close

გამოგონება - ინოვაცია

გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

ხის ჩანთები – ქართველი გოგონების წარმატებული სტარტაპი

სტარტაპი ,,Begels-ი“ ორ ქართველ ახალგაზრდა გოგონას ეკუთვნის, რომლებმაც საქართველოს ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს დახმარებით შეძლეს იდეის რეალურად განვითარება და ამჟამად მყიდველისთვის უკვე ხელმისაწვდომია მათი უნიკალური, ხის მასალით დამზადებული ჩანთები. წამოწყების შესახებ ერთ-ერთ დამაარსებელს, ნათია მგელაძეს გავესაუბრეთ.

,,Begels-ის“ იდეის ავტორები ნათია მგელაძე და ქეთი უბილავა არიან, გოგონებს უნივერსიტეტის ბოლო კურსზე გაუჩნდათ სურვილი მონაწილეობა მიეღოთ საქართველოს ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს პროექტში – ,,დაიწყე ბიზნესი ფაბლაბთან ერთად“, რომელშიც მათი რამდენიმე მეგობარიც მონაწილეობდა, ,,სიმართლე გითხრათ, ვერასდროს წაროომედგინა, თუ ოდესმე მექნებოდა შესაძლებლობა საკუთარი ბიზნესის ქონისა, თუმცა, დღეს თამამად ვიტყვი, რომ ეს ჩემი ყველაზე საყვარელი საქმიანობაა“ – აღნიშნავს ნათია.

ჩანთების შექმნის იდეა 2015 წელს გაჩნდა და ახალგაზრდები მასზე 3-4 თვის განმავლობაში ფიქრობდნენ, გამომდინარე იმ ფაქტიდან, რომ ფაბლაბში დანადგარები ძირითადად ხეზე და ორგანულ მინაზე მუშაობენ, მათ გადაწყვიტეს ჩანთები სწორედ ხისგან შეექმნათ. თავდაპირველი იდეით ჩანთები მთლიანად ხის უნდა ყოფილიყო, მაგრამ შემდეგ გოგონებმა გადაწყვიტეს, რომ ტყავისა და ხის სინთეზი ბევრად უფრო ორიგინალური და ლამაზი გამოვიდოდა. ამგვარი ტიპის ჩანთები დღეს რამდენიმე ცნობილ დიზაინერის ნამუშევრებშიც გვხვდება, გოგონებმა კი ის ქართულ ბაზარს მოარგეს. ამასთანავე, ჩანთებს უკეთდება კლიენტისთვის სასურველი გრავირებაც, რაც კიდევ უფრო  გამოარჩევს მათ.

საინტერესოა  თვითონ სახელწოდების ისტორიაც,  ნათიას თქმით, ,,Begels-ი“ თავისი ჟღერადობით ბადებს ,,Bag and Girls-ის“  ასოციაციას, შესაბამისად სახელის იდეაც სწორედ აქედან, სპონტანურად გაჩნდა და ორივეს ძალიან მოეწონა. რაც შეეხება ნაწარმის რეალიზებას, გოგონები  სოციალური ქსელის მეშვეობით ახერხებენ საკუთარი ნაწარმის ხალხისთვის მიწოდებას, პერიოდულად მართავენ გამოფენებსაც, თუმცა, ჯერჯერობით მაღაზიის გახსნა არ იგეგმება.

რაც შეეხება სამომავლო გეგმებს, ნათია ამის შესახებაც გვესაუბრა – ,,სტარტაპი არაფერია განვითარების გარეშე. აუცილებელია, რომ მუდმივად იზრუნო და სიახლე შესთავაზო მომხმარებელს. წინააღმდეგ შემთხვევაში, სტაბილურობას შედეგი არ მოაქვს, ან თუ მოაქვს, საკმაოდ მოკლევადიანი. ჩვენ რამდენიმე თვის წინ გავაჟღერეთ სანათიანი ჩანთის იდეა, რომლის საბოლოო დამუშავებული სახე უკვე ზაფხულში გვექნება“.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

,,Vrex Immersive-ი” – ქართული სტარტაპი მოგზაურობას ვირტუალური რეალობით დაგაგეგმინებთ

 ერთ-ერთი წარმატებული სტარტაპი – ,,Vrex Immersive-ი“  – ქართველი ახალგაზრდების წამოწყებაა, ეს ტურიზმის სფეროში კიდევ ერთი წინ გადადგმული ნაბიჯია და ნებისმიერ მსურველს შესაძლებლობას აძლევს ვირტუალური რეალობის მეშვეობით დაგეგმოს მოგზაურობა. სტარტაპის შესახებ მისი ერთ-ერთი ფუძემდებელი – ნიკოლოზ გოგოჭური გაგვესაუბრა.

„Vrex Immersive-ს“ ოთხი დამფუძნებელი ჰყავს – ნიკოლოზ გოგოჭური, ლევან დანელია, ნიკა როსტომაშვილი და ლადო ლებანიძე, რომლებსაც სტარტაპში გაერთიანების იდეა 2014 წელს გაუჩნდათ, თუმცა, იქამდეც რამდენიმე წარმატებულ პროექტშიც მიიღეს ერთად მონაწილეობა. მათი ამჟამინდელი გუნდი ექვსი წევრისგან შედგება, მაგრამ ძირითად ბირთვს სხვადასხვა პროექტზე, საჭიროების და მიხედვით, ახალი წევრები ემატება.

