close
ბიზნესი

როგორ უნდა დასვათ მართებული კითხვები?

ათი წლის წინ, კვლევის ჩატარებისას, “McKinsey – ს” გუნდმა შეისწავლა ჩიკაგოს უნივერსიტეტის ფსიქოლოგიის პროფესორის – მიჰაილ ციკსზენტმიჰალის ნაშრომი, რომელშიც იგი იკვლევს, თუ როგორ მივიდნენ ნობელის მპრემიის ლაურიანტები და სხვა შემოქმედი ადამიანები თავიანთ იდეებამდე.

ამ ნაშრომში გამოთქმული მოსაზრების მიხედვით, ყველა ცნობილ მეცნიერსა თუ ხელოვანს პროგრესული იდეები სწორად დასმული კითხვების საფუძველზე უჩნდებოდა. სწორედ, ამ აღმოჩენამ უბიძგა მათ გამოგვეკვლიათ, თუ როგორ მიაღწიეს  ამჟამინდელ მდგომარეობას, უახლესი ისტორიის, წარმატებულმა კომპანიებმა.

მოხდა,  კორპორაციათა ორი კატეგორიის  შესწავლა: პირველი იყო დიდი კომპანიები, რომლებიც შედარებით მცირე დროში იქცნენ თავიანთი ინდუსტრიის სანიმუშო საწარმოებად. მეორე – წვრილი ფირმები, რომლებმაც 6 წელიწადზე ნაკლებ დროში $1 მილიარდზე მეტი თანხის გაყიდვებს მიაღწიეს. ორივე შემთხვევაში, წარმატება განპირობებული იყო ახალი, მოწინავე იდეებით, რომლებმაც თავიდან განსაზღვრეს კომპანიათა პროდუქტები და სერვისები.

წყარო : Hbr.com
მასალა მოამზადა : ლაშა ჟინჭარაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

გაზიარება:
fb-share-icon0