close

ბიზნესი

ბიზნესი

Amazon–ის შექმნის სტრატეგია

 

 უკვე არაერთხელ გვსმენია ისტორია იმის შესახებ, თუ როგორ დაებადა ინტერნეტის საშუალებით წიგნებით ვაჭრობის იდეა ,,Amazon-ის” დამფუძნებელ ჯეფ ბეზოსს, რომელიც მანამდე ერთ–ერთი საინვესტიციო ფირმის ანალიტიკურ ჯგუფში მუშაობდა.

ბეზოსი ამ ბიზნესმოდელამდე ლოგიკური გზით მივიდა, მიუხედავად იმისა, რომ ადრე რაიმე შეხება წიგნით ვაჭრობის ინდუსტრიასთან არ ჰქონია. ის მიხვდა, რომ პროდუქტის თვისებებიდან და მიწოდების არხების სტრუქტურიდან გამომდინარე, საცალო მოვაჭრეებს, რომლებიც მაღაზიებზე არ იყვნენ დამოკიდებულნი, ამ ბიზნესში დიდი წარმატების მიღწევა შეეძლოთ. ,,Amazon-ი” 1995 წელს დაარსდა. ორგანიზაცია დაარსების დღიდან ადვილად პოულობდა თავის ბიზნესში წარმოქმნილ ცარიელ ნიშებს და მუდამ მზად იყო მათ შესავსებად. კომპანია ცდილობდა, შეუვსებელი არ დაეტოვებინა არცერთი ასეთი სიცარიელე, მიუხედავად იმისა, მოიტანდა თუ არა ეს დიდ სარგებელს. ,,Amazon-ის” ერთ–ერთი ბოლო გაბედული ნაბიჯი იყო „დეველოპერზე ორიენტირებული“ ბიზნესი: მან დაიწყო თავისი ბიზნესსაქმიანობისთვის შექმნილი მექანიზმით ვაჭრობა ანუ ვებგვერდების სხვა შემქმნელთათვის ხელმისაწვდომი გახადა თავისი პირადი მოხმარებისთვის შემუშავებული ინსტრუმენტები. ისევე, როგორც ,,Amazon-ის” სხვა ღონისძიებები, ეს ნაბიჯიც მყარ ლოგიკას ეფუძნებოდა – მაგრამ მაინც მოულოდნელი და გამაოგნებელი იყო, რადგან ბევრი კომპანია ამაზე არ წავიდოდა.

 

წყარო: Hbr.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიეკონომიკა

რამდენიმე რჩევა, თუ როგორ უნდა მოვიქცეთ ფულთან

 

ფული ადამიანისთვის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი რამეა, მოფრთხილება და ჭკვიანურად გადანაწილებაა საჭირო. თუ ადამიანი ფულს უაზროდ ფლანგავს, ეს იმას ნიშნავს, რომ ვერ იყენებს, იმისათვის, რომ ფინანსურად გამართული იყოს ადამიანი და ყველანაირი ფუფუნება მოიწყოს, საჭიროა იმ რამოდენიმე პუნქტის ზედმიწევნით გათვალისწინება, რომლებსაც ახლა შემოგთავაზებთ:

  1. დაიწყეთ ფულის დაგროვება
  2. აკონტროლეთ ხარჯები
  3. გაზარდეთ თქვენი ფულის მოცულობა
  4. იყავით ინფორმირებული (ფულის დაბანდებისას აუცილებლად უნდა იცოდეთ, რისთვის იქნება თქვენი ფული გამოყენებული)
  5. მომავლისთვის შემოსავლის უზრუნველყოფა
  6. განავითარეთ ფულის შოვნის ხერხები
  7. ქველმოქმედება

 

წყარო: Harvard business review

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსღა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

10 საუკეთესო ბიზნესიდეა, რომელიც აქამდე არ გაგიგონიათ

 

მოგეხსენებათ, რომ ბიზნესის წარმატებისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი არის კარგი და აქტუალური ბიზნესიდეა, რომელზეც დაფუძნდება თქვენი ბიზნესი. საკმაოდ სარისკოა ახალი ბიზნესის დაწყება, რადგან არავინ იცის წარმატებული იქნება ის თუ არა, მაგრამ თუ დავუკვირდებით ,,Enterpreneur.com- ის” მიერ შემოთავაზებულ 10 საუკეთესო ბიზნესიდეას, მივხვდებით, რომ ნამდვილად ღირს გარისკვად ნებისმიერი იდეა, მთავარია როგორ წარმართავ მას და მომავალში როგორი იქნება მისი განვითარება.