თავიდანვე, მეგობრების იდეა მდგომარეობდა ზოგადად, ბიზნესის სხვადასხვა მიმართულებისთვის ვირტუალური რეალობის შექმნაში, ,,ვირტუალური რეალობა, როგორც წესი,  აღქმულია ხოლმე, როგორც გართობის საშუალება (თამაშები, კლიპები, გასართობი აპლიკაციები). ჩვენი ხედვით კი, მისი მეშვეობით  ბიზნესის გაძლიერებაა შესაძლებელი. ამიტომაც, დავიწყეთ განათლების, არქიტექტურის, რეკლამის, კულტურული მემკვიდრეობისა და სხვა სფეროებისთვის ვირტუალური რეალობა შეგვექმნა, შეკვეთებს კი, ძირითადად უცხოეთიდან ვიღებდით და ამგვარად ვაგროვებდით ცოდნას,“ – აღნიშნავს ნიკოლოზი.

სტარტაპმა 2016 წელს გაიარა აქსელერაცია მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე პრესტიჟულ სტარტაპაქსელერატორში – ,,Startupbootcamp-ში“, რომელიც სამთვიანი სასწავლო პროგრამაა სტამბოლში და მასში მსოფლიოს მასშტაბით 850-ზე მეტი სტარტაპი იღებდა მონაწილეობას,  ,,Vrex Immersive-ი“ ათ საუკეთესო სტარტაპს შორის მოხვდა. მათ ასევე გაიმარჯვეს ,,სტარტაპ საქართველოს“ შესარჩევ ეტაპზეც და გაიარეს აქსელერაცია ამერიკელ მენტორებთან ,,Silicon Valley-დან“.

თანამედროვე სამყაროში ვირტუალური რეალობა ტრენდული გახდა და მსგავს ექსპერიმენტებს ბევრი სტარტაპი თუ კორპორაცია აკეთებს, მაგრამ ქართველების ეს ექსპერიმენტი, როგორც ნიკოლოზი აღნიშნავს, განსხვავდება მათგან საკუთარი მიზნებიდან გამომდინარე – ,,არსებობს პროდუქტები, რომლებიც კონცეპტუალურად ახლოსაა ჩვენთან, თუმცა ჩვენ უნიკალურები ვართ განსხვავებული ბიზნესმოდელით, პლატფორმის ფუნქციებითა და იმით, რომ მაქსიმალურად ფოკუსირებულები ვართ ტურიზმისა და მოგზაურობის ინდუსტრიაზე, ვაძლიერებთ მას ვირტუალური რეალობით“.

აღნიშნული პლატფორმის მეშვეობით ნებისმიერ ადამიანს შეუძლია, ვირტუალური რეალობით იმოგზაუროს სხვადასხვა ტურისტული მარშრუტით, შეისწავლოს ისინი, დაგეგმოს მოგზაურობა და შეუკვეთოს ტური პირდაპირ აპლიკაციიდან. ასევე, ტურისტულ ოპერატორებს, სააგენტოებს, სამთავრობო სტრუქტურებსა და სასტუმროებს/კურორტების ადმინისტრაციებს შეუძლიათ, ამ პლატფორმის მეშვეობით  საკუთარი სამოგზაურო პროდუქტები გახადონ უფრო პოპულარული.

ვიდეოში იხილეთ ხალხის რეაქცია ,,Vrex Immersive-ის“ აპლიკაციაზე:

ამჟამად, გუნდი აქტიურად თანამშრომლობს ტურიზმის ბაზართან, როგორც საქართველოში, ასევე უცხოეთში. საერთაშორისო ტურისტული სააგენტოები უკვე იყენებენ მათ აპლიკაციებს მარკეტინგული მიზნებისთვის. აღსანიშნავია, რომ გუნდი თანამშრომლობს სხვადასხვა სამთავრობო სტრუქტურასთანაც და ეწევა საქართველოს პოპულარიზაციას საერთაშორისო ტურისტულ გამოფენებზე.

პლატფორმის გასამრავალფეროვნებად სამომავლოდ იგეგმება  გადაღებები – საქართველოში, თურქეთში, საფრანგეთში, ამასთანავე სულ მალე ,,Vrex Immersive-ი“ ხელმისაწვდომი იქნება Androidტიპის სმარტფონებზე, აპლიკაცია ამჟამად უკვე დახურული ბეტა ტესტირების ეტაპზეა და მზადდება ფართო ბაზარზე გასასვლელად.

Android-ის მომხმარებლების შემდეგ, 2017 წლის ბოლომდე, პლატფორმა ,,Apple-ის” მოწყობილობების მომხმარებლებისთვისაც გახდება ხელმისაწვდომი.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაცია

,,Google-ი”,,ჭკვიან” სარკეს ქმნის

 

,,ყველაზე პოპულარული ახალი ამბები, 24-საათიანი ამინდის პროგნოზი და დრო” – ამ ყველაფერს ,,Google-ის” ,,ჭკვიანისარკე გაგვაცნობს.

„Google-ის“ პროგრამული უზრუნველყოფის ინჟინერმა, მაქს ბრაუნმა ,,ჭკვიანი“ სარკე შექმნა, რომელიც ანდროიდმოწყობილობაზე მუშაობს. ეს პროტოტიპი ჯერ კიდევ გაუმჯობესების პროცესშია. ბრაუნი სარკეზე საცობების ჩვენების დამატებას გეგმავს. იდეა მდგომარეობს იმაში, რომ საჭიროებას არ წარმოადგენს ინტერფეისთან რაიმე სახით ურთიერთქმედება, რადგან ის ავტომატურად განახლდება, ასევე ყველაფერი დანარჩენისთვის სარკეს აქვს ხმით ძიების ფუნქცია.

