close

ტექნოლოგიები

გამოგონება - ინოვაცია

საფულე, რომელიც თქვენს ფინანსებს სწორად წარმართავს

 იაპონიაში შეიქმნა საფულე, რომელიც ადამიანებს მიეხმარება სწორად წარმართონ თავიანთი ფინანსები.

საფულეს აქვს განსაკუთრებული მახასიათებლები, რომელიც მფლობელს არ მისცემს ფინანსების უაზროდ გაფლანგვის ნებას.

საფულე დაკავშირებული იქნება მფლობელის ტელეფონთან და განსაზღვრავს მფლობელის მიერ შენაძენის მნიშვნელობასა და საჭიროებასაც.

თანხის ამოწურვის შემთხვევაში საფულეს თავდაცვის მექანიზმი უმუშავდება და მრავალი გზით ცდილობს თავი დააღწიოს მფლობელს, ან გადააფიქრებინოს მას იმ ბოლო ფინანსების დახარჯვა, რაც მას დარჩა.

საფულეს არა მარტო თავდაცვის ფუნქცია აქვს, ის ასევე მფლობელს სთავაზობს ალტერნატიულ ვარიანტებს, თუ რა შეიძლება შეიძინოს, საჭიროებისამებრ, ჯერჯერობით არ არის გადაწყვეტილი გამოუშვებენ თუ არა გაყიდვებში მართლაც, რომ ჭკვიან საფულეს, შესაბამისად, მისი მიახლოებითი ფასიც უცნობია.

 

წყარო: Inc.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაცია

გამოგონება, რომელიც ოკეანეებს დაასუფთავებს

 

ეს გამოგონება მართლაც ძალიან დიდი წინ გადადგმული ნაბიჯია ოკეანის და საერთოდ გარემოს დასუფთავებაში.

გამოგონება გულისხმობს დაბრკოლებების გრძელ ზოლს, რომელიც ზღვის ან ოკეანის ფსკერზე იქნება დამაგრებული, რომელიც შთანთქავს ოკეანის დინებების მიერ დაგროვილ ნაგავს. ოკეანეში მცხოვრებ არსებებს თავისუფლად შეეძლებათ გადაადგილება, რადგან მოწყობილობა ტივტივებისგან შედგება, შესაბამისად, ზედაპირს დაფარავს.

ამ პრობლემის გადასაჭრელად 20 წლის ბოიან სტელმა ძალიან დიდი ძალისხმევა გაიღო, რათა დაემზადებინა ეს მოწყობილობა, რომელიც ნაგვისგან გაასუფთავებდა ოკეანეებს.

რა თქმა უნდა, დიდი დიდ დროს წაიღებს ამ პროექტის რეალობად ქცევა, მაგრამ მართლაც ეფექტური ხერხია საბოლოოდ ნაგვისგან გათავისუფლებისთვის.

 

წყარო: Inhabitat.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველოტექნოლოგიები

სტუ-ში მედიატექნოლოგიების ახალი ლაბორატორია გაიხსნა

საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის საინჟინრო-ეკონომიკის, მედიატექნოლოგიებისა და სოციალურ მეცნიერებათა ფაკულტეტზე  მედიატექნოლოგიების ლაბორატორია და სტუდენტური ტელევიზია გაიხსნა.

განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ინფორმაციით, ლაბორატორიის ფარგლებში სტუდენტებს, პროფესორ-მასწავლებლებს და ყველა დაინტერესებულ პირს სასწავლო პროცესის პრაქტიკული კომპონენტის გაძლიერებასთან ერთად, საშუალება ეძლევათ შექმნან მედიაბაზრისთვის (და არამარტო) დიდი მოთხოვნის მქონე პროდუქტები.

მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ ლაბორატორიაში დამონტაჟებულია მსოფლიო დონის 3დ სტერეოსკოპული აგრეგატი (Rig), რომელიც ინჟინერ-გამომგონებელმა ზაზა ლომიძემ, რუსთაველის ფონდის მირ დაფინანსებული პროექტის ფარგლებში შექმნა.