ახლა კი შემოგთავაზებთ 10 საუკეთესო ბიზნეს იდეას „Enterpreneur.com– ისგან”

  1. მოძრავი სახლები
  2. ჯანსაღის სწრაფი კვების ობიექტები
  3. ნებისმიერი ნივთის სახლში მიტანის სერვისი
  4. ვირტუალური რეალობის აქსესუარები
  5. ვებგვერდები
  6. საუკეთესო ხარისხის ცხოველების საკვები
  7. ბარები
  8. კარგი ხარისხის ტანსაცმელი
  9. უნივერსიტეტები კვალიფიცირებული ლექტორებით
  10. სააბონენტო ყუთები

 

მასალა  მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლებატექნოლოგიები

დისტანციური განათლების სისტემა და მისი უპირატესობები

 

დისტანციური განათლების სისტემა სწავლების ახალი, თანამედროვე ფორმაა, რომელიც მსურველებს საშუალებას აძლევს, ცოდნა სასწავლო დაწესებულებაში მისვლის გარეშე მიიღონ. დისტანციური განათლების მეშვეობით შესაძლებელია, როგორც კვალიფიკაციის ამაღლებისა და სპეციალისტების გადამზადების კურსების, ისე ცნობილი უმაღლესი სასწავლებლების სასწავლო პროგრამების დაუფლება.

განათლების ახალი დარგის განვითარება დაკავშირებულია ისეთი თანამედროვე სისტემების წინსვლასთან, როგორიცაა: ვიდეოკონფერენცკავშირი, კომპიუტერული ტექნოლოგიები, ინტერნეტი, ტელევიზორი, კავშირგაბმულობა და ა.შ. ჩამონათვალიდან დისტანციურ განათლებაში ყველაზე აქტიურად ვიდეოკონფერენცკავშირის სისტემები გამოიყენება. აღნიშნული სისტემის უპირატესობა სხვა ტექნოლოგიებთან შედარებით ის არის, რომ მისი დახმარებით უფრო მეტი და მრავალფეროვანი დამატებითი მომსახურებების შეთვაზებაა შესაძლებელი, მათ შორის: პროფესიული „ტრენინგების“ ჩატარება, საქმიანი თამაშის ორგანიზება, დისტანციური ტესტირება, გამოცდების ჩაბარება, ცოდნის ოპერატიული კონტროლი და სხვა.

 

წყარო: Harvard business review

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

რითი განსხვავდება პიარი რეკლამისგან?

 

რითი განსხვავდება პიარი რეკლამისგან?  – ეს არისუფასო VS ფასიანი, დამაჯერებელი VS სკეპტიკური. ძველი გამონათქვამია: „რეკლამა ეს არისრისთვისაც ვიხდით, ფაბლისითირისთვისაც ვლოცულობთ.”

რეკლამა არის ფასიანი მედია, საზოგადოებასთან ურთიერთობა კი გამოიმუშავებს მედია. ეს ნიშნავს, რომ შენ არწმუნებ ჟურნალისტს და რეპორტიორს დაწეროს ან გააშუქოს პოზიტიურად შენი პროდუქტი თუ კომპანია. ეს კი გაცილებით დამაჯერებელია, რადგან მესამე, ობიქტური პირისგან არის შეფასებული.

ყველაზე დიდი განსხვავება არის ფასი. ერთ-ერთმა ძველმა კლიენტმა იყიდა 1 გვერდი რეკლამა ყოველკვირეულ ჟურნალში, რომელშიც გადაიხადა 125 000 $. იგი მოელოდა, რომ მიიღებდა უამრავ ზარს, მედია გავრცელებას და საუბრებს მისი რეკლამების შესახებ. მან ვერაფერი მიიღო.

რეკლამა კლიენტს გეუბნება იმას,  „რაც გინდა, რომ გაიგო“, პიარი გეუბნება „რა გჭირდება, რომ იცოდე.“

 

წყარო: Harvard business review

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

კოქტეილი, როგორც ,,აქსესუარი” და რამდენიმე მათგანის რეცეპტი

კარგი კოქტეილის რეცეპტი ყველაზე გამოსადეგი ,,აქსესუარია”, რაც შეიძლება რომ ჯიბეში ,,გედოს”.