ინტერფეისის ფერი იცვლება მხოლოდ მაშინ, თუ გარეთ მოღრუბლულია, ყველა სხვა შემთხვევაში ტექსტი მონოქრომული რჩება, რათა ყურადღების გადამტანი არ იყოს. ინტერფეისი აწყობილია „Android API-ს“ მსგავსი კოდის ბაზაზე. დამატებით, პროგრამა „Forecast-ი“ ამინდისთვის და „Associated Press-ი“ ახალი ამბებისთვის. დისპლეის სისქე რამდენიმე მილიმეტრია. ის მოთავსებულია სარკისა და კედლის კარადის კარებს შორის. ბრაუნის თქმით, ეს ყველაფერი მხოლოდ დასაწყისია და მომავალში სარკის ფუნქციებს კიდევ უფრო გააუმჯობესებს.

 

წყარო: Businessinsider.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

საქართველოში ინოვაციური სარეკლამო კომპანია გაჩნდა

 „Edvex-“ ქართული სტარტაპია, რომელიც ავტომობილის მფლობელებს, მანქანაზე რეკლამის განთავსების შემთხვევაში, გამომუშავების საშუალებას აძლევს, ხოლო ბიზნესის წარმომადგენლებსსარეკლამო სივრცეს უქმნის. კომპანიასტარტაპ საქართველოსერთერთი გამარჯვებულია.

„Edvex-ის” საქმიანობის სფეროს წარმოადგენს გარერეკლამა, კერძოდ, რეკლამა მანქანებზე. ეს არის ინოვაციური პლატფორმა, რომელიც ერთმანეთთან აკავშირებს მძღოლებსა და ბრენდებს. მსოფლიოში და კერძოდ, საქართველოში, გარერეკლამაზე მოთხოვნამ და ავტომობილების რაოდენობამ საგრძნობლად იმატა. ამავდროულად, რეკლამა მანქანებზე სხვა გარერეკლამის საშუალებებთან შედარებით, ყველაზე ეფექტური და თვალსაჩინოა. სწორედ ამიტომ გადაწყვიტეს „Edvex-ის” დაფუძნება.

ეს არის ორმხრივი შეთავაზება მძღოლებისთვის და ბრენდებისთვის. მათი სერვისით სარგებლობა შეუძლია ნებისმიერ კომპანიას, რომელსაც სურს გააკეთოს ეფექტური რეკლამა აბსოლუტურად ინოვაციური გზით. ასევე ნებისმიერ მძღოლს აქვს საშუალება გამოიმუშავოს დამატებითი შემოსავალი. ამისათვის საჭიროა მობილური აპლიკაციის ჩამოტვირთვა და რეგისტრაცია. ამჟამად, აპლიკაცია ანდროიდისთვისაა დამზადებული, მაგრამ უახლოეს მომავალში „iPhone“-ის მომხმარებლებისთვისაც იქნება ხელმისაწვდომი.

„Edvex-ის” მობილური აპლიკაცია მონიტორინგს გაუწევს მძღოლის გადაადგილებას და თანხას გავლილი მანძილის პროპორციულად დაურიცხავს. რაც შეეხება ბრენდებს, მათ შეეძლებათ ონლაინრეჟიმში, Live რუკაზე, თვალი ადევნონ დარეკლამებული ავტომობილების გადაადგილებას, მიიღონ დეტალური ინფორმაცია გავლილ მანძილზე და გაიგონ რამდენი ე.წ. ნახვა (სავარაუდოდ რამდენმა ადამიანმა ნახა რეკლამა) დააგროვა თითოეულმა ავტომობილმა.

 

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

Hand4help-ი – ინოვაციური ხელის პროთეზი ქართველი ახალგაზრდებისგან

 Hand4Help-ი არის ქართველი ახალგაზრდების კიდევ ერთი წარმატებული პროექტი, რომელმაც შეძლო სტარტაპერი გუნდიდან ორგანიზაცია ჩამოეყალიბებინა. მათ შექმნეს ინოვაციური ხელის პროთეზი, რომელიც საკამოდ განსხვავდება უკვე არსებულისგან და რაც მთავარია, გუნდი უანგაროდ ეხმარება საზოგადოების იმ წევრებს, რომლებიც საჭიროებენ მას. ,,დოქტრინა“ გაესაუბრა გუნდის ერთ-ერთ წევრს  – გიორგი დიღმელაშვილს, რომელმაც მათი გეგმებისა და აღნიშნული პროთეზის შესახებ მოგვაწოდა ინფორმაცია.

Hand4help-ის გუნდი შედგება თავისუფალი და აგრარული უნივერსიტეტის სხვადასხვა ფაკულტეტის სტუდენტებისგან.  გიორგი დიღმელაშილი და გიორგი გაბრაშვილი აგრარული უნივერსიტეტის საინჟინრო სკოლის სტუდენტები არიან, ამავე ფაკულტეტზე სწავლობს მათი დიზაინერი, დავით კორძაია, გუნდის დანარჩენი წევრები – ვახტანგ ტაბატაძე (პროგრამისტი), დავით კვიციანი  და კობა ცერცვაძე თავისუფალი უნივერსიტეტის სკოლის სტუდენტები არიან, ლექსო ბიწაძე კი თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში სწავლობს.