 

წყარო: http://mes.gov.ge

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლებატექნოლოგიები

დისტანციური განათლების სისტემა და მისი უპირატესობები

 

დისტანციური განათლების სისტემა სწავლების ახალი, თანამედროვე ფორმაა, რომელიც მსურველებს საშუალებას აძლევს, ცოდნა სასწავლო დაწესებულებაში მისვლის გარეშე მიიღონ. დისტანციური განათლების მეშვეობით შესაძლებელია, როგორც კვალიფიკაციის ამაღლებისა და სპეციალისტების გადამზადების კურსების, ისე ცნობილი უმაღლესი სასწავლებლების სასწავლო პროგრამების დაუფლება.

განათლების ახალი დარგის განვითარება დაკავშირებულია ისეთი თანამედროვე სისტემების წინსვლასთან, როგორიცაა: ვიდეოკონფერენცკავშირი, კომპიუტერული ტექნოლოგიები, ინტერნეტი, ტელევიზორი, კავშირგაბმულობა და ა.შ. ჩამონათვალიდან დისტანციურ განათლებაში ყველაზე აქტიურად ვიდეოკონფერენცკავშირის სისტემები გამოიყენება. აღნიშნული სისტემის უპირატესობა სხვა ტექნოლოგიებთან შედარებით ის არის, რომ მისი დახმარებით უფრო მეტი და მრავალფეროვანი დამატებითი მომსახურებების შეთვაზებაა შესაძლებელი, მათ შორის: პროფესიული „ტრენინგების“ ჩატარება, საქმიანი თამაშის ორგანიზება, დისტანციური ტესტირება, გამოცდების ჩაბარება, ცოდნის ოპერატიული კონტროლი და სხვა.

 

წყარო: Harvard business review

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
სამხედროსაქართველო

მეორე ქალაქი თბილისის ქვეშ, რომელიც ნადგურდება

თბილისის ქვეშ მეორე ქალაქი არსებობს, რომლის მშენებლობა მე-20 საუკუნის 30-იანი წლებიდან დაიწყო. 1941 წელს თავდაცვის სახელმწიფო კომიტეტმა გამოსცა საიდუმლო ბრძანება, რომლის თანახმად, მთავრობის ევაკუაციის მიზნით უნდა აშენებულიყო საიდუმლო ბუნკერები, ხელმძღვანელი გახლდათ ლავრენტი ბერია. გვირაბებმა დროთა განმავლობაში სამოქალაქო თავდაცვის ფუნქცია შეიძინა. დღეისთვის, თბილისში არსებული ბუნკერების უმეტესობა განადგურებულია. საუბრობენ იმაზეც, რომ სტალინისა და ლავრენტი ბერიას ინიციატივით აშენებული გვირაბი ატომური ბომბის დარტყმასაც კი უძლებს, ადგილმდებარეობა, რასაკვირველია, ცნობილი არ არის. ქალაქის მიწისქვეშა ნაწილი ბურუსითმოცულია, შესაბამისად, ბევრი ადამიანი ცდილობს, რომ გამოიკვლიოს და ნახოს ასეთი ადგილები, მათ დიგერებს უწოდებენ. აღნიშნულ თემაზე „დოქტრინა“ ესაუბრა დიგერ ლუკა ჯაფარიძეს.

-უპირველ ყოვლისა, მოგვიყევით თქვენ შესახებ, რამდენი ხანია, რაც მიწისქვეშა ნაწილს იკვლევთ? რა არის მიზანი?

-მოღვაწეობა დაახლოებით 4 წლის წინ დავიწყეთ.  დაგვაკავშირა ერთ-ერთმა ინტერნეტფორუმმა. ჩვენი ჯგუფი ამჟამად ოთხი ადამიანისგან შედგება და ჯერჯერობით არ ვფიქრობთ ჯგუფის გაფართოებაზე. შეძლებისდაგვარად, ვცდილობთ, საქართველოს საზღვრებსაც გავცდეთ და გამოვიკვლიოთ სხვა ქვეყნების მიწისქვეშა ადგილები. მაგალითისთვის, ბოლოს სომხეთში ვიყავით, ერევნის დაუსრულებელ მეტროსადგურ ,,აჯაპნიაკს” ვესტუმრეთ და გადასარბენი გვირაბები გამოვიკვლიეთ.

