close

ტექნოლოგიები

ვიდეოსაქართველოტრანსპორტი

მეტროსადგურები შშმ პირებზე ადაპტირდება – რეალობა თუ პიარი?

არაადაპტირებული გარემო შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირებს უზღუდავს თავისუფალ გადაადგილებას. საზოგადოებისგან იზოლირებულნი, როგორც წესი, ვერ ახერხებენ თავიანთი თავის რეალიზებას. ერთ-ერთი უმწვავეს პრობლემად რჩება მათზე მორგებული ინფრასტრუქტურის არარსებობა.

ვისაც თბილისში არსებული ხიდებით გისარგებლიათ, დამერწმუნებით, რომ იქ ეტლით გადაადგილება არათუ დამოუკიდებლად, არამედ რამდენიმე პირის დახმარებითაც კი რთულია. აღსანიშნავია, რომ ბოლო დროს საქართველოში ამ მიმართულებით არაერთი ცვლილება შეინიშნება, მაგალითად, იანვრიდან დედაქალაქში მოძრაობს ახალი ავტობუსები, რომლებიც სპეციალური პანდუსებითაა აღჭურვილი და სრულადაა ადაპტირებული შშმ პირებისთვის, სალონში მათთვის განკუთვნილი სივრცეებია გამოყოფილი.

როგორც ცნობილია, 2017 წლის ბოლომდე თბილისში 10-მდე მეტროსადგური შშმ პირებზე ადაპტირდება. ეტლით მოსარგებლე ესკალატორზე გადაადგილებას შეძლებს სპეციალური რკინის კონსტრუქციით. პროექტი ორ ეტაპად განხორციელდება, უპირველ ყოვლისა, აღნიშნული კონსტრუქციები დამონტაჟდება ისეთ მეტროსადგურებში, სადაც მგზავრს კიბის გარეშეც შეუძლია ესკალატორთან მისვლა. ხოლო მეორე ეტაპისთვის დამონტაჟდება მოწყობილობა, რომელიც პირს ესკალატორამდეც მიიყვანს.

,,ვმუშაობთ პროექტის დეტალებზე, ერთ-ერთმა არასამთავრობო ორგანიზაციამ შემოგვთავაზა ეს პროექტი, რასაკვირველია, ამ ეტაპზე რთულია საუბარი, რადგან პერიოდულად სხვადასხვა დეტალი იჩენს თავს. ჩვენ გვინდა, ყველა მეტროსადგური ადაპტირდეს, თუმცა საწყის ეტაპზე 10-მდე სადგურს მოვიცავთ,” – აცხადებენ ტრასპორტის საქალაქო სამსახურში.

,,რასაკვირველია, სასიხარულოა ეს ამბავი, თუმცა, უპირველეს ყოვლისა, ტროტუარები უნდა მოეწყოს, მეტრომდე ხომ უნდა მივიდეთ? ევროპის ყველა ქვეყანაში როგორც ფეხით მოსიარულეს, ისე ეტლით მოსარგებლეს არ ექმნება პრობლემა გადაადგილებისთვის. გულდასაწყვეტია, რომ პანდუსის გაკეთებით ქულებს იწერენ, ეს ყველაფერი რეალურად არ არის გამიზნული შშმ პირების ჯანსაღი გარემოს შესაქმნელად. შეზღუდული შესაძლებლობა კი არა, არაადაპტირებული გარემო გვაფერხებს. მე ვმუშაობ, მაგრამ ბევრის შრომითი უფლება ირღვევა. დამსაქმებელი, როგორც წესი, უარს ამბობს შშმ პირის მიღებაზე, რადგან არ არის გარემო ისე მოწყობილი, რომ ეტლით მოსარგებლე დამოუკიდებლად გადაადგილდეს. ბუნებრივია, ყოველდღე ვერ მიხვალ იმ ადგილას, სადაც დახმარება დაგჭირდება, ეს ხომ ადამიანის თვითშეფასებაზეც მოქმედებს, სწორედ ამიტომაა, რომ შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირებს აქვთ სოციალიზაციის პრობლემა, ვერ ინტეგრირდებიან გარემოში” – აღნიშნავს მოცეკვავე და ხელოვანი, შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირი, თემო არაბიძე.

„შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა სოციალური დაცვის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად:

  • სახელმწიფო ორგანოები, საწარმოები, დაწესებულებები და ორგანიზაციები შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირებს უქმნიან პირობებს საცხოვრებელი, საზოგადოებრივი და საწარმოო შენობებით, ტრანსპორტითა და სატრანსპორტო კომუნიკაციებით, კავშირგაბმულობისა და ინფორმაციის საშუალებებით სარგებლობისათვის, თავისუფალი ორიენტაციისა და გადაადგილებისათვის (მუხლი 7);
  • სახელმწიფო მიერ უზრუნველყოფილ უნდა იქნას შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა სამედიცინო, პროფესიული და სოციალური რეაბილიტაცია (მუხლები 13–16);
  • შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირებს სახელმწიფო უქმნის აუცილებელ პირობებს განათლებისა და პროფესიული მომზადებისათვის (მუხლები 17–20)

როგორც ხედავთ, კანონი ირღვევა, სახელმწიფო ვერ უზრუნველყოფს ისეთი სოციალური გარემოს შექმნას, რომელშიც შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირები სხვა ადამიანების მსგავსად საზოგადოების აქტიური წევრები გახდებიან.

 

იხილეთ ვიდეო – როგორ არის ტოკიოს მეტრო შშმ პირებზე ადაპტირებული:

 

მასალა მოამზადა:  ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ბიზნესიმანქანათმშენებლობა

“Toyota” აღარ მიიჩნევა ყველაზე მაღალი მოთხოვნის მქონე ავტოკომპანიად

იაპონური ავტომწარმოებელი კომპანია ბოლო 5 წლის განმავლობაში პირველად ფინანსურ პრობლემებს შეეჯახა.

კომპანიის თქმით, მარტში უფრო მეტი მანქანა გაყიდა, ვიდრე წინა თვეებში, თუმცა მაღალმა გადასახადებმა და ვალუტის მერყეობამ შედეგი მოიტანა. ყველაფერთან ერთად ,,ტოიოტას” გაყიდვებს დიდი პრობლემები აქვს აშშ-შიც, რომელიც კომპანიის ყველაზე დიდ პარტნიორად მიიჩნევა.

,,ბიბისის” ინფორმაციით, ,,ტოიოტასმოგებამ,  საერთო ჯამში, 16.1 მილიარდი დოლარი შეადგინა, რაც 21%-ით ნაკლებია წინა პერიოდის მაჩვენებლზე.

ექსპერტების თქმით, მოსალოდნელია, რომ ,,ტოიოტას” მოგება  მომავალ წელს უფრო შემცირდეს, რაც იაპონური ვალუტის გამყარებას უკავშირდება.

აღსანიშნავია, რომ წინა წლებთან შედარებით, ,,ტოიოტა” აღარ მიიჩნევა ყველაზე მაღალმოთხოვნად კომპანიად. ეს სტატუსი მან გერმანულ ,,ფოლკსვაგენს” დაუთმო.

2016 წელს ,,ტოიოტამ” 10.25 მილიონი მანქანა გაყიდა.

 

წყარო: Entrepreneur.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა

 

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

,,Vrex Immersive-ი” – ქართული სტარტაპი მოგზაურობას ვირტუალური რეალობით დაგაგეგმინებთ

 ერთ-ერთი წარმატებული სტარტაპი – ,,Vrex Immersive-ი“  – ქართველი ახალგაზრდების წამოწყებაა, ეს ტურიზმის სფეროში კიდევ ერთი წინ გადადგმული ნაბიჯია და ნებისმიერ მსურველს შესაძლებლობას აძლევს ვირტუალური რეალობის მეშვეობით დაგეგმოს მოგზაურობა. სტარტაპის შესახებ მისი ერთ-ერთი ფუძემდებელი – ნიკოლოზ გოგოჭური გაგვესაუბრა.

„Vrex Immersive-ს“ ოთხი დამფუძნებელი ჰყავს – ნიკოლოზ გოგოჭური, ლევან დანელია, ნიკა როსტომაშვილი და ლადო ლებანიძე, რომლებსაც სტარტაპში გაერთიანების იდეა 2014 წელს გაუჩნდათ, თუმცა, იქამდეც რამდენიმე წარმატებულ პროექტშიც მიიღეს ერთად მონაწილეობა. მათი ამჟამინდელი გუნდი ექვსი წევრისგან შედგება, მაგრამ ძირითად ბირთვს სხვადასხვა პროექტზე, საჭიროების და მიხედვით, ახალი წევრები ემატება.