იდეა გუნდის წევრებს საზოგადოების იმ წევრების პრობლემიდან გამომდინარე გაუჩნდა,  რომლებიც საჭიროებენ ხელის პროთეზს, გამომდინარე იქიდან, რომ თანამედროვე პროთეზებს ბევრი ნაკლი გააჩნიათ, ეს პიროვნებები ბევრ დაბრკოლებას აწყდებიან,  რაზეც გიორგიმ თავადვე ისაუბრა – ,,პროთეზების ფასი საშუალოდ 15 000 -100 000 $-მდე მერყეობს. ბავშვებისთვის კი ძირითადად არც მზადდება. არსებული პროთეზები, როგორც წესი, ნაკლებფუნქციური, რთულად გამოსაყენებელი მოწყობილობებია, რომლებიც სრულფასოვნად გამოყენებამდე საჭიროებენ 2-4 თვემდე ტრენინგს და ამასთანავე, საკმაოდ მძიმეა სატარებლად. მოკლედ რომ ვთქვათ, დიდი ხანია ამ სფეროში სიახლე არავის შეუტანია მაშინ, როცა პროდუქცია აშკარად საჭიროებს განახლებას“.
გუნდმა გადაწყვიტა პრობლემა 3D პრინტერის ტექნოლოგიის გამოყენებით მოეხსნა და შეექმნა ხელის მრავალფუქნციური და რაც მთავარია, დაბალდანახარჯიანი პროთეზი, რომლებიც ბავშვებისთვისაც იქნებოდა ხელმისაწვდომი. ,,ჩვენ გადავწყვიტეთ, გავცდეთ ბუნებრივი ხელის ფუნქციებს და ხელის პროთეზი გავხადოთ უფრო მაღალტექნოლოგიური, მომხმარებელი თვითონ ირჩევს რა სურს, რომ შეეძლოს მის პროთეზს, როგორ უნდა გამოიყურებოდეს იგი, შემდეგ კი,  ჩვენი ტექნიკური გუნდი უზრუნველყოფს მას. არ აქვს მნიშვნელობა სურვილს, ჩვენ შევძელით პროთეზით პიანინოზე დაკვრა, სმარტფონზე შეტყობინების აკრეფვა, პრეზენტაციის ჩატარება და ა.შ ეს ყველაფერი კი  იმისთვის, რომ როდესაც 2 ადამიანი შეხვდება ერთმანეთს საუბარი არ დაიწყოს ფრაზით თუ როგორ მოხდა ეს, და „რა სამწუხაროა“,  არამედ იმით თუ რამდენად კარგია აღნიშნული პროთეზი“ – აღნიშნა გიორგიმ.

გუნდმა პირველად ქუთაისის აკაკი წერეთლის უნივერსიტეტის მიერ ორგანიზებულ ჰაკათონში მიიღო მონაწილეობა და პირველი ადგილის მფლობელიც გახდა, მას მოჰყვა ევროპის ფონდის კონკურსი სოციალური საწარმოს დაარსების შესახებ, სადაც ასევე პირველი ადგილი მოიპოვა. ცოტა ხნის წინ კი, მათ საქართველოს ინოვაციების სააგენტოს მიერ ორგანიზებული ,,სტარტაპ საქართველოში” გაიმარჯვეს და მონაწილეობა მიიღეს კალოფორნიაში,  ,,სილიკონ ველიზე”, სადაც აღნიშნული პროექტით უცხოელი ინვესტორების წინაშეც წარსდგნენ.

Hand4help-ს სოციალური მისია აკისრია, სწორედ ამიტომ, გუნდმა საქართველოში დაარსა,,Hand4help Community“, ეს არის საზოგადოება რომელიც მიზნად ისახავს გააერთიანოს ადამიანები, ვისაც უშუალოდ სჭირდებათ დახმარება და ვისაც სურს, რომ დაეხმაროს სხვას, იქნება ეს უბრალოდ იდეებით, დიზაინით, პროდუქციის შექმნაში მონაწილეობის მიღებითა თუ მათ შესახებ ინფორმაციის გავრცელებით.

ორგანიზაცია იურიდიულად უკვე დარეგისტრირდა, თუმცა მათი საქმიანობა მოგებაზე გათვლილი არ არის, რადგან მოგებული დაფინანსებები და ინვესტიციები მთლიანად კოპანიის ამ ფორმით ჩამოყალიბებას მოხმარდა. ამჟამად კომპანია აწარმოების  ორ მოდელს, ერთი მათგანი არის სრულიად მაღალი ფუნქციებით აღჭურვილი პროთეზი,  რომლის გატანაც მსოფლიო ბაზარზე უკვე იგეგმება, მისი ღირებულება კი 1500$-ს შეადგენს, მეორე მოდელით ადამიანს მხოლოდ უბრალოდ ნივთების გადაადგილება შეუძლია, ამ პროთეზს გუნდი უკვე დიდი ხანია უანგაროდ გადასცემს მსურველებს, რომლებსაც მათთან დაკავშირება საიტის – Hand4help.com-ის მეშვეობით შეუძლიათ.

