდიან და 6-დან 12 თვის განმავლობაში მოხალისეობენ. ძირითადი მიმართულებებია – ორგანიზაციული შესაძლებლობების განვითარება მენეჯმენტის, ფონდების მოძიების, კომუნიკაციების და სხვა მიმართულებებით. ასევე ინდივიდუალური შესაძლებლობების განვითარება, ინგლისური ენის სწავლება, მასწავლებელთა პროფესიული უნარების გაუმჯობესება  და სხვა.  აგრეთვე, გვაქვს მცირე პროექტების მხარდაჭერის პროგრამა – USAID-ისა და ,,მშვიდობის კორპუსის“ თანამშრომლობით ადგილობრივი თემის განვითარების ხელშესაწყობად. ამ მიმართულებით, 2016 წელს დასაფინანსებლად 9 743 დოლარი გამოიყო, 38 პროექტი დაიგეგმა და განხორციელდა. ,,მშვიდობის კორპუსი“ ხელს უწყობს ამერიკელ და ქართველ ხალხს შორის ურთიერთგაგების განვითარებას.

-რამდენად აქტიურად ხართ მეცნიერების განვითარების კუთხით დაინტერესებული?

-მშვიდობის კორპურსის მიზანია ინდივიდუალურ პირებში ტექნოლოგიური ცნობიერების ამაღლება და საკლასო ოთახებში, სკოლებში, ორგანიზაციებსა თუ თემებში ტექნოლოგიური შესაძლებლობების განვითარება. 2015 წელს საქართველოს მშვიდობის კორპუსი ჩაერთო გოგონათა გაძლიერების ინიციატივის პროექტში, რომელიც გოგონათა განათლების გაძლიერების ხელშეწყობასა და გენდერულ თანასწორობას ემსახურება.ეს პროექტი უკვე 2000-მდე ბენეფიციარს შეეხო. იმართება წერითი კონკურსები და შეჯიბრებებიც, არა მარტო ადგილობრივ ,არამედ საერთაშორისო დონეზე. ამ გზის გაგრძელებას ვაპირებთ. რაც შეეხება საზაფხულო ბანაკებს, მის ფარგლებში, ამ სეზონზე, საქართველოს მასშტაბით, 200-ზე მეტ მოზარდს მიეცა საშუალება მიეღო მონაწილეობა. მათ შორის იყო ბანაკი GLOW (girls leading our world),  LIFE (Leadership, Integration, Fitness, through Education), BUILD ( Boys United in Leadership Development), SELF (Self Esteem through Leadership and Fitness).

სამეცნიერო მიმართულებით აღსანიშნავია METS (Math, Engineering, Technology and Science) ბანაკი, რომელშიც გოგონებსა და ბიჭებს სხვადასხვა სამეცნიერო მიმართულებასთან უშუალო წვდომა აქვთ და აანალიზებენ, თუ როგორი გავლენა შეიძლება მოახდინოს მათემატიკამ, ინჟინერიამ, ტექნოლოგიებმა მათ ცხოვრებასა და მომავალზე.

 –რაც შეეხება სამომავლო გეგმებს, აპირებთ თუ არა ცვლილებებს?

-გვსურს, ის კურსი გავაგრძელოთ, რომელიც აღებული გვაქვს. არ ვაპირებთ ჩვენი პროექტების შეჩერებას. პირიქით, იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა კიდევ უფრო გაღრმავდება და კვლავ გვექნება ადგილობრივი მხარდაჭერა.

 

 

მასალა მოამზადა: ნატალია ჯალაღონიამ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

 

 

 

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

მშვიდობის კორპუსი საქართველოში განათლებისა და მეცნიერების მხარდასაჭერად

 2001 წლიდან მოყოლებული, საქართველოში მშვიდობის კორპუსი (ინგ. Peace Corps) მუშაობს,  რომლის მიზანიც მსოფლიოში მშვიდობისა და მეგობრობის ხელშეწყობაა.

მშვიდობის კორპუსმა საქმიანობა საქართველოში პირველად ინგლისური ენის სწავლების პროგრამით დაიწყო, რომლის ფარგლებშიც ამერიკელი მოხალისე პედაგოგები რეგიონების საჯარო სკოლებში წყვილში ასწავლიან ინგლისურ ენას. ეს პროგრამა დღესაც წარმატებით მუშაობს და ჯამში 2 000-მდე მოხალისემ შეიტანა წვლილი ქართველი მოზარდებისა და მასწავლებლების საკომუნიკაციო ინგლისური ენისა და სწავლების მეთოდების გაუმჯობესებაში და რესურსების განვითარებაში.