-როგორც ვიცით, მეოცე საუკუნის 30-ანი წლებიდან დაიწყო გვირაბების მშენებლობა. რა დანიშნულება ჰქონდა მათ? ცნობილია, რომ იყენებდნენ სამოქალაქო თავდაცვისათვის, საჰაერო დაბომბვისგან თავდასაცავად და ა.შ. დღეს თუ აქვს შენარჩუნებული აღნიშნული ფუნქცია?

-ჩვენი მონაცემებით, თბილისში პირველი თავშესაფარი აშენდა 1932 წელს. იგი არის ერთ-ერთი სკოლის ქვეშ, თუმცა იმის პირობები, რომ იქ თავი შეაფარონ, არ არის. ასევე გვაქვს ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ თბილისში დაახლოებით 480 თავშესაფარია და მხოლოდ ორია მზად, რომ მიიღოს მოსახლეობის ნაწილი ომიანობის პერიოდში. თავშესაფრების უმეტესი ნაწილი განადგურდა ან საწყობებად იქცა.

-ვიცით, რომ ობიექტების მდებარეობა არ ხმაურდება, თუმცა რამდენიმე ადგილი ცნობილია საზოგადოებისთვის. გვიამბეთ მათ შესახებ.

-მაგალითად, რუსთაველის მეტროს გვერდით არსებული თავშესაფარი, რომელიც არის ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ადგილი თბილისში. როგორც წესი, სწორედ აქედან იწყებენ „საქმიანობას“ ახალგაზრდა დიგერები. ყველაზე საინტერესოა ის, რომ ობიექტი არის დერეფნული სისტემის და არ აქვს ბევრი ოთახი. თავშესაფარს წლების მანძილზე ძარცვავდნენ, რაღაც ნაწილი მოსახლეობამ მიისაკუთრა და სათავსოებად გადააკეთეს.

-რომელმა ობიექტმა მოახდინა თქვენზე შთაბეჭდილება და რატომ? რომელ ექსპედიციას გამოარჩევდით?

-რთულია, ასე გამოარჩიო რომელიმე ობიექტი, რადგან, როდესაც აღმოაჩენ რომელიმე თავშესაფარს და იწყებ მის კვლევას, ყოველთვის რაღაც განსხვავებული გხვდება, თუმცა, ჩემი სუბიექტური აზრით, ერთადერთი ობიექტი, რომელიც ყველა სხვა დანარჩენისგან განსხვავდება კონსტრუქციით, ოთახების რაოდენობითა და ფუნქციით, არის მარჯვენა სანაპიროზე არსებული თავშესაფარი. იგი კლდეშია გაყვანილი. 100-მდე ოთახია, მისი მთავარი ფუნქცია კი იყო საომარი ვითარებების დროს მაღალჩინოსნების შეფარება. აღჭურვილი იყო საიდუმლო მასალების ოთახით და შესვლისას გაიცემოდა საშვები, სადაც პირდაპირ იყო აღნიშნული თუ რომელი ოთახების ნახვა შეეძლო ამა თუ იმ პიროვნებას.

სადგური ,,სახელმწიფო უნივერსიტეტი”, რომლის მშენებლობა დაიწყო 1986 წელს, თუმცა საბჭოთა კავშირის დაშლის გამო სამუშაოები ვერ გაგრძელდა.

-საინტერესოა, რა სარგებლობის მომტანი შეიძლება იყოს ეს სფერო საზოგადოებისთვის?

