მეცნიერებმა აღმოაჩინეს, თუ როგორ შეგვიძლია „ცოდნის პირდაპირ ტვინში ატვირთვა“
მეცნიერთა აზრით, ცოდნის პირდაპირ ტვინში შეტვირთვა, ისევე, როგორ ეს ხდება კლასიკური sci-fiჟანრის ფილმში – „მატრიცაში“, მოხდება ისეთი მცირე ძალისხმევით, როგორიცაა ჩაძინებაა.
მკვლევრები ამტკიცებენ, რომ შეიმუშავეს სიმულატორი, რომელსაც შეეძლება მიღებული ინფრომაციის მიწოდება პირდაპირ ტვინისთვის და ასწავლის ადამიანს უმოკლეს ვადაში ახალ უნარებს.
მათ მიაჩნიათ, რომ ეს იქნება პირველი ნაბიჯები განვითარებადი პროგრამული უზრუნველყოფისთვის, რომელიც მატრიცას სტილს რეალობად აქცევს.
Sci-fiფილმში „მატრიცა“ მთავარ გმირს, ნეოს შუძლია ისწავლოს kung fu რამდენიმე წამში მას შემდეგ, რაც ეს საბრძოლო ხელოვნება მის ტვინში აიტვირთება.
კალიფორნიაში არსებული HRL ლაბორატორიის მკვლევრებმა განაცხადეს, რომ იპოვეს სწავლის გაძლიერების გზა, რომელიც მოქმედებს გაცილებით მცირე მასშტაბებზე, ვიდრე ეს ჰოლივუდის ფილმშია მოცემული.
მათ შეისწავლეს გაწვრთნილი პილოტის ტვინში ელექტრული სიგნალები და შემდეგ ეს მონაცემები შეტვირთეს ახალბედა მფრინავის ტვინში, რომელსაც მისცეს შესაძლებლობა ემართა თვითრმფინავი ფრენის რეალისტური სიმულაციისას.
კვლევამ, რომელიც გამოქვეყნდაჟურნალში – Frontiers in Human Neuroscience, აღმოაჩინა, რომ სუბიექტები, რომლებმაც მიიღეს ინფრომაცია ტვინში ჩანერგილი ელექტორდების მეშვეობით, გააუმჯობესებს ფრენის უნარ-ჩვევები 33 %-ით უკეთ, ვიდრე სუბიექტებმა პლაცებო ჯგუფიდან.
„ჩვენი სისტემა პირველია. ეს არის ტვინის სტიმულირების სისტემა,“ განმარტა დოქტორმა, მეთიუ ფილიპსმა.
„ეს ჟღერს, როგორ sci-fi, მაგრამ ჩვენი სისტემის განვითარებას დიდი სამეცნიერო საფუძველი აქვს.“
„ჩვენი კონკრეტული ამოცანა იყო თვითრფინავის მართვაზე დაკვირვება, რომელიც მოითხოვს როგორც კოგნიტური, ისე მოტორული დავალებების შესრულებას.“
„როდესაც რაიმეს სწავლობთ, თქვენი ტვინი ფიზიკურად იცვლება. მყარდება და ძლიერდება კავშირები, რომელ პროცესსაც ნეირო-პლასტიურობა ჰქვია.“
„გამოდის, რომ ტვინის გარკვეული ფუნქციები, როგორიცაა საუბარი და მეხსიერება, მოთავსებულია ტვინის ძალიან კონკრეტულ რეგიონში, რომელიც დაახლოებითთქვენი ნეკა თითის ზომისაა.“
დოქტორი მეთიუსი მიიჩნევს, რომ ტვინის სიმულაცია შესაძლებელია იმპლემენტირდეს ისეთ დავალებებთან, როგორიცაა მანქანის მართვა, გამოცდისთვის მომზადება და ენის შესწავლა.
„მეთოდი თავისთავად ძალიან ძველია. უძველესმა ეგვიპტელებმა 4000 წლის წინ გამოიყენეს ელექტრონების შემცველი სპეციფიკური თევზი ტკივილის შემცირებისა და სტიმულირებისთვის.“
„ამ მეთოდის მეცნიერული შესწავლა დაიწყო 2000-იან წლებში და ახლა აქტიურად მიმდინარეობს კვლევებზე მუშაობა.
„ერთი და იგივე დავალების შესრულებისას ადამიანების ტვინები ერთმანეთისგან განსხვავდება. და რაც აღმოვაჩინეთ არის ის, რომ სტიმულაცია განსაკუთრებით ეფექტური იქნება დასწავლისთვის.“
ამავდროულად, ბოლო კვლევამ აჩვენა, რომ მაღალი ინტელექტის მქონე ადამიანები უფრო მეტად იბნევიან მუშაობის პროცესში.
წყარო: telegraph.co.uk
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”