რობოტს ხუმრობებზე სიცილი ასწავლეს, რათა ის უფრო ადამიანური გახადონ.
იაპონიაში კიოტოს უნივერსიტეტის მკვლევარები რობოტებისთვის სათანადო სიცილის შესასწავლად ხელოვნურ ინტელექტს (AI) იყენებენ.
მეცნიერები ჟურნალ Frontiers in Robotics and AI-ში წერენ, რომ ისინი რობოტთან, სახელად ერიკასთან, იმ მიზნით მუშაობენ, რომ მასთან დიალოგი უფრო ბუნებრივი გახდეს.
„ვფიქრობთ, რომ სასაუბრო ხელოვნური ინტელექტის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფუნქცია თანაგრძნობაა“, – განაცხადა წამყვანი ავტორმა დოქტორმა კოჯი ინოუემ, რომელიც კიოტოს უნივერსიტეტის სადაზვერვო მეცნიერებისა და ტექნოლოგიების დეპარტამენტის ასისტენტ პროფესორია.
„საუბარი, რა თქმა უნდა, კომპლექსურია და მხოლოდ სწორად რეაგირებას არ მოიცავს. გადავწყვიტეთ, რომ რობოტის მიერ მომხმარებლების მიმართ გამოხატული თანაგრძნობის ერთ-ერთი გზაა მათი სიცილის გაზიარება, რასაც ვერ გააკეთებთ ჩატბოტთან.
„გაზიარებული სიცილის“ მოდელის შექმნის შემდეგ, მკვლევარებმა გამოიყენეს ხელოვნური ინტელექტი, რათა დაეხმარონ სიცილის ამოცნობას, გადაწყვიტონ გაიცინონ თუ არა და ასევე, როგორი სიცილი იქნებოდა საუკეთესო.
სისტემის შესამოწმებლად რეალურ ადამიანებსა და ერიკას შორის ოთხი მოკლე, ორ-სამ წუთიანი დიალოგი გამოიყენეს, რაც კარგად შესრულდა.
თუმცა, ექსპერტები აცხადებენ, რომ სიცილის ჭეშმარიტად ბუნებრივი სიტუაციების შესაქმნელად მეტი სამუშაოა ჩასატარებელი.
„არ ვფიქრობთ, რომ ეს ადვილად გადასაჭრელი პრობლემაა. მიგვაჩნია, რომ შესაძლოა 10-დან 20 წელზე მეტი დრო დასჭირდეს, სანამ საბოლოოდ შევძლებთ რობოტთან ისეთივე ჩვეულებრივი ჩატის გამართვას, როგორც მეგობართან“,- განაცხადა კოჯი ინოუემ.
ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”