 

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაცია

ჭკვიანი ფეხსაცმელი გამოიგონეს

ჭკვიანი ფეხსაცმელი ანიმაციური ეკრანითეს ფეხსაცმლის ახალი თაობაა, რომლის ინოვაციური იდეა კომპანია ShiftWear-ს” ეკუთვნის.ფეხსაცმლის უნიკალური დიზაინთან შერწყმული ულტრათხელი და რბილი, ფერადი ეკრანი, რომელიც Full-Hd გაფართოებითაა, ცნობილია, როგორც E-paperეკრანი.

ფეხსაცმელზე ფერების, სურათების და ვიდეოების კონტროლი სმარტფონის სპეციალური აპლიკაციის მეშვეობით, ნებისმიერ დროსაა შესაძლებელი.

თქვენ შეგიძლიათ აირჩიოთ ფონი, ფერი, საყვარელი ვიდეო და რამდენიმე წამში ის თქვენს ფეხსაცმელზე გამოჩნდება.ასევე შესაძლებელია, თავად შექმნათ უნიკალური დიზაინი მიყიდოთ ის სხვა მომხმარებელს აპლიკაციის მეშვეობით ან თავად შეიძინოთ სხვის მიერ შექმნილი უნიკალური დიზაინი.

ჭკვიანი ფეხსაცმელი სამი განსხვავებული დიზაინით და 5 განსხვავებული ძირითადი ფერითაა ხელმისაწვდომი. ფასიც განსხვავებულია და 200 დოლარიან 500 დოლარამდე მერყეობს.ანიმაციებისა და ეფექტების შეცვლა კედებზე სიარულის დროსაც კი შეიძლება. ამ კედების შეძენა ონლაინში –  www.shiftwear.com –ზე ცოტა ხნის წინ დაიწყო. ამჟამად, საიტზე სამივე ტიპის ფეხსაცმელზე წინასწარი შეკვეთების მიღება შეწყვეტილი.

როგორც საიტზე მითითებული ინფორმაციიდან ირკვევა, ფეხსაცმელი კაბელის მეშვეობით იტენება და სრულად დატენილი 30 დღის განმავლობაში ძლებს.

რაც ყველაზე მთავარია – ჭკვიანი კედები წყალგამძლეა და მისი მანქანის მეშვეობით რეცხვაც ნებადართულია.

ახალი ფეხსაცმლის შექმნის იდეით www.indiegogo.com –ზე ახალგაზრდა მეწარმეთა ჯგუფი 2015 წელს დარეგისტრირდა და საკუთარი იდეის განსახორციელებლად შემოწირულობას ამ დროიდან აგროვებს.მოდის სამყაროში ეს ნოვატორული იდეა ონლაინში უამრავმა ადამიანმა დააფინანსა.ამ ეტაპზე ჯგუფმა $926,877 შეაგროვა, შესაბამისად კედების წარმოება დაწყებულია.

გეგმის მიხედვით, 3 მილიონი დოლარის დაფინანსების შემთხვევაში, ჯგუფი, სენსორული ეკრანით, აუდიოსისტემით და სიარულის დროს დატენვის შესაძლებლობით აღჭურვილ კედებსაც გამოუშვებენ.

წყარო: inc.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაცია

წყლიანი ბიოდეგრადირებადი ბურთები პლასტმასის ბოთლების ნაცვლად

ბუნებრივი ან არომატიზირებული წყლით სავსე მცირე გამჭვირვალე სფეროებმა შესაძლოა ლონდონში პლასტიკური ნარჩენების პრობლემა გადაჭრას.

ამის შესახებ ბრიტანეთის დედაქალაქში დაფუძნებული ის სტარტაპკომპანია იუწყება, რომელიც აღნიშნულ ბურთებს აწარმოებს.

ბიოდეგრადირებადი “Ooho“ ბურთები, რომელიც მომხმარებელს წყურვილის გრძნობას უკარგავს, სან-ფრანცისკოსა და ლონდონში ორიოდე დღის წინ წარადგინეს.

ბურთებს ჟელესმაგვარი გარსი აქვთ, რომელიც მცენარეული და ზღვის წყალმცენარეების ექსტრაქტებისგანაა დამზადებული.

კომპანია ,,Skipping Rocks Lab-ის” ინფორმაციით, გამოუყენებელი გარსები 4-6 კვირაში იშლება და ქრება.

ლონდონის მუნიციპალური მთავრობის ინფორმაციით, მდინარე ტემზადან ერთი თვის განმავლობაში 4,000-მდე პლასტიკური ბოთლი ამოიღეს, რაც კიდევ ერთი მტკიცებულებაა იმისა, რომ ბრიტანეთის დედაქალაქი, ისევე როგორც მსოფლიოს არაერთი ქალაქი თუ დედაქალაქი, პლასტიკური ბოთლებისგან გამოწვეული ნარჩენების მართვის სერიოზული პრობლემის წინაშე დგას.

„Ooho ყველა იმ თვისებას ვერ ჩაანაცვლებს, რაც პლასტიკურ ბოთლას აქვს, თუმცა მოკლევადიანი მოხმარებისთვის ის ნამდვილად გამოსავალია შექმნილ სიტუაციაში,“ –  განაცხადა კომპანია Skipping Rocks Lab-ის დამფუძნებელმა გარსია გონსალესმა.

ლონდონის საკრებულოს წარმომადგენლებმა განაცხადეს, რომ “Ooho” წინ გადადგმული ნაბიჯია.