-ამ სფეროს შეუძლია დიდი სარგებლობის მოტანა როგორც სახელმწიფოსთვის, ასევე საზოგადოებისთვის. ბევრ ქვეყანაში (მაგალითად, რუსეთში, სადაც ძალიან განვითარებულია დიგერობა) არაერთი დიგერი აიყვანეს უშიშროების სამსახურებმა თავიანთ დაქვემდებარებაში და მათ იყენებენ ანტიტერორისტული ოპერაციების დროს. ასევე, ამ სფეროს შეუძლია შესთავაზოს ტურისტებს ურბანული ტურიზმი, რომელიც ევროპის არაერთ ქვეყანაშია განვითარებული. შესაძლებელია ობიექტების გადაკეთება მუზეუმებად, სასტუმროებად, კაზინოებად და ისეთ ადგილებად, საიდანაც სახელმწიფოს გარკვეული შემოსავალი ექნება, ხოლო საზოგადოების ნაწილი ისარგებლებს ამა თუ იმ ობიექტის განახლებული ფუნქციით.

-როგორ აგნებთ მსგავს ობიექტებს?

-ცოტა რთულია ამის ახსნა. როდესაც ამ სფეროში ახალი ხარ და ეცნობი კონსტრუქციებს, მაშინ ძნელია, მიაგნო რამეს, მაგრამ პრაქტიკაში მოდის ყველაფერი. საკმარისია იცოდე, რა დამახასიათებელი ნიშნები აქვს მიწისქვეშა ობიექტს, რა აკავშირებს მას მიწისზედა სამყაროსთან, როგორ შენობებს უკეთებდნენ მიწისქვეშა თავშესაფრებს და ამის მიხედვით მიაგნებთ ობიექტებს.

-გვესაუბრეთ საფრთხეების შესახებ.

-საფრთხე ძალიან ბევრია. შესაძლებელია მავნე ნივთიერება შეისუნთქო ან კიბემ ვერ გაგიძლოს და ა.შ. ბევრჯერ მქონია შემთხვევა ასბესტთან შეხების, ვერცხლისწყალსაც გადავურჩით რამდენჯერმე, კიბეც ჩაგვტყდომია, მაგრამ ეს ყველაფერი არ გვიშლის ხელს ჩვენს საქმიანობაში.

-საუბრობენ იმაზეც, რომ მიწისქვეშა ობიექტების დიდი ნაწილი ნადგურდება. რატომ? თუ მიმართეთ ვინმეს დასახმარებლად და, ზოგადად, რა გამოსავალს ხედავთ აღნიშნული რთული სიტუაციიდან?

-ნადგურდება იმიტომ, რომ არის უყურადღებოდ. როდესაც ხალხს უჭირდა, ასეთი ობიექტებიდან წამოიღეს რადიოგადამცემები და სხვა ელექტრომოწყობილობები. როდესაც ასეთი ფასეული ნივთები აღარ დარჩა, შემდეგ გადავიდნენ ჯართის ჩაბარებაზე, ხსნიდნენ ჰერმეტულ კარებს და თითქმის ყველაფერს, რაც მეტალის იყო. დასახმარებლად არავისთვის მიგვიმართავს, რადგან უარი გვითხრეს,ერთ-ერთ ობიექტზე გაგვეხსნა მუზეუმი და, შესაბამისად, ყველა იმედი გაგვიქრა. გამოსავალი არის ის, რომ ეს ადგილები განახლდეს სხვა ფუნქციით. ცალსახაა, რომ უმეტესობა ვეღარ აღდგება იმ პირვანდელი სახით და რეალურად იმ ფუნქციასაც ვერ შეასრულებს, რადგან ეს ობიექტები გათვლილი იყო იმ წლების გასანადგურებელი მოწყობილობების განვითარების დონეზე.

-სამომავლოდ რას გეგმავთ, როგორ განვითარდებით ამ მიმართულებით?

კონკრეტული გეგმა არ გვაქვს ამ ეტაპზე. ძალიან გვინდა, რომ გადავაკეთოთ ერთ-ერთი ობიექტი მუზეუმად, სადაც იქნება ისტორიები სხვადასხვა ობიექტზე, სურათები და ა.შ.

-არსებობს არაერთი ლეგენდა, რომელიმეზე მოგვიყევით.