თავიდანვე, მეგობრების იდეა მდგომარეობდა ზოგადად, ბიზნესის სხვადასხვა მიმართულებისთვის ვირტუალური რეალობის შექმნაში, ,,ვირტუალური რეალობა, როგორც წესი,  აღქმულია ხოლმე, როგორც გართობის საშუალება (თამაშები, კლიპები, გასართობი აპლიკაციები). ჩვენი ხედვით კი, მისი მეშვეობით  ბიზნესის გაძლიერებაა შესაძლებელი. ამიტომაც, დავიწყეთ განათლების, არქიტექტურის, რეკლამის, კულტურული მემკვიდრეობისა და სხვა სფეროებისთვის ვირტუალური რეალობა შეგვექმნა, შეკვეთებს კი, ძირითადად უცხოეთიდან ვიღებდით და ამგვარად ვაგროვებდით ცოდნას,“ – აღნიშნავს ნიკოლოზი.

სტარტაპმა 2016 წელს გაიარა აქსელერაცია მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე პრესტიჟულ სტარტაპაქსელერატორში – ,,Startupbootcamp-ში“, რომელიც სამთვიანი სასწავლო პროგრამაა სტამბოლში და მასში მსოფლიოს მასშტაბით 850-ზე მეტი სტარტაპი იღებდა მონაწილეობას,  ,,Vrex Immersive-ი“ ათ საუკეთესო სტარტაპს შორის მოხვდა. მათ ასევე გაიმარჯვეს ,,სტარტაპ საქართველოს“ შესარჩევ ეტაპზეც და გაიარეს აქსელერაცია ამერიკელ მენტორებთან ,,Silicon Valley-დან“.

თანამედროვე სამყაროში ვირტუალური რეალობა ტრენდული გახდა და მსგავს ექსპერიმენტებს ბევრი სტარტაპი თუ კორპორაცია აკეთებს, მაგრამ ქართველების ეს ექსპერიმენტი, როგორც ნიკოლოზი აღნიშნავს, განსხვავდება მათგან საკუთარი მიზნებიდან გამომდინარე – ,,არსებობს პროდუქტები, რომლებიც კონცეპტუალურად ახლოსაა ჩვენთან, თუმცა ჩვენ უნიკალურები ვართ განსხვავებული ბიზნესმოდელით, პლატფორმის ფუნქციებითა და იმით, რომ მაქსიმალურად ფოკუსირებულები ვართ ტურიზმისა და მოგზაურობის ინდუსტრიაზე, ვაძლიერებთ მას ვირტუალური რეალობით“.

აღნიშნული პლატფორმის მეშვეობით ნებისმიერ ადამიანს შეუძლია, ვირტუალური რეალობით იმოგზაუროს სხვადასხვა ტურისტული მარშრუტით, შეისწავლოს ისინი, დაგეგმოს მოგზაურობა და შეუკვეთოს ტური პირდაპირ აპლიკაციიდან. ასევე, ტურისტულ ოპერატორებს, სააგენტოებს, სამთავრობო სტრუქტურებსა და სასტუმროებს/კურორტების ადმინისტრაციებს შეუძლიათ, ამ პლატფორმის მეშვეობით  საკუთარი სამოგზაურო პროდუქტები გახადონ უფრო პოპულარული.

ვიდეოში იხილეთ ხალხის რეაქცია ,,Vrex Immersive-ის“ აპლიკაციაზე:

ამჟამად, გუნდი აქტიურად თანამშრომლობს ტურიზმის ბაზართან, როგორც საქართველოში, ასევე უცხოეთში. საერთაშორისო ტურისტული სააგენტოები უკვე იყენებენ მათ აპლიკაციებს მარკეტინგული მიზნებისთვის. აღსანიშნავია, რომ გუნდი თანამშრომლობს სხვადასხვა სამთავრობო სტრუქტურასთანაც და ეწევა საქართველოს პოპულარიზაციას საერთაშორისო ტურისტულ გამოფენებზე.

პლატფორმის გასამრავალფეროვნებად სამომავლოდ იგეგმება  გადაღებები – საქართველოში, თურქეთში, საფრანგეთში, ამასთანავე სულ მალე ,,Vrex Immersive-ი“ ხელმისაწვდომი იქნება Androidტიპის სმარტფონებზე, აპლიკაცია ამჟამად უკვე დახურული ბეტა ტესტირების ეტაპზეა და მზადდება ფართო ბაზარზე გასასვლელად.