,,Skipping Rocks-მა” ,,Ooho-ს” შექმნას სამი წელი მოანდომა. კომპანია დღეში 2,000-მდე ბურთს აწარმოებს და იმედს გამოთქვამს, რომ ამ მონაცემებს უახლოეს მომავალში გაზრდის. იგეგმება პროდუქტის ვარგისიანობის ვადის გაზრდა და მემბრანის  რეზისტენტულობის გაუმჯობესება.

 

წყარო: Reuters

მასალა მოამზადა: თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

 

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

,,Garage48″ თბილისშია – 48-საათიანი მხიარულება ამბიციური და ინოვაციური იდეების განხორციელებისთვის

Garage48 თბილისშია – 48 საათიანი მხიარულება ამბიციური და ინოვაციური იდეების განხორციელებისთვის 21 აპრილს, 17:30 საათზე, სასტუმრო ,,რუმსში” სტარტს აიღებს და ,,Impact Hub Tbilisi-ში” გაგრძელდება 48-საათიანი ჰაკათონი, სადაც პროგრამისტები, დიზაინერები, მარკეტერები, მეწარმეები და პროექტმენეჯერები განავითარებენ კრეატიულ იდეებს და შექმნიან სამუშაო პროტოტიპებს.

ჰაკათონში მონაწილეობის მისაღებად უკვე დარეგისტრირდა 100-მდე მონაწილე, რომლებიც ორი დღის განმავლობაში ინტენსიურად იმუშავებენ როგორც ქართველ, ისე უცხოელ მენტორებთან ერთად. პროექტ ,,Garage48-ის” ადგილობრივი პარტნიორები არიან ,,Impact Hub Tbilisi”,,, თიბისი ბანკი” და ,,საქართველოს ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტო”. სამი გამარჯვებული გუნდი საჩუქრად მიიღებს ,,იმფაქთ ჰაბის” ერთთვიან ულიმიტო წევრობას და პრიზებს თიბისი ბანკისგან.

,,Garage48″ ღონისძიებების სერიაა, რომელიც 2010 წლის აპრილში ესტონეთში დაიწყო და მას შემდეგ სხვადასხვა ქვეყნაში ტარდება. წლების განმავლობაში, პროექტის ფარგლებში არაერთი საინტერესო იდეა განხორციელდა და შეიქმნა რამდენიმე წარმატებული სტარტაპი. პროექტის მიზანია მეწარმეობისა და სტარტაპკულტურის ხელშეწყობა, ასევე, ადამიანებისთვის იმის სწავლება, თუ როგორ შეიძლება მოკლე ვადებში იდეა პროტოტიპად აქციონ.

დღის წესრიგი: პარასკევი (@Rooms Hotel) 17:30 – რეგისტრაცია, ნეთვორქინგი, ყავა 18:00 – მისასალმებელი სიტყვა 18:15 – იდეების წარდგენა (90 წამი თითო იდეა) 20:00 – შესვენება 20:15 – იდეების წარდგენა (გაგრძელება) 20:45 – გუნდების შექმნა, ყველა ირჩევს სასურველ იდეას 21:00 – გუნდების მუშაობა იწყება! შაბათი (@Impact Hub Tbilisi) 09:00 – ყავა და მსუბუქი საუზმე 10:00 – ჩექფოინთი #1 11:00 – მენტორების შემოვლა 13:00 – ლანჩი 14:00 – “როგორ ვესაუბროთ ინვესტორებს” – Yrjö Ojasaar, მეწარმე Startup Wise Guys 15:00 – მუშაობა გრძელდება 18:00 – ჩექფოინთი #2 & რეპეტიცია 19:00 – ვახშამი 20:00 – მუშაობა გრძელდება კვირა (@Impact Hub Tbilisi) 09:00 – ყავა და მსუბუქი საუზმე 10:00 – ჩექფოინთი #3 11:00 – Pitch drill სესია #1 13:00 – ლანჩი 14:00 – Pitch drill სესია #2 17:00 – ყავის შესვენება 17:30 – დასკვნითი ღონისძიება & LIVE სტრიმი 20:00 – ჟიურის მსჯელობა 20:30 – გამარჯვებულების გამოვლენა

კონტაქტი: ქეთევან ებანოიძე ტელ: 577425611 ელ.ფოსტა:ketevan.ebanoidze@impacthub.net მისამართი: ნინოშვილის №8, თბილისი

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

,,Holo” – ქართველი ახალგაზრდების ინოვაციური პროდუქტი რეკლამირებისათვის

 8 აპრილს ,,ტექნოპარკში” ჩატარდა ,,Microsoft-ის” მიერ ორგანიზებული ImagineCup-ის დემოდღე, რომელშიც მონაწილეობა ხუთმა სტარტაპერმა გუნდმა მიიღო. ერთერთი მათგანია – ,,Holo“, რომელიც სრულიად ინოვაციურ პროდუქტს ქმნის სერვისების რეკლამირებისთვის. ,,დოქტრინა“ გაესაუბრა იდეის ერთ-ერთ ავტორს – სანდრო ჯავახიშვილს, რომელმაც დაწვრილებით ისაუბრა სტარტაპის შესახებ.

გუნდი სამი წევრისგან შედგება, 19 წლის სანდრო ჯავახიშვილი და  20 წლის ნიკა ბერეკაშვილი სკოლის პერიოდიდან მეგობრობენ, გუნდის შედარებით ახალი წევრი კი  – 19 წლის შოთა ბაწაშვილია, რომელიც საქართველოს უნივერსიტეტის ბიზნესადმინისტრირების ფაკულტეტზე სწავლობს. სანდრო თავისუფალ დროს ელექტრონული მუსიკის შექმნით არის დაკავებული, ნიკა კი გრაფიკული დიზაინერია. მიუხედავად ასაკისა, შოთას დიდი გამოცდილება აქვს გაყიდვების მიმართულებით, რაც აუცილებელი აღმოჩნდა გუნდისთვისაც.