-ლეგენდებს რაც შეეხება, ყველაზე პოპულარულია ე.წ თბილისის პენტაგრამა, რომელიც ხუთ სხვადასხვა სახლს აკავშირებს ერთმანეთთან, შესაბამისად, ისახება პენტაგრამა. ასევე არსებობს ლეგენდები იმის შესახებ, რომ ერთი ქალაქიდან მეორეში გადის გვირაბი და ა.შ. ზოგადად, ამ ყველაფერს არასერიოზულად აღვიქვამთ ჩვენ და არც ვინტერესდებით მსგავსი ლეგენდებით.

-რა რჩევებს მისცემდით მათ, ვისაც აინტერესებს მიწისქვეშა ქალაქი.

-ვისაც აინტერესებს მიწისქვეშა სამყარო, ვურჩევდი, რომ თავდაპირველად ადვილი ობიექტებით დაიწყონ, ეს მათ გამოცდილებას შესძენს. გაერკვნენ, როგორ გამოიყურება ასბესტი, ვერცხლისწყალი და მსგავსი საშიში მასალები, რომლებიც ხშირად გვხვდება მიწისქვეშა ობიექტებში. რაც ყველაზე მთავარია, ობიექტურად შეაფასონ საკუთარი ფიზიკური შესაძლებლობები, აღჭურვილობა და ობიექტის სირთულე.

 

მასალა მოამზადა: ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ტექნოლოგიები

5 საუკეთესო სმარტფონი

 

ბევრი საუბარი არ სჭირდება იმას, რომ 21–ე საუკუნე მართლაც რომ ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების საუკუნეა, ყოველდღიურად რაღაც ახალი იქმნება და ტექნოლოგია წინ მიიწევს, გასაკვირი არ არის, რომ სმარტფონებმა მოიცვა მთელი მსოფლიო, რადგან კომფორტული და მრავალფუნქციურია.

ჩვენ ვეცდებით შემოგთავაზოთ 5 საუკეთესო სმარტფონი, რომლებიც დღემდე გამოუშვიათ:

  1. “iPhone 7 “ – ამჟამად მსოფლიოში ყველაზე დიდი მოთხოვნის მქონე მოდელი, რომელიც მართლაც გამორჩეულია თავისი დიზაინითა და მონაცემებით.
  2. “iPhone 7 plus” – დიდი რეზოლუციის მქონე სმარტფონია, რომელიც ,,Apple–ის” ერთ–ერთი საურეთესო გამოშვებაა
  3. “Samsung Galaxy S7” – 5,5-დიუმიანი ეკრანითა და გამძლე ბატარეით ჯობნის მის კონკურენტებს და ასევე ძალიან პოპულარულია.
  4. “LG G5” – ერთ–ერთი ყველაზე მძლავრი სმარტფონი, რომელიც გამოირჩევა უმაღლესი ხარისხის კამერითა და დაბალი ფასით.
  5. “Blackberry Priv” – ეს არის სმარტფონი, რომელიც ანდროიდის სისტემაზე მუშაობს და არის სხვა ანდროიდების მსგავსი. როგორც ვიცით “Blackberry”– სმარტფონებს არ უშვებდა, თუმცა ეს გამოშვება საკმაოდ დიდი წინსვლის საწინდარი აღმოჩნდა კომპანიისთვის.

 

 

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯიჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ტექნოლოგიები

,,Facebook-ის” მომხმარებელთა რაოდენობა დღითიდღე იმატებს

 

„Facebook-ის“ მომხმარებელთა რაოდენობა საგრძნობლად იზრდება ყოველდღიურად 1,65 მილიარდი ადამიანია ოფიციალურად მისი მომხმარებელი, რაც 15%-ით მეტია გასულ წელთან  შედარებით. კომპანიის მონაცემებით, 2016 წელს მომხმარებელთა რაოდენობა 1,44 მილიარდს შეადგენდა.

„Facebook-ის“ მომხმარებელთა რაოდენობა 3 მილიონით გაიზარდა აშშ-სა  და კანადაში, 60 მილიონით კი მსოფლიოს დანარჩენი ქვეყნებში. მომხმარებლთა უმეტესობა ,,Facebook–ს” მობილური ტელეფონის საშუალებით იყენებს.