გარდა ამისა, მშვიდობის კორპუსი სხვა ორ პროგრამასაც განახორციელებს საქართველოში. ამ თემებზე სასაუბროდ ,,დოქტრინა“ საქართველოში მშვიდობის კორპუსის დირექტორს – სტეფ სმიტს დაუკავშირდა.

-უპირველეს ყოვლისა, ზოგადად, ორგანიზაციის მიზნებსა და მისიაზე რომ ვისაუბროთ – კონკრეტულად რა მიმართულებებით ხართ დაინტერესებული?

-მშვიდობის კორპუსი 1961 წელს აშშ-ის პრეზიდენტმა – ჯონ კენედიმ დაარსა. დღევანდელ დღეს, ჩვენ მსოფლიოს 64 ქვეყანაში ვმუშაობთ მშვიდობის დამყარების, ტექნიკური დახმარების, სწავადასხვა პარტნიორი ქვეყნის კულტურის გაცნობის და ამერიკული კულტურის გაზიარების მიმართულებით, საქართველოში უკვე 16 წელია  ვართ. მშვიდობის კორპუსი ქვეყანაში მთავრობის მოწვევით იწყებს მუშაობას და მის საქმიანობაში ძალიან დიდი წვლილი მიუძღვის თავად სახელმწიფოს ნებას. ამ კუთხით, ჩვენ ხშირად ვთანამშრომლობთ განათლებისა და მეცნიერების და სპორტისა და ახალგაზრდობის საქმეთა სამინისტროებთან. ჩვენი ერთ-ერთი  მიზანია, ინგლისური ენის უნარ-ჩვევების გაუმჯობესება, სწავლების გაუმჯობესებული მეთოდებისა და პრაქტიკის  დანერგვა, რესურსების განვითარება და განათლების შესაძლებლობებისადმი ხელმისაწვდომობა. ყველაზე დიდი პროექტიც ესაა – ინგლისური ენის სწავლების პროგრამა. გარდა ამისა, სხვა პროგრამებიც გვაქვს, რომლებიც, საბოლოო ჯამში, მოზარდების განვითარებაზე, ორგანიზაციულ განვითარებაზე, ცნობიერების ამაღლებაზე და სხვა მიმართულებებზეა ორიენტირებული. მშვიდობის კორპუსის მიზანია დაინტერესებული ქვეყნების კვალიფიკაციური ადამიანური რესურსებით უზრუნველყოფა. საქართველოში ჩვენი გუნდი დაკომპლექტებულია ქართველი და ამერიკელი თანამშრომლებით.

-ძირითადად სამი მიმართულებით მუშაობთ – რომელია ეს მიმართულებები და რა სურათს იძლევა მუშაობის შედეგები?

-ჩვენ ყოველწლიურად ვაკეთებ შემაჯამებელ კვლევებს და ვცდილობთ, შევისწავლოთ ჩვენი გავლენა და შედეგი, რათა მეთოდები და მიდგომები გავაუმჯობესოთ. კვლევების შედეგები დადებით სურათს იძლევა. ამჟამად, ,,საქართველოში მშვიდობის კორპუსის“ მოხალისეები მუშაობენ სამი მიმართულებით: ინგლისური ენის სწავლება, ინდივიდუალური და ორგანიზაციული განვითარება, მოკლევადიანი მხარდაჭერის პროგრამა. ძირითადი მოხალისეების განთავსება ხდება რეგიონებში. 2001 წლიდან ვმუშაობთ ქართველ პარტნიორებთან ერთად სკოლებში, ორგანიზაციებსა და თემებში, მთელი ქვეყნის მასშტაბით.

-რაც შეეხებათ უშუალოდ ამერიკელ მასწავლებლებს, როგორია მათ გადამზადებისა და შერჩევის ეტაპები?