სტარტაპის შექმნის იდეა დაახლოებით ერთი წლის წინ სანდროსა და ნიკას გაუჩნდათ,  ,,შექმნის დღიდან, ფაქტობრივად, ყოველ დღე „ჰოლოზე“ ვმუშაობთ, რადგან დარწმუნებულები ვართ, რომ წარმატებული პროექტი იქნება. მუშაობის განმავლობაში არაერთი ექსპერიმენტი ჩავატარეთ ბიზნესმოდელიც არაერთხელ შევცვალეთ, საბოლოოდ კი,  გადავწყვიტეთ ჰოლოგრამა სარეკლამო ბაზარზე დაგვენერგა და ბოლო რამდენიმე თვეც ამას დავუთმეთ,“ – აღნიშნა სანდრომ.

გუნდი გეგმავს ქართულ ბაზარზე ახალი ტიპის აუთდორ სარეკლამო სისტემის დანერგვას, რომელიც სხვადასხვა კომპანიას ჰოლოგრამების (სივრცითი გამოსახულება) მეშვეობით საშუალებას მისცემს პროდუქტისა და სერვისების უფრო ეფექტური გზით რეკლამირება მოახდინონ ანუ ,,ჰოლო“ არის კომპანია, რომელიც,  მოწყობილობის შექმნის გზით, ნებისმიერ გრაფიკულ ვიზუალს სივრცულ გამოსახულებად გარდაქმნის. იხ.ვიდეო:

გუნდმა უკვე არაერთ ღონისძიებაში მიიღო მონაწილოება, მათ შორისაა ბიზნესფორუმი, მეცნიერების და ინოვაციების თბილისის ფესტივალი, განათლების საერთაშორისო გამოფენა და სხვა, მათ  მოახერხეს რამდენიმე ადგილობრივი ინვესტორის დაინტერესებაც და ამ ეტაპზე მიმდინარეობს რამდენიმე მოლაპარაკება მათთან. თუმცა, სანამ აქამდე მივიდოდნენ გუნდის წევრებს მრავალი დაბრკოლების გადალახვა მოუწიათ, რაზეც სანდრომ გულღიად ისაუბრა ,,ყველაზე დიდი პრობლემა რასაც ამ ერთი წლის განმავლობაში გადავაწყდით უნდობლობა იყო; ყოფილა შემთხვევები, როდესაც სწორედ ასაკიდან გამომდინარე გამოუცხადებიათ ჩვენთვის უნდობლობა. იყო მომენტებიც, როცა ტრადიციულ ქართულ დამოკიდებულებასაც ვაწყდებოდით – სიახლის, რისკის შიშს და ა.შ. ქართული სტარტაპგარემო თავისუფლად აძლევს ნებისმიერ სტარტაპერს იმის შესაძლებლობას, რომ იდეა განახორციელოს, თუკი ავტორს იდეის სჯერა და დათმობას არ აპირებს”.

ამ ეტაპზე გუნდი აქტიურად თანამშრომლობს ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტთან, კონკრეტულად ისინი არიან პრეაქსელერატორ ,,Zoomout”-ის წევრები და მათი მენტორების დახმარებით აგრძელებენ საქმიანობას. სამომავლოდ  გეგმებს კი რაც შეეხება, მათ დიდი სურვილი აქვთ ჰოლოგრამები არა მარტო ქართულ სარეკლამო სივრცეში დანერგონ, არამედ განავითარონ ტექნოლოგია და  სხვა სფეროებშიც შეიტანონ ის, რისი შესაძლებლობაც ნამდვილად არის. ,,ამ ეტაპზე ჰოლოგრამა ტრენდული სფეროა მსოფლიოსთვის და ახლა ვითარდება. შესაბამისი ძალისხმევით გვინდა ამ განვითარებაში ჩვენი წვლილის შეტანაც და დარწმუნებულები ვართ, რომ წარმატებას მივაღწევთ,“- აღნიშნა სანდრომ დასასრულს.

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველოსოფლის მეურნეობა

ქართულ კომპანია ,,Bubblestack-ს” მოსავალი მხოლოდ წყლის ნაკადით მოჰყავს

 ,,Bubblestack-ი“არის ,,სტარტაპ საქართველოს” მიერ დაფინანსებული კიდევ ერთი გუნდი, რომელმაც წარმატებით გაიარა ბიზნესისთვის ყველაზე რთული – საწყისი ეტაპი, შექმნა რეალური პროტოტიპი და უკვე მზადაა ბაზარზე აქტიურად შესასვლელად.  გუნდმა შექმნა ჰიდროფონიკული სისტემა, რომელიც გულისხმობს მცენარეების გაზრდას ნიადაგის გარეშე, წყლის თხელ ნაკადში. ,,დოქტრინა“ დაინტერესდა საკითხით და გაესაუბრა იდეის ერთ-ერთ ავტორს –  ნიკა ჩხიკვიშვილს.