სახლში ყველა კოქტეილის ერთდროულად მომზადება ძალიან ცუდი იდეაა, უმჯობესია ამოირჩიოთ ერთ–ერთი და რამდენიმეჯერ გააკეთოთ, შემდეგ სხვა კოქტეილი, რომელსაც დაახლოებით იგივე ინგრედიენტები სჭირდება.

,,Business insider–ი” წერს, რომ ვეტერანი – იმონ როკი გეგმავს, რომ ასწავლოს ადამიანებს ონლაინგაკვეთილების საშუალებით სხვადასხვა კოქტეილის მომზადება.

  1. მოჰიტო

შემადგენლობა: დაახლოებით, 5-6 ღერი პიტნა, ნახევარი ლიმონი, 50 გრ ტონიკი (თუ არ გვაქვს, „სპრაიტიც“ გამოდგება), 50 გრ თეთრი რომი – „ბაკარდი“, 50 გრ რომი, ნახევარი ჭიქა ქრეშირებული (დაფშვნილი) ყინული.

  1. კოქტეილი მარგარიტა

ტეკილა, ფორთოხლის და ლაიმის წვენი, შაქარი, კარგად ავურიოთ ერთმანეთში. დავამატოთ ყინული და კიდევ კარგად ავურიოთ.  ჩავასხათ ჭიქებში და მზად არის.

  1. პინაკოლადა

ეს კოქტეილი მსუბუქი დასალევია და აქვს სასიამოვნო გემო, მის მოსამზადებლად კი საჭიროა: თეთრი რომი 60 მლ, შავი რომი 15 მლ, ქოქოსის სიროფი 50 მლ, ანანასის წვენი 100 გრ, ლაიმი 10 გრ, ანანასის ნაჭერი, ყინული, ამ ყველაფერს ყინულთან ერთად მოათავსებთ ბლენდერში, დააბლენდერებთ და დაასხამთ ჭიქაში. გაფორმებისთვის ანანასის ნაჭერი დაამაგრეთ ჭიქის პირზე, ჩადეთ კოქტეილის მილი და არაჩვეულებრივი პინაკოლადაც მზადაა.

 

 

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

მარკეტინგული კომუნიკაცია და მისი მიზანი

 

ფილმების მარკეტინგული კომუნიკაცია საკმაოდ თავისებური რამაა, ფილმის სასიცოცხლო ციკლის ყოველ ეტაპზე ხორციელდება და ასევე ყოველ ეტაპზე იცვლის თავის ამოცანებსა და საშუალებებს. შემოქმედებითი იდეის განვითარებისას კომუნიკაციის ამოცანები და საშუალებები მკვეთრად განსხვავებულია, რადგან ამ ეტაპზე გაყიდვის საგანი მხოლოდ იდეა, მოსაზრება, სცენარისტის და რეჟისორის წარმოსახვაა, წარმოების შემდგომ ეტაპებზე მარკეტინგული კომუნიკაცია იცვლება და აქტიურად იყენებს იმ ტექსტურ და ვიზუალურ მასალას, რომელიც ფილმის შექმნის დროს დაგროვდა. თუ ფულის სასიცოცხლო ციკლის პირველ და მეორე ეტაპზე მარკეტინგული კომუნიკაციის ამოცანა პერსონალური გაყიდვა და მისი მხარდაჭერაა, წარმოების შემდგომ ეტაპზე ამოცანას ფართო სამომხმარებლო აუდიტორიის მოზიდვა წარმოადგენს.

 

წყარო: Harvard business review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიფსიქოლოგია

ინტუიცია – წარმატების თუ წარუმატებლობის საწინდარი?