მარკ ცუკერბერგის ინფორმაციით, 2016 წლის მონაცემებით, „Facebook-ზე“, ,,Instagram -სა” და ,,Messenger -ში” მომხმარებელი დღეში საშუალოდ 50 წუთს ატარებს.

მისივე თქმით, გასულ წლებთან შედარებით ეს მონაცემიც გაიზარდა, რადგან 2015 წელს საშუალოდ 40 წუთი იყო მაჩვენებელი.

 

 

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

ქართველების გამოგონება, რომელიც ჟესტების ენას ტექსტურ ფორმატში გარდაქმნის

  ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის ბიზნესის სკოლამ მაისის თვეში აბიტურიენტებისთვის ჩაატარა ბიზნესიდეების სასტიპენდიო კონკურსი –  ,,Abitour-ი“, რომელშიც დამამთავრებელი კლასის მოსწავლეებით დაკომპლექტებული ჯგუფები ერთმანეთს შეეჯიბრნენ საკუთარი ინოვაციური ბიზნესიდეების წარმოჩენაში. ერთ-ერთი ასეთი გახლავთ მოწყობილობა, რომელიც სმენადაქვეითებულ ადამიანებს დაეხმარება კომუნიკაციაში, ჩვენ იდეის ერთ-ერთ ავტორს  – მარიამ ჭარხალაშვილს გავესაუბრეთ.

      ,,MCE box-ი” (“Make communication easy”) არის ახალგაზრდა ქართველი გოგონების სტარტაპიდეა, რომლის მიზანია სმენადაქვეითებულ ადამიანებს დაეხმაროს საზოგადოებასთან აქტიური კომუნიკაციის მიღწევაში. პროექტის ავტორები არიან მარიამ ჭარხალაშვილი, სოფო პეტრიაშვილი და  ნინი შავდია, სამივე მათგანმა წელს დაამთავრა სკოლა და გადაწყვიტა მონაწილეობა მიეღო ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის ბიზნეს იდეების სასტიპენდიო კონკურსში, უშუალოდ მათი ერთ გუნდში გაერთიანება კი, თვითონ პროექტის ფარგლებში მოხდა.

ინოვაციური მოწყობილობა  იმუშავებს შემდეგი პრინციპით: ჟესტური ენით მოსაუბრე ადამიანი დადგება ეკრანის წინ და იმეტყველებს ჟესტების ენით, მისი მოძრაობა კი ეკრანის მეორე მხარეს აისახება ტექსტური სახით, მეორე მხრივ კი, მოწყობილობას ექნება ,,Google Voice Search-იც“, და შესაძლებელი იქნება ეკრანზე ჟესტების ენით გამოისახოს ვერბალურად ნათქვამი ტექსტი, რაც სმენადაქვეითებული ადამიანისთვის გასაგებს გახდის სხვა პირისნ საუბარს.

მოწყობილობა, მარიამის თქმით, ძირითადად, საზოგადოებრივი დაწესებულებებისთვისაა განკუთვნილი, ,,ჩვენი მოწყობილობა, რომელიც შეიძლება დაიდგას სხვადასხვა დაწესებულებაში, კომპანიაში, ბანკსა თუ კვების ობიექტში და გაამარტივებს კომუნიკაციას სმენადაქვეითებულ ადამიანებსა და ამ დაწესებულების თანამშრომლებს შორის“აღნიშნავს ის.