Android-ის მომხმარებლების შემდეგ, 2017 წლის ბოლომდე, პლატფორმა ,,Apple-ის” მოწყობილობების მომხმარებლებისთვისაც გახდება ხელმისაწვდომი.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
მსოფლიოტექნოლოგიებიტრანსპორტი

ელონ მასკმა მიწისქვეშა გზების სისტემის შესახებ საკუთარი ხედვა წარადგინა

ამერიკელმა მეწარმე ელონ მასკმა ლოს-ანჯელესის მიწისქვეშა გვირაბის ქსელის შესახებ საკუთარი ხედვა წარმოადგინა.

როგორც მასკმა TED-ის (ტექნოლოგია, გართობა და დიზაინი) კონფერენციაზე განაცხადა, ის ამერიკაში სრულიად ავტონომიურ მოგზაურობას მიმდინარე წლის ბოლომდე გეგმავს.

გარდა აღნიშნული საკითხისა,  მასკმა ისაუბრა იმაზე, თუ როგორ სურდა 50 წელში მზის ენერგიაზე მომუშავე სახურავის კრამიტი ყველა სახლში სტანდარტად ქცეულიყო. მან გააკეთა განმარტება იმის შესახებაც, თუ რატომ მიიჩნევს აუცილებელ საჭიროებად მარსზე რაკეტის გაგზავნას.

TED-ის კურატორ კრის ანდერსონთან საუბრისას Tesla-სა და Space X-ის დამფუძნებელმა განაცხადა, რომ „სულის გამანადგურებელმა“ ტრანსპორტის მოძრაობამ მას ისეთი იდეა შთააგონა, რაც გზების განტვირთვისთვის გამოსავალს წარმოადგენს.

მასკმა ვიდეო წარმოადგინა და კონფერენციის მონაწილეებს გვირაბის სისტემის მუშაობის პრინციპი გააცნო.

მანქანები ურიკის მსგავს მოწყობილობაზე ჩერდება, მიწა იხსნება და ისინი ქვემოთ ჩადის. მანქანა პლატფორმას ტოვებს და მას სხვა მანქანა ანაცვლებს, რომელიც პირიქით, ქვემოდან ზემოთ ადის.

მასკი ამტკიცებს, რომ აშშ-ის მასშტაბით „სრულიად ავტონომიური“ მგზავრობა  წლის ბოლომდე გახდება შესაძლებელი.

იხილეთ ვიდეო: http://www.bbc.com/news/technology-39741094

 

წყარო: BBC

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიტექნოლოგიები

,,Apple-ის“ კაპიტალი დღითიდღე იზრდება

 

ეფლ ინკორპორეიტედიგახდა პირველი ამერიკული კომპანია, რომლის საბაზრო კაპიტალიზაცია 800 მილიარდ დოლარიან ნიშნულს ასცდა. სულ ორი წელი გავიდა მას შემდეგ, რაც კომპანიის საბაზრო ღირებულებამ 700 მილიარდ დოლარიანი ბარიერი გადალახა.

„Iphone-ის“ მწარმოებლის აქციების ფასი მიმდინარე წელს 33 პროცენტით არის გაზრდილი. დონალდ ტრამპის პრეზიდენტად არჩევის შემდეგ კი, კომპანიის აქციების ზრდამ თითქმის 50 პროცენტს მიაღწია. ამ კომპანიაზე „სტანდარდ ენდ პურზის“ ინდექს S&P 500-ის 21.7 ტრილიონი დოლარიდან, დაახლოებით 4 პროცენტი მოდის.

,,Apple-ზე”  2012 წლის სექტემბერში ამავე ინდექსის 4.9 პროცენტი მოდიოდა, თუმცა მას შემდეგ, თავად ინდექსში შემავალი კომპანიების ჯამური კაპიტალზაცია 7 პროცენტით არის მომატებული და მასში ,,ეფლის“ წილი სწორედ ამის ფონზე შემცირდა.

ანალიტიკოსების შეფასებით, თუ ,,Apple-ის” აქციების ზრდა ამავე ტემპით გაგრძელდა, მაშინ მისი კაპიტალიზაცია ამ წლის ბოლოს ტრილიონ დოლარს მიაღწევს.