-არ არის აუცილებელი, რომ ეს ადამიანები პროფესიონალები იყვნენ, გვაქვს თითოეული პროგრამის ფარგლებში შერჩევისთვის განსაზღვრული გარკვეული კრიტერიუმები, მაგრამ გარდა ამისა მთავარია, რომ მათ ჰქონდეთ ენთუზიაზმი და დახმარების უანგაროდ გაწევის სურვილი. საინტერესოა, რომ განაცხადის გაკეთების ეტაპზე მოხალისეებმა ზუსტად არ იციან, თუ რომელ ქვეყანაში მოხვდებიან. შერჩევისა და  კონკრეტულ ქვეყანაში გადანაწილების შემდეგ, მათ სამი თვის განმავლობაში უტარდებათ სხვადასხვა სახის ტრენინგი, ეცნობიან ქართულ კულტურას, სწავლების სპეციფიკას, სწავლობენ ქართულ ენას. უფრო მეტად, მოხალისეები გადანაწილებულები არიან პატარა სოფლებში, სადაც ასეთი მხარდაჭერის მეტი საჭიროებაა. ორი წელი რჩებიან და ცხოვრობენ ქართულ ოჯახებში. მოხალისეები შესაძლებელია  ამერიკის ნებისმიერი შტატიდან ჩამოვიდნენ. წლევანდელ ჯგუფში 32 შტატია წარმოდგენილი და ყველაზე მეტად – კალიფორნია. რაც შეეხება ასაკს, ზოგადად, უმეტესობა ახალგაზრდაა – 20-დან 29-წლამდე, თუმცა არიან ხანდაზმული მოხალისეებიც, მაგალითად – 75 წლის. 2016 წლის სტატისტიკის მიხედვით, საქართველოს 10 რეგონში, ჯამში, 179 მოხალისე მსახურობდა.

-რამდენად არიან საქართველოში ყოფნის პერიოდში მოხალისეები საზოგადოებრივ ცხოვრებაში ჩართულები?

-საქართველოში ყოფნის მანძილზე, მოხალისეები აქტიურად არიან ჩართული საზოგადოებრივ ცხოვრებაში, ნაწილი ქართულადაც საუბრობს. ეცნობიან საქართველოს ისტორიას, კულტურას, აღნიშნავენ დღესასწაულებს. აქ ყოფნის პერიოდში ისინი საქართველოს კეთილი ნების ელჩები ხდებიან იმით, რომ საქართველოს მიმართ სიყვარულსა და ქართულ კულტურას უზიარებენ ამერიკელებს ელექტრონული ფოსტების, ბლოგებისა და ვებგვერდების საშუალებით.

ჩვენმა ერთ-ერთმა მოხალისემ იმერეთიდან ქართული კულტურის უკეთ გასაცნობად, გალაკტიონის ლექსების შესწავლა დაიწყო.

-უშუალოდ სწავლების მეთოდიკა როგორია და რამდენად ითვისებენ ქართველი მოსწავლეები და მასწავლებლები მასალას?

-ინგლისური ენის სწავლების პროგრამის მოხალისეები ქართველ კოლეგებთან ერთად ცდილობენ ახალგაზრდებში კომუნიკაციისთვის საჭირო ინგლისური ენის უნარ-ჩვევების განვითარებას. მოხალისეები და მათი პარტნიორები მოსწავლეებში ავითარებენ კრიტიკულ აზროვნებას, ასევე, ხელს უწყობენ გენდერულ საკითხთა შესახებ ცნობიერების ამაღლებას. აღსანიშნავია რომ, ხშირია კლასგარეშე აქტივობებიც, საზაფხულო ბანაკები, სხვადასხვა შეჯიბრებები, ყალიბდება კლუბებიც.

2016 წელს 7940 მოსწავლე ჩაერთო ინგლისური ენის ფორმალურ გაკვეთილებში, აქედან 5 655-მ-მა გაიუმჯობესა საუბრის, სმენის, წერისა და კითხვის უნარები ინგლისურ ენაში. რაც შეეხება მასწავლებლებს, ამ კუთხით, 189 პედაგოგმა გაიუმჯობესა ინგლისურ ენაზე კომუნიკაციის უნარები.

-ერთ-ერთი მიმართულება ორგანიზაციების მუშაობის ხელშეწყობაა, რას ითვალისწინებს კონკრეტულად ინდივიდუალური და ორგანიზაციული განვითარების პროექტი?

-ეს პროექტი 2004 წელს დაიწყო და მხარს უჭერს ინდვიდუალური პირებისა და ორგანიზაციების განვითარებას, მათ ჩართულობას სხვადასხვა აქტივობებში მთელი ქვეყნის მასშტაბით. პროექტი საქართველოს მოქალაქეებს, განსაკუთრებით, ახალგაზრდებს, ქალებსა და სოციალურად დაუცველ მოსახლეობას სოციალური და ეკონომიკური კეთილდღეობის გაუმჯობესებაში ეხმარება. მოხალისეები ქართველ კოლეგებთან ერთად მუშაობენ არაკომერციული, არასამთავრობო და სამთავრობო ორგანიზაციების, ასევე, სათემო ჯგუფების მხარდასაჭერად, მდგრადი პროექტებისა და პროგრამების განვითარების ხელშესაწყობად, ფინანსური ცოდნის გასაუმჯობესებლად და ა.შ.მოხალისეები და მათი კოლეგები, ამ კუთხით, სხვადასხვა ტრენინგსა და სემინარს ატარებენ. 2016 წელს, ამ პროგრამის ფარგლებში, 45-მა მოხალისემ იმსახურა საქართველოში.