,,Bubblestack-ს” სამი დამფუძნებელი ჰყავს – ნიკა ჩხიკვიშვილი, ქეთი ხულუზაური და დათო გოქაძე.  ნიკასა და დათოს სამუშაო სფერო ინფორმაციულ ტექნოლოგიებს მოიცავს, ხოლო ქეთის – ბიზნესგანათლება და გამოცდილება აქვს. ნიკამ აღნიშნა, რომ გარკვეული პერიოდი ქიმიითაც იყო დაინტერესებული, რამაც დიდად შეუწყო მას ხელი აღნიშნულ საქმეში.

            იდეა საქართველოსთვის საკმაოდ აქტუალური პრობლემიდან გამომდინარე გაჩნდა, ვინაიდან ჩვენს ბაზარზე ნაკლებადაა შესაძლებელი ახალდაკრეფილი  და პესტიციდებისგან თავისუფალი ხილ-ბოსტნეულის შეძენა, ,,ჩვენს აგრარულ სფეროს ძალიან სჭირება მაღალი ტექნოლოგიები – ძნელია, იმ ადამიანების ყურება, ვინც მთელი წელი შრომობს და ხუთწუთიანი სეტყვის გამო ყველაფერს კარგავს; შესაბამისად, სოფლის მეურნეობაში მუშაობა არავის უნდა, რადგან ეს არანორმალურ შრომასა და დაბალ შემოსავალთან ასოცირდება, არადა მსოფლიოს მოსახლეობა იმდენად სწრაფად იზრდება, რომ 2050 წლისთვის საჭირო იქნება არსებული საკვების წარმოების გაორმაგება, იმისთვის რომ 9 მილიარდი ადამიანის საკვებზე მოთხოვნილება დაკმაყოფილდეს,“ -აღნიშნა ნიკამ.

საერთოდ, ჰიდროფონიკა ნიშნავს მცენარეების გაზრდას ნიადაგის გარეშე, წყალში, რომელშიც  მცენარისათვის საჭირო მინერალებია გახსნილი. ამ მეთოდით მოსავალის მოყვანა შეიძლება ყველგან,  მთაშიც, უდაბნოშიც და კოსმოსშიც, თანაც წელიწადის ნებისმიერ დროს. დღეს განვითარებულ ქვეყნებში ყველაფერი, რისი მოყვანაც ჰიდროფონულად მომგებიანია ღია გრუნტზე ფაქტობრივად აღარ მოჰყავთ (სალათის ფურცელი, მწვანილი, კიტრი, პომიდორი, მარწყვი და ასე შემდეგ), რადგან ამ მეთოდს 90%-ით ნაკლები წყალი, 10-ჯერ ნაკლები ფართობი სჭირდება და არ საჭიროებს პესტიციდებს. მაგალითად, ისრაელი, რომელიც ჩვენზე პატარა ქვეყანაა და, ფაქტობრივად, უნაყოფო ნიადაგით გამოირჩევა, ამ მეთოდის შედეგად არამხოლოდ საკუთარ ბაზარს, არამედ სხვა ქვეყნებსაც ამარაგებს.

როგორც ჩანს, ჰიდროფონიკული მეურნეობის მართვა ავტომატიზაციის გარეშე, ძალიან რთულია, რადგან ის ბიოლოგიის, ქიმიის და ფიზიკის კარგ ცოდნას საჭიროებს და ორმოცამდე პარამეტრის, იქნება ეს მარილიანობა, მჟავიანობა, ჟანგვა-აღდგენის პოტენციალი, ტემპერატურა, ტენიანობა, განათება და სხვა მრავალი,  უწყვეტ რეჟიმში მართვას მოითხოვს, ამასთანავე, მცენარის ზრდაც სხვადასხვა ფაზაში სხვადასხვა ტემპით მიმდინარეობს. ამიტომაც გუნდმა შექმნა ავტომატიზაცია, რომელიც მცენარის ჩარგვიდან მოსავლის აღებამდე მიმდინარე პროცესებს ავტომატურად მართავს და მისი დახმარებით ჰიდროფონიკული მეურნეობის მართვას შეძლებს ყველა, ისინიც კი, ვისაც სოფლის მეურნეობაში არავითარი გამოცდილება არ აქვთ.

აღნიშნული მეთოდი, ეკოლოგიურ უპირატესობებთან ერთად, მომგებიანიცაა, რადგან იდეალური პირობების გამო მცენარეები სწრაფად იზრდება და თან მთელი წლის განმავლობაშია მოსავლის აღება შესაძლებელი,  როგორც ნიკამ ხაზი გაუსვა, ამ მეთოდით, მაგალითად, სალათის ფურცლის მოსავალი წელიწადში 15-ჯერ მიიღება, რადგან 1 მოსავალს მხოოდ 21-24 დღე სჭირდება.

ამ ეტაპზე გუნდს აქვს ლაბორატორია, სადაც პროტოტიპი შეიქმნა და დაიტესტა, ახლა კი მის განვითარებას რამდენიმე მიმართულებით გეგმავს, ,,ძალიან გვინდა ურბანული ფარმინგის განვითარება, რაც დიდ ქალაქებში მცირე და საშუალო ზომის ჰიდროფონიკული მეურნეობების შექმნას გულისხმობს, რათა უმაღლესი ხარისხის, პესტიციდების გარეშე მოყვანილი პროდუქტი მოკრეფვის დღესვე განთავსდეს სუპერმარკეტებში, რაც გაცილებით უფრო სასარგებლო იქნება მომხმარებლისთვის“ -აღნიშნა ნიკამ დასასრულს.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 31 32 33 34 35 37
Page 33 of 37