 

  • შეფასებისა და მსჯელობის დროს ინტუიცია ხშირად არის ორიენტირებული გამოცდილებასა და ესთეტიკურ კრიტერიუმებზე და ისეთი ფაქტორების კომპლექსურ შეთანხმებას ეყრდნობა, რომელთაგანაც ყველა არ ექვემდებარება რაციონალურ ახსნას.
  • კატეგორიული აზროვნება შესაძლებელია ძალზე მნიშვნელოვანი იყოს. შექმენით თქვენი საკუთარი კატეგორიები და გამოარკვიეთ, შეგესატყვისებათ თუ არა მათ მიერ შემოთავაზებული შესაძლებლობები.
  • ხანდახან კარგია საკუთარი აზროვნების მექანიზმის ინფორმაციით შევსება და დაცდა, სანამ ყველაფერი თავისთავად მოწესრიგდება.
  • თანამშრომლობა შესაძლებელია ძალზე სასარგებლო იყოს, მაგრამ როდესაც რაიმე იდეასთან დაკავშირებით პასუხისმგებლობა თქვენ გეკისრებათ, თავადვე უნდა განავითაროთ ის.
  • სხვადასხვა სიტუაცია აზროვნების სხვადასხვა ტიპს მოითხოვს, ზუსტად ისევე, როგორც მანქანის მართვისას იცვლება სიჩქარე სიტუაციის შესაბამისად.

 

წყარო: Harvard business review

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

რატომ არაა ამერიკა ევროპა?!

 

რატომ არიან ამერიკელები ასე ფხიანები და ინოვაციების მიმართ და, შედეგად, ასე უწესოდ მდიდრები?

პასუხი განსაცვიფრებლად მარტივია. ამერიკის წარმატება საუკეთესო ტალანტების შესრუტვის უნარშია. ყველაზე ნათელი ტვინები ჩინეთიდან, ინდოეთიდან, რუსეთიდან, ბრაზილიიდან და სხვა ქვეყნებიდან აქ შემოედინება. რატომ? იმიტომ, რომ აშშ ქვეყანა კი არა, იდეაა. ნებისმიერს შეუძლია გახდეს ამერიკელი – იქნება ეს რუსი ჰოკეისტი თუ სტრიპტიზის ვარსკვლავი პოლონეთიდან. გაივლის ორი–ოთხი წელი და თქვენ მთლიანად შეუერთდებით საერთო ნაკადს. ნებისმიერ სხვა ადგილას ამას გაცილებით მეტი დრო დასჭირდება და გაცილებით მეტ პრობლემასთან იქნება დაკავშირებული. გერმანელი, ესპანელი, შვედი ან ფრანგი რომ გახდეთ, ორი ან სამი თაობაა საჭირო. ჰოდა, თუ თქვენ არ შეგიძლიათ მოიზიდოთ საუკეთესო ადამიანები, მაშინ როგორღა მოახერხებთ მსოფლიოში ყველაზე ინოვაციური ადგილის შექმნას?

 

წყარო: Harvard business review

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

როგორ გამოვიცნოთ საზოგადოებრივი ინტერესები?

 

ეს მსჯელობა სრულიად არ ნიშნავს, რომ ფერმერები, საავადმყოფოების ხელმძღვანელები თუ სოციალური სფეროს მუშაკები საერთოდ არ აქცევენ ყურადღებას საზოგადოებრივ ინტერესებს. ეს მხოლოდ იმას ნიშნავს, რომ ისინი გარკვეულ ყურადღებას საკუთარ ინტერესებს აქცევენ. ისინიც კი, ვინც სახელმწიფო დაწესებულებებში მუშაობს და ვისი პირდაპირი მოვალეობა საზოგადოებრივი ინტერესების დაცვაა, საზოგადოებრივ ინტერესებს საკუთარი სპეციფიკური ინტერესების გათვალისწინებით განსაზღვრავენ.

თუ ეს ყველაფერი გაკვირვებას იწვევს იმათთვის, ვისაც სჯერა, რომ სახელმწიფო ზრუნავს საზოგადოებრივ ინტერესებზე, მოვიდა დრო, რომ ეჭვი შეიტანოს ამაში. შესაძლოა, ეს რწმენა ემყარება ჩვევას, გავაიგივოთ სახელწიფო ქვეყანასთან და პირველზე გავავრცელოთ ის დამოკიდებულება, რასაც მეორის მიმართ განვიცდით. ამ დასკვნამდე დედუქციური მსჯელობის ცნობილ ტიპსაც მივყავართ. თუ ყველა სოციალური პრობლემა ადამიანთა ქცევის შედეგია, ხოლო ადამიანთა ქცევა შეიძლება კანონმდებლობით შევცვალოთ, კანონებს კი სახელმწიფო ქმნის, აქედან – დასკვნა, რომ სახელმწიფოს ყველა სოციალური პრობლემის გადაწყვეტა შეუძლია.

 

წყარო: Harvard business review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 46 47 48 49 50 59
Page 48 of 59