„Apple-ის“ აქციების ფასის უახლოესი სამიზნე 160 დოლარია. სამი თვის წინ ფასის სამიზნე 140 დოლარი იყო. ამჟამად თითო აქცია 153.99 დოლარად ფასობს.

კომპანიის სრული კაპიტალიზაცია 802.8 მილიარდ დოლარს შეადგენს, რაც აშშ-ის 50 შტატიდან, 45-ის ეკონომიკაზე მეტია. ამაზე მეტი ბიუჯეტი მხოლოდ ილინოისს, ფლორიდას, ნიუ იორკს, ტექსასს და კალიფორნიას აქვთ.

მილიარდერი უორენ ბაფეტი ამბობს, რომ „Apple-ის“ აქციების შეძენისკენ, ის მარტივი მიზეზი უბიძგებს, რომ ბევრი ძლიერი კონკურენტის ყოლის მიუხედავად, „Iphone-ის“ მწარმოებელს ბაზარზე ძალიან მყარი პოზიცია უკავია. ცნობისათვის, ბაფეტის საინვესტიციო კომპანია „ბერკშირ ჰეტუეი“, „Apple-ის“ 20 მილიარდი დოლარის ღირებულების აქციებს ფლობს.

 

წყარო: Inc.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიტექნოლოგიები

ინტერნეტრეკლამზე დახარჯული თანხა პირველად ასწრებს სატელევიზიო რეკლამაზე დანახარჯებს

კომპანია IAB- ახალ ანგარიშს აქვეყნებს, რომლის მიხედვით ევროპაში ინტერნეტრეკლამზე დახარჯული თანხა პირველად ასწრებს სატელევიზიო რეკლამაზე დანახარჯებს.

2016 წელს ევროპის ქვეყნებში  36,4 მილიარდი ევრო დაიხარჯა ონლაინრეკლამაზე, რაც 13%-ით მეტია 2015 წლის მაჩვენებელზე. აღნიშნული მონაცემით,  ევროპაში რეკორდი დამყარა და ინტერნეტრეკლამამ პირველად გადაუსწრო სატელევიზიო რეკლამას, რომლის ბიუჯეტმაც 33,3 მილიარდი ევრო შეადგინა.

IAB-ის ანგარიშის მიხედვით, 60,5%-ით გაიზარდა დანახარჯები მობილურ რეკლამაზე, რომელმაც 3,5 მილიარდი ევრო შეადგინა. ასევე რეკორდული მაჩვენებელი გამოვლინდა ონლაინვიდეორეკლამის მხრივ.  2015 წელთან შედარებით, 2016 წელს მასზე დანახარჯები 35,8%-ით გაიზარდა.

ინტერნეტ რეკლამაზე ყველაზე მეტი თანხა დიდ ბრიტანეთში დაიხარჯა, სადაც ბიუჯეტმა 11,8 მილიარდი დოლარი შეადგინა.

 

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
საქართველოტექნოლოგიები

iOS პროგრამირების მიმართულებით უფასო ტრენინგებზე კონკურსი დაიწყო

საქართველოს ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტო, UG Lemondo-ს ბაზაზე იწყებს ტრენინგებს iOS პროგრამირების მიმართულებით.

iOS არის ოპერაციული სისტემა, რომელიც მუშაობს კომპანია ,,Apple-სთვის”.
iOS პროგრამირება კი აღნიშნული კომპანიის პროდუქციის შექმნისთვის გამოიყენება.
დღესდღეობით მობილური მოწყობილობები ძალიან მნიშვნელოვან როლს თამაშობს ჩვენს ცხოვრებაში. შესაბამისად, ძალიან დიდია მოთხოვნა აპლიკაციების ფართო არჩევანზე.
Apple ის მობილური მოწყობილობები ბაზარზე დიდ ადგილს იკავებს შესაბამისად ამ მოწყობილობებისთვის პროგრამირება ძალიან მოთხოვნადია.
ტრენინგში მონაწილეობისათვის საჭიროა Java, Php ან რომელიმე პრგრამირებადი ენის ცოდნა.
ტრენინგის მსვლელობისას მოსწავლეები შეისწავლიან შემდეგ საკითხებს:

1) Introduction to Swift, Xcode and iOS Frameworks
2) Swift basics: variables, operations, loops, if statements, functions, optionals
3) Object oriented programming, polymorphism, inheritance
4) Auto Layout, Stack view, Scroll view, Interface development
5) ViewControllers and Segues
6) Tableview, Collectionview
7) Model, View, Controller (MVC)
8) Touches and Gestures
9) Data Persistence
10) Animations and SpriteKit
11) MapKit, Core Location, CoreMotion
12) Web services, networking, multipeer connectivity
13) Submission to Apple Store

კურსს გაუძღვება საქართველოს ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტოსა და უკრაინული ტრენინგ ცენტრის Skill Up-ის მიერ გადამზადებული ტრენერი, ლევან მამულაშვილი.