-რას ითვალისწინებს მოკლევადიანი მხარდაჭერის პროგრამა?

-ამ პროგრამის ფარგლებში საქართველოში მნიშვნელოვანი გამოცდილებისა და გამორჩეული ტექნიკური უნარების მქონე მოხალისეები ჩამოდიან და 6-დან 12 თვის განმავლობაში მოხალისეობენ. ძირითადი მიმართულებებია – ორგანიზაციული შესაძლებლობების განვითარება მენეჯმენტის, ფონდების მოძიების, კომუნიკაციების და სხვა მიმართულებებით. ასევე ინდივიდუალური შესაძლებლობების განვითარება, ინგლისური ენის სწავლება, მასწავლებელთა პროფესიული უნარების გაუმჯობესება  და სხვა.  აგრეთვე, გვაქვს მცირე პროექტების მხარდაჭერის პროგრამა – USAID-ისა და ,,მშვიდობის კორპუსის“ თანამშრომლობით ადგილობრივი თემის განვითარების ხელშესაწყობად. ამ მიმართულებით, 2016 წელს დასაფინანსებლად 9 743 დოლარი გამოიყო, 38 პროექტი დაიგეგმა და განხორციელდა. ,,მშვიდობის კორპუსი“ ხელს უწყობს ამერიკელ და ქართველ ხალხს შორის ურთიერთგაგების განვითარებას.

-რამდენად აქტიურად ხართ მეცნიერების განვითარების კუთხით დაინტერესებული?

-მშვიდობის კორპურსის მიზანია ინდივიდუალურ პირებში ტექნოლოგიური ცნობიერების ამაღლება და საკლასო ოთახებში, სკოლებში, ორგანიზაციებსა თუ თემებში ტექნოლოგიური შესაძლებლობების განვითარება. 2015 წელს საქართველოს მშვიდობის კორპუსი ჩაერთო გოგონათა გაძლიერების ინიციატივის პროექტში, რომელიც გოგონათა განათლების გაძლიერების ხელშეწყობასა და გენდერულ თანასწორობას ემსახურება.ეს პროექტი უკვე 2000-მდე ბენეფიციარს შეეხო. იმართება წერითი კონკურსები და შეჯიბრებებიც, არა მარტო ადგილობრივ ,არამედ საერთაშორისო დონეზე. ამ გზის გაგრძელებას ვაპირებთ. რაც შეეხება საზაფხულო ბანაკებს, მის ფარგლებში, ამ სეზონზე, საქართველოს მასშტაბით, 200-ზე მეტ მოზარდს მიეცა საშუალება მიეღო მონაწილეობა. მათ შორის იყო ბანაკი GLOW (girls leading our world),  LIFE (Leadership, Integration, Fitness, through Education), BUILD ( Boys United in Leadership Development), SELF (Self Esteem through Leadership and Fitness).

სამეცნიერო მიმართულებით აღსანიშნავია METS (Math, Engineering, Technology and Science) ბანაკი, რომელშიც გოგონებსა და ბიჭებს სხვადასხვა სამეცნიერო მიმართულებასთან უშუალო წვდომა აქვთ და აანალიზებენ, თუ როგორი გავლენა შეიძლება მოახდინოს მათემატიკამ, ინჟინერიამ, ტექნოლოგიებმა მათ ცხოვრებასა და მომავალზე.

 –რაც შეეხება სამომავლო გეგმებს, აპირებთ თუ არა ცვლილებებს?

-გვსურს, ის კურსი გავაგრძელოთ, რომელიც აღებული გვაქვს. არ ვაპირებთ ჩვენი პროექტების შეჩერებას. პირიქით, იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა კიდევ უფრო გაღრმავდება და კვლავ გვექნება ადგილობრივი მხარდაჭერა.

 

 

მასალა მოამზადა: ნატალია ჯალაღონიამ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

 

 

 

სრულად ნახვა
1 20 21 22 23 24 28
Page 22 of 28