გოგონებს სმენადაქვეითებულთა პრობლემებზე ადრეც უფიქრიათ, ,,Abitour-მა“ კი შესაძლებლობა მისცათ ფართო საზოგადოებისთვის წარედგინათ საკუთარი ნაფიქრი და დადებითი გამოხმაურებაც მოეპოვებინათ, მით უმეტეს რომ მათ მოწყობილობას არ აქვს უცხორი ანალოგი. რაც შეეხება პროტოტიპს, მისი შექმნა გარკვეულ ფინანსებთან არის დაკავშირებული და ამ ეტაპზეც გოგონებს დატვირთული სასწავლო პროცესიდან გამომდინარე ნაკლები დრო რჩებათ მისთვის, მაგრამ სამომავლოდ აუცილებელად გეგმავენ განავითარონ იდეა და მოიძიონ საჭირო რესურსები.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაგანათლებასაქართველო

,,ინგლისური ყველასათვის” – სტუდენტი გოგონას პროექტი ინგლისურის შემსწავლელთათვის

 სულ რამდენიმე თვეა, რაც შეიქმნა  ვიდეოგაკვეთილების სერია ,,ინგლისური ყველასათვის“, რომლის ავტორიც თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ინგლისური ფილოლოგიის მეოთხე კურსის სტუდენტი თაკო ბაქრაძეა. თაკომ წამოწყება უკვე ონლაინპლატფორმადაც აქცია და სულ მცირე პერიოდში შეძლო ხალხის ყურადღების ცენტრში მოხვედრილიყო. პროექტის შესახებ თაკოს გავესაუბრეთ.

ობიექტური მიზეზების გამო, საქართველოში მასწავლებლის პროფესია ჯერაც არ მიიჩნევა პრესტიჟულად და ახალგაზრდა თაობა, როგორც წესი, განსხვავებულ პროფესიულ ხაზს არჩევს ხოლმე. თუმცა, არსებობენ ისეთი გამონაკლისები, როგორიცაა თაკო ბაქრაძე, რომელმაც გადაწყვიტა საკუთარი ცხოვრება სწორედ პედაგოგიური საქმიანობისთვის დაეკავშირებინა და რამდენიმე თვის წინ შექმნა ონლაინპლატფორმა ,,ინგლისური ყველასათვის“, სადაც სრულიად უსასყიდლოდ შეგიძლიათ გაეცნოთ ინგლისური ენის სასწავლო ვიდეოგაკვეთილებს.

სტუდენტობა ის პერიოდია, როცა საკმაოდ რთულია ფიქრი სამომავლო გეგმებზე, ხშირად ჩნდება უკმაყოფილების გრძნობაც გარესამყაროსადმი, რომელიც ერთი შეხედვით, თითქოს არ იძლევა პიროვნული თუ პროფესიული ზრდის საშუალებას, რაზედაც თაკო გულღიად გვესაუბრა – ,,ადამიანებს ზოგადად გვახასიათებს წუწუნი, ამ მხრივ არც ჩვენი თაობაა გამონაკლისი, ხშირად მსმენია, რომ უნივერსიტეტი ან სახელმწიფო არ გვიქმნის სათანადო გარემოს განვითარებისთვის. სინამდვილეში კი, როცა სტუდენტი ხარ, უკვე გაქვს ყველა პირობა ამისთვის, თუნდაც იქიდან გამომდინარე, რომ უამრავ რესურსზე მიგიწვდება ხელი, ვგულისხმობ, წიგნებს, ლექტორების ცოდნასა და გამოცდილებას. შესაბამისად, მიმაჩნია, რომ თუ ადამიანს განვითარება სურს, საკუთარ თავზე უნდა იმუშაოს და ყველაფერი გამოუვა. უნივერსიტეტის დადანაშაულება ადვილია, თვითდისციპლინა და ცხოვრების უკეთესობისკენ შეცვლა კი რთული“.

,,ინგლისური ყველასათვის” აერთიანებს სხვადასხვა გრამატიკულ ვიდეოგაკვეთილს, რომელიც გათვლილია ნებისმიერი მსურველისთვის, ვისაც ამ საკითხების გამეორება ან სწავლა სურს. ამასთანავე, აქვე შესაძლებელია გაეცნოთ სახალისო ვიდეოებს ზოგადი სასაუბრო ინგლისურისთვის საჭირო ინფორმაციით, იქნება ეს  იდიომები თუ ფრაზული ზმნები. იმისთვის, რომ მაყურებელს სწავლის პროცესს გაუადვილდეს ვიდეოებს დართული აქვს ტექსტებიც.