ტრენინგში მონაწილეობის მიღება შეუძლია 16 წელს ზემოთ ახალგაზრდებს.
ტრენინგის ხანგრძლივობა არის 40 საათი.
ტრენინგი დაიწყება 18 მაისიდან ყოველ სამშაბათს და ხუთშაბათს 20:00 საათზე, ხოლო შაბათს 10:00 საათზე.
აპლიკაციების მიღების ბოლო ვადაა 13 მაისი.

ტრენინის ორგანიზების ხარჯებს სრულად აფინანასებს საქართველოს ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტო.

ტრენინგში მონაწილეთა შერჩევა მოხდება აპლიკაციისა და გასაუბრებების საფუძველზე.

აპლიკაცია: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdP5DYWu4cGqZl-s2aSv0dgcu5q4ji7L1h8ZgWMOsIFpi52Ag/viewform

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ეკოლოგიამანქანათმშენებლობა

წლის ბოლომდე საქართველოში ელექტროტაქსები გამოჩნდება

 დღეს ტაქსების კომპანიებს შორის მძლავრი კონკურენციაა. ქართულ ბაზარზე ბევრი ახალი კომპანიაა. მათ შორის არის კომპანია „იბერი”, რომელიც აპრილის დასაწყისიდან შემოვიდა საქართველოში. კომპანიის წარმომადგენელი, საბა ბერიკაშვილი, „თბილისი თაიმსთან ” საუბრისას განმარტავს, რომ მათი კომპანია მომხმარებელს თანამედროვე სისტემას  სრულიად ახალ ავტომობილებს სთავაზობს.

„იბერი“ კლიენტებს სთავაზობს როგორც ეკონომ და პრემიუმ კლასის ავტომობილებით მომსახურებას, ასევე ოფციის სახით მომხმარებელს სთავაზობს პიკაპისა და ბიზნეს კლასის ავტომობილებით მომსახურებას

რამდენი ხანია რაც კომპანია „იბერი“ არის ქართულ ბაზარზე და რა მომსახურებებს სთავაზობს მომხმარებლებს?

ჩვენი კომპანია ქართულ ბაზარზე შემოვიდა პირველი აპრილიდან. კომპანია მომხმარებელს თანამედროვე  ტექნიკით აღჭურვილ ავტომობილებს სთვაზობს. გვაქვს ოთხი ტიპის მანქანა: ესენი არის ეკონომ კლასის; პიკაპის მანქანა, რომელიც გამოიყენება სხვადასხვა ტვირთის გადასატანად. ამის შემდეგ მოდის პრემიუმ კლასის მანქანა, რომელიც დახვეწილ ტიპს გულისხმობს და ბოლოს  ბიზნეს კლასის მანქანა. თითოეულს სხვადასხვა დანიშნულება აქვს, სხვადასხვა ხარისხი, მომსახურება და შესაბამისად ფასიც განსხვავებულია. მანქანები არის უახლეს მდგომარეობაში. ყველა მოდელში არის  ბარათით გადახდის აპარატები და მგზავრებს შესაძლებლობა აქვთ უკვე გადაიხადონ ბარათით.

რა რაოდენობის მანქანები არის დღეს შემოსული?

– დაახლოებით 200 ერთეულით დავიწყეთ  და მომავალში ვგეგმავთ რაოდენობის გაზრდას. ამ ეტაპზე მხოლოდ თბილისს ვემსახურებით, თუმცა შეკვეთის არსებობის შემთხვევაში რაიონებსაც მოვემსახურებით.

რამდენად კონკურენტულები ხართ ბაზარზე და როგორია „იბერის“ ფასები?