პლატფორმის ერთ-ერთი უპირატესობა იმაში მდგომარეობს, რომ თაკო, რომელიც ჯერჯერობით მარტო ართმევს თავს ამ ამოცანას, ითვალისწინებს მსმენელების თხოვნებსაც და ნებისმიერ მსურველს შეუძლია შესთავაზოს მას თავისთვის სასურველი გაკვეთილის თემა, ,,ძალიან კარგი შეგრძნებაა, როცა ადამიანს რამეს უხსნი და იგებს, როცა რამეში ეხმარები, როცა შენს გამოცდილებას უზიარებ და იცი, რომ ეს მის ცხოვრებაზე დადებითად აისახება. ჩემთვის ასწავლო სხვას, ნიშნავს გახადო მისი და საკუთარი ცხოვრება უკეთესი,“ – აღნიშნავს თაკო.

რაც შეეხება პროექტის შექმნის იდეას, თაკოს ოჯახთან ერთად  გაუჩნდა სურვილი, მსგავსი რამ განეხორციელებინა, თუმცა ეს ყველაფერი გარკვეულ ფინანსებთანაც არის დაკავშირებული და როგორც თაკო აღნიშნავს, რომ არა ოჯახის, კერძოდ კი ძმის – გიორგი ბაქრაძის დახმარება პლატფორმა დღეს ვერ იარსებებდა, რადგან მან სწორედ მისი დახმარებით შეძლო გადაღებებისთვის საჭირო აპარატურის შეძენა, მოგვიანებით კი ვებგვერდის შექმნაც.

სამომავლოდ თაკო გეგმავს კიდევ ერთ საინტერესო პროექტს, რომელიც ძირითადად აბიტურიენტებზე იქნება გათვლილი, ამასთანავე, გარკვეული პერიოდის შემდეგ, როცა გრამატიკული საკითხები ამოიწურება, პლატფორმა თემატურად უფრო მრავალფეროვანი გახდება და საზოგადოებისთვის აქტუალურ თემებსაც შეეხება.

დაინტერესებულ მკითხველს ვთავაზობთ სასწავლო გვერდის მისამართს:

Facebook: https://www.facebook.com/inglisuri.yvelasatvis/

Page:  http://abz.ge/eng/

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
კომუნიკაციამსოფლიო

ჩინეთი „YouTube–ს“ ბლოკავს

 

სოციალური ქსელი ჩინეთისთვის საკმაოდ მნიშვნელოვანია და ყველა იქ მცხოვრებს აქვს მასზე წვდომა. მაგრამ ასევე ცნობილია, რომ მსოფლიოში ყველაზე მკაცრად კონტროლდება მათი სოციალური ცხოვრება.

სახელმწიფომ აკრძალა უცხოური საიტების მოხმარება. წინა კვირას მათ დაბლოკეს „YouTube“, რადგან იქ გამოქვეყნებული იყო თუ როგორ უსწორდებოდნენ პოლიციელები ტიბეტელ ბერს. სახელმწოფომ ასევე განაცხადა, რომ ისინი იზრუნებენ გამომქვეყნებლის გასამართლებაზე თუ საიტზე არ იქნება მათთვის სასურველი ვიდეორგოლები.

დღემდე ინტერნეტი ჩინეთის ყველაზე საჭირო ინფორმაციის წყაროა, რა თქმა უნდა, ყველა ვებგვერდს ვერ დაბლოკავენ, რადგან რამდენიც არ უნდა დაბლოკონ ორი იმდენი ჩნდება ყოველ დღე.

ზოგ ადამიანს მოსწონს ის, რომ რასაც უნდათ იმას აქვეყნებენ და წერენ, მაგრამ არსებობენ ისეთებიც, რომლებსაც არ სიამოვნებთ ისეთი ვიდეოებისა თუ სტატიების ნახვა, რომლებიც მათთვის მიუღებელია.

 

წყარო: Hbr.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 70 71 72 73 74 88
Page 72 of 88