– ფასებს რაც შეეხება, ჩვენ გვაქვს ჩვენი კონკრეტული ფასები. თუმცა  ვცდილობთ ეს შესაბამისობაში იყოს ხარისხთან. თუ გვინდა, რომ კლიენტები კმაყოფილები იყვნენ და მოვემსახუროთ მაღალი კლასის, გამართული ავტომობილებით, ეს ყველაფერი ფასზეც აისახება. ძალიან ბევრი კომპანიაა, ამიტომ ძალიან ჭირს ახალი კომპანიის ნდობის მოპოვება და თავის დამკვიდრება.თუმცა ჩვენ განვსხვავდებით იმ კომპანიებისგან, რომლებიც მხოლოდ მოგებაზე  და თანხაზე ფიქრობენ და არ ზრუნავენ კლიენტის კმაყოფილებაზე. ჩვენი კომპანიის მთავარი მიზანი კლიენტის კმაყოფილება და მაღალი დონის მომსახურებაა.

ელექტროტაქსების შესახებ რომ მოგვიყვეთ, როდის გეგმავთ მათ შემოყვანას?

– ამ ეტაპზე რა მანქანებიც გვყავს , ძალიან ეკონომიური და გარემოზე“მზრუნველი“ მანქანებია. უახლოეს მომავალში, დაახლოებით ერთ თვეში დავამატებთ ახალ, იგივე ტიპის მანქანებს. ხოლო წლის ბოლომდე ჩვენ ვაპირებთ, რომ  ჩვენი ტაქსოპარკი სრულად ჩავანაცვლოთ ელექტრომანქანებით.

საქართველოს მალე ახალი ელექტრომობილები ეყოლება. ზუსტი რაოდენობა ჯერჯერობით უცნობია, თუმცა როგორც ტაქსის კომპანიის მენეჯერი განმარტავს, ეს რაოდენობა საკმარისი იქნება, რომ მოიცვას ტაქსების ბაზარი და დააკმაყოფილოს მომხმარებლის მოთხოვნები.

მარიამ ლეკიაშვილი

წყარო:  www.ttimes.ge

სრულად ნახვა
ეკოლოგიამანქანათმშენებლობა

წლის ბოლომდე საქართველოში ელექტროტაქსები გამოჩნდება

დღეს ტაქსების კომპანიებს შორის მძლავრი კონკურენციაა. ქართულ ბაზარზე ბევრი ახალი კომპანიაა. მათ შორის არის კომპანია „იბერი”, რომელიც აპრილის დასაწყისიდან შემოვიდა საქართველოში. კომპანიის წარმომადგენელი საბა ბერიკაშვილი „თბილისი თაიმსთან ” საუბრისას განმარტავს, რომ მათი კომპანია მომხმარებელს თანამედროვე სისტემას  სრულიად ახალ ავტომობილებს სთავაზობს.

„იბერი“ კლიენტებს სთავაზობს როგორც ეკონომ და პრემიუმ კლასის ავტომობილებით მომსახურებას, ასევე ოფციის სახით მომხმარებელს სთავაზობს პიკაპისა და ბიზნეს კლასის ავტომობილებით მომსახურებას

რამდენი ხანია რაც კომპანია „იბერი“ არის ქართულ ბაზარზე და რა მომსახურებებს სთავაზობს მომხმარებლებს?

ჩვენი კომპანია ქართულ ბაზარზე შემოვიდა პირველი აპრილიდან. კომპანია მომხმარებელს თანამედროვე  ტექნიკით აღჭურვილ ავტომობილებს სთვაზობს. გვაქვს ოთხი ტიპის მანქანა: ესენი არის ეკონომ კლასის; პიკაპის მანქანა, რომელიც გამოიყენება სხვადასხვა ტვირთის გადასატანად. ამის შემდეგ მოდის პრემიუმ კლასის მანქანა, რომელიც დახვეწილ ტიპს გულისხმობს და ბოლოს  ბიზნეს კლასის მანქანა. თითოეულს სხვადასხვა დანიშნულება აქვს, სხვადასხვა ხარისხი, მომსახურება და შესაბამისად ფასიც განსხვავებულია. მანქანები არის უახლეს მდგომარეობაში. ყველა მოდელში არის  ბარათით გადახდის აპარატები და მგზავრებს შესაძლებლობა აქვთ უკვე გადაიხადონ ბარათით.

რა რაოდენობის მანქანები არის დღეს შემოსული?

– დაახლოებით 200 ერთეულით დავიწყეთ  და მომავალში ვგეგმავთ რაოდენობის გაზრდას. ამ ეტაპზე მხოლოდ თბილისს ვემსახურებით, თუმცა შეკვეთის არსებობის შემთხვევაში რაიონებსაც მოვემსახურებით.

რამდენად კონკურენტულები ხართ ბაზარზე და როგორია „იბერის“ ფასები?

– ფასებს რაც შეეხება, ჩვენ გვაქვს ჩვენი კონკრეტული ფასები. თუმცა  ვცდილობთ ეს შესაბამისობაში იყოს ხარისხთან. თუ გვინდა, რომ კლიენტები კმაყოფილები იყვნენ და მოვემსახუროთ მაღალი კლასის, გამართული ავტომობილებით, ეს ყველაფერი ფასზეც აისახება. ძალიან ბევრი კომპანიაა, ამიტომ ძალიან ჭირს ახალი კომპანიის ნდობის მოპოვება და თავის დამკვიდრება.თუმცა ჩვენ განვსხვავდებით იმ კომპანიებისგან, რომლებიც მხოლოდ მოგებაზე  და თანხაზე ფიქრობენ და არ ზრუნავენ კლიენტის კმაყოფილებაზე. ჩვენი კომპანიის მთავარი მიზანი კლიენტის კმაყოფილება და მაღალი დონის მომსახურებაა.

ელექტროტაქსების შესახებ რომ მოგვიყვეთ, როდის გეგმავთ მათ შემოყვანას?

– ამ ეტაპზე რა მანქანებიც გვყავს , ძალიან ეკონომიური და გარემოზე,,მზრუნველი“ მანქანებია. უახლოეს მომავალში, დაახლოებით ერთ თვეში დავამატებთ ახალ, იგივე ტიპის მანქანებს. ხოლო წლის ბოლომდე ჩვენ ვაპირებთ, რომ  ჩვენი ტაქსოპარკი სრულად ჩავანაცვლოთ ელექტრომანქანებით.

საქართველოს მალე ახალი ელექტრომობილები ეყოლება. ზუსტი რაოდენობა ჯერჯერობით უცნობია, თუმცა როგორც ტაქსის კომპანიის მენეჯერი განმარტავს, ეს რაოდენობა საკმარისი იქნება, რომ მოიცვას ტაქსების ბაზარი და დააკმაყოფილოს მომხმარებლის მოთხოვნები.

მარიამ ლეკიაშვილი

წყარო:  www.ttimes.ge

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაცია

,,Google-ი”,,ჭკვიან” სარკეს ქმნის

 

,,ყველაზე პოპულარული ახალი ამბები, 24-საათიანი ამინდის პროგნოზი და დრო” – ამ ყველაფერს ,,Google-ის” ,,ჭკვიანისარკე გაგვაცნობს.

„Google-ის“ პროგრამული უზრუნველყოფის ინჟინერმა, მაქს ბრაუნმა ,,ჭკვიანი“ სარკე შექმნა, რომელიც ანდროიდმოწყობილობაზე მუშაობს. ეს პროტოტიპი ჯერ კიდევ გაუმჯობესების პროცესშია. ბრაუნი სარკეზე საცობების ჩვენების დამატებას გეგმავს. იდეა მდგომარეობს იმაში, რომ საჭიროებას არ წარმოადგენს ინტერფეისთან რაიმე სახით ურთიერთქმედება, რადგან ის ავტომატურად განახლდება, ასევე ყველაფერი დანარჩენისთვის სარკეს აქვს ხმით ძიების ფუნქცია.

ინტერფეისის ფერი იცვლება მხოლოდ მაშინ, თუ გარეთ მოღრუბლულია, ყველა სხვა შემთხვევაში ტექსტი მონოქრომული რჩება, რათა ყურადღების გადამტანი არ იყოს. ინტერფეისი აწყობილია „Android API-ს“ მსგავსი კოდის ბაზაზე. დამატებით, პროგრამა „Forecast-ი“ ამინდისთვის და „Associated Press-ი“ ახალი ამბებისთვის. დისპლეის სისქე რამდენიმე მილიმეტრია. ის მოთავსებულია სარკისა და კედლის კარადის კარებს შორის. ბრაუნის თქმით, ეს ყველაფერი მხოლოდ დასაწყისია და მომავალში სარკის ფუნქციებს კიდევ უფრო გააუმჯობესებს.

 

წყარო: Businessinsider.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 73 74 75 76 77 88
Page 